{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.989 visninger | Oprettet:

RVS Motorrenovation {{forumTopicSubject}}

Hej venner !

Jeg faldt lige over et link med et yderst tiltalende produkt. Et produkt der efter sigende skulle kunne renovere eller forebygge slid, blot ved at komme det i olien. Det hedder RVS Technology. Er der nogle der har hørt om dette? Der skrives på siden http://www.rvs-tec.dk/ at det kan gøre din motor meget bedre. Selv motorer med effektab på op til 50% pga. slid skulle kunne renoveres 100% ! Og endda kunne gøre motoren bedre en den var fra ny! Jeg syntes det lyder helt vildt... En pakke til min kværn f.eks. koster 600kr hvilket jo ikke er galt. Specielt ikke når man tager i betragtning at motoren ikke skal skilles ad! Og jeg så får min en ny motor! Halløj for et middel!?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RVS Motorrenovation
  • #1   1. feb 2006 Der er faktisk læser breve (eller ét læserbrev er der) inde på siden hvor produktet bliver rost pænt meget. Men er det en mail de har sendt til dem selv ? Det lyder næsten for godt til at være sant...

  • #2   1. feb 2006 har hørt... og er meget upålideligt... at det er noget lort... venter med selv a købe det til jeg har hørt noget positivt om det

  • #4   1. feb 2006 Jah jeg tænkte det jo nok! Det lyder også lidt for godt til at være sant... Hvis det var så godt, var det nok en del mere udbredt

  • #5   1. feb 2006 Jeg har så taget kontakt til en forhandler af RVS, og han virker meget overbevisende jeg fik ham så til at sende lidt om det på email.... som følger... Hejsa Søren!!

    Her er lidt til siden. Hvis spørgsmål så bare ring.

    Motorcykler med firtakts motor kan behandles på stort samme måde som
    personbiler, pick-up, og varebiler. Hvis gearkassen (og koblingen) er smurt
    af motorolien, skal man være opmærksom på at bruge alle gearene så ofte som
    muligt under de første 1.5 til 2 timers kørsel efter tilsætning af RVS
    Technology compound i motoren.
    Behandling af totaktsmotorer er muligt men mere kompliceret. Kontakt os for
    yderligere information.
    Drivkæden (hvis sådan findes) og hjullejer kan også behandles. Efter
    behandling af kæden kan man se det metalkeramiske lag på overfladerne med
    det blotte øje: farven på kæden bliver betydeligt lysere.


    Med venlig hilsen/Best regards


    Carsten Sørensen
    Sales Manager


    Motormaster ApS
    Industrivej 2
    DK - 8653 Them

    Phone: +458680 1727
    Mobile: +4524808375
    Fax: +458680 0402

    Email: cs@motormaster.dk
    web: www.mm-chem.com
    Web: www.motormaster.dk
    Web: www.heicosportiv.dk



  • #7   1. feb 2006 Jeg kan så sige at jeg har modtaget noget RVS til at putte i tanken på min vw transporter tdi.. og det kan faktisks mærkes på motorgangen.. og jeg har fundet udaf at de også bruger det på racerbiler og banecykler "MC".. men igen.. jeg er da også meget skeptisk over for den slags.... meeen ingen tvivl.. det har hjulpet min transporter.. og jeg vil forsøge det på min mc når tiden kommer.. smiley

  • #9   1. feb 2006 hej carsten..
    Jeg kan til dels give dig ret, men virkningen på min transporter er ret tydelig.. "flere kan høre forskellen på motorgangen"... jeg er nok Jyllands mest skeptiske når det gælder hokus pokus midler... men jeg er ikke bange for at give min elskede mc en omgang RVS... ring evt til sælgeren der, han kan sikkert svare dig på evt spørgsmål.. han kunne svare på mine spørgsmål ret så behændig.. og han fortalte at de laver mange andre produkter end der er på hjemmesiden.. de udvikler dem også sammen med fabrikken.. og han spruget meget til hvilken model motorcykel jeg havde.. fordi de havde flere forskellige midler.. jeg har lige talt med ham nu her.. og han er ok med at folk herfra ringer til ham.. tag evt en snak med manden.. hvis det viser sig at være et godt produkt kan vi måske få banket noget rabat udaf ham.. smiley


  • #10   1. feb 2006 Almen slid kommer man aldrig uden om, nye ventilsæder kommer sgu' ikk af nogen som helst olie.

    Eller en honing af cylindrer, altså, helt ærligt.


  • #12   1. feb 2006 Det lyder ret spændende... Jeg er selv ret skeptisk hvad angår så noget. Så skeptisk at jeg var 2mdr om at blive overtalt til at skifte olie. Fra noget min far havde stående, og som virkede fint. Til Motul olie som jeg blev anbefalet af mine kammerater og min mekaniker. Men jeg syntes sgu det lyder ret tiltrækkende det der RVS Tech-rep middel.
    Jeg skal i hvert fald ha en snak med dem i morgen...


  • #13   1. feb 2006 Lyder ligeså fornuftigt som de plastre som kan give vægttab i kuponnyhederne ;-)....

    PASPÅPASPÅPASPÅ......i bedste fald ingen effekt i værste fald ødelagte koblingsplader


  • #14   1. feb 2006 Hehe Carsten... måske man faktisk skulle kontakte DR's Kontant og få dem til at teste det for os ;D Nogle der lige har en Email eller noget ?

  • #15   1. feb 2006 Peter er inde på noget af det rette...
    De fleste additiver til motorer, gearkasser osv. indeholder teflon...
    Teflon er et friktionsnedsættende materiale...
    Derfor tilhøre jeg også skaren af skeptikere da den slags højst sandsynligt vil ødelægge en vådkobling..
    Hvis han vil oplyse lidt om de kemiske stoffer der er i, så vil det være lidt nemmere at dømme det..
    MEN, det vil ALDRIG kunne renovere din kværn, højst give den en smule bedre motorgang... Væste fald.. kabum..

    mvh. Martin


  • #17   3. feb 2006 som peter s siger GØR DEt IKKE, hvis du har en moderne cykel hvor koblingen kører i motorolien så risikerer du at koblingen begynder at glide (skal selv til at skifte koblingsfjedre fordi den forrige ejer af min TLS har brugt olie med friktionshæmere tilsat)
    Koblingen på moderne cykler er ultra kompakt, med mindre koblingsareal til følge, så hvis man begynder at nedsætte friktionen gør man det ikke lettere for cyklen at få kræfterne overført til baghjulet


  • Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    aug 2005

    Følger: 1 Svar: 5
    #18   8. feb 2006 Hej til alle debatører i dette forum.
    Mit navn er Søren Siggaard, og jeg er indehaver af firmaet Industri Kemi ApS www.industrikemi.dk (cvr 26571480). Jeg Importerer RVS produkterne fra producenten i Findland.

    Jeg vil gerne korrigere et par påstande i dette indlæg, (som i øvrigt kunne være undgået, hvis de pågældende personer havde givet sig tid til at læse hjemmesiden, før de farede i blækhuset)

    1. RVS produkterne består hovedsageligt af magnesiumsilikat, som er et mineral, der findes i naturen.

    2. Den opmærksomme læser,(som sætter sig ind i tingene, før han udtaler sig) vil kunne se, at RVS kun virker på friktionsflader af jern. DVS AT DET BINDER IKKE PÅ KOBLINGSBELÆGNINGER.

    3. Ikke et ondt ord om teflon, som i øvrigt er et kanongodt smøremiddel anvendt på de rigtige steder, men ham som bringer teflon ind i debatten i forbindelse med RVS produkterne er gået helt forkert i byen.

    Hvorfra ved du at der er teflon i RVS??

    Den opmærksomme læser vil igen kunne se, at vi netop i vore brugsanvisninger anbefaler at rengøre mekanisk udstyr, som har været behandlet med bla teflon før behandling med RVS.

    4. De store olieselskaber er først og fremmest brændstofproducenter, og deres smøremidler fremstilles primært af rester fra brændstofproduktion (naftensk olie)
    Derudover har de også syntetiske olier eks PAO baserede (stadigvæk jordolie, men bare finere raffineret og pumpet med flere additiver)
    Hvis man læser smøremanualer på industrimaskinervil man i langt de fleste tilfælde kunne se, at på kritiske smøresteder anbefales næsten kun specialsmøremidler, som ikke kommer fra nogle af de store "brændstofproducenter".
    Jeg er fuldstændig enig med ham som kun anbefaler at købe kvalitetsolie til højtydende motorcykler. Se jeres egne instruktionsbøger, der står garanteret MOTUL, Castrol, Bel-Ray eller en anden form for specialsmøremiddel, og ikke ret ofte olie fra de tankstationer vi kender fra gadebilledet.

    5. RVS har tidligere været emne for debat på denne side, og det resulteredei, at vi lavede en test på en Honda 900 Fireblade ejet af Stig K fra Frederikshavn. Der blev lavet test på rullefelt hos Caps i Ålborg både før og efter RVS behandlingen, hvilket gav ca 3 HK og 2 NM mere. Det skal siges at denne maskine var i tip-top stand før behandlingen, og faktisk ydede noget mere end den skulle iflg producenten.
    Skeptikere kan kontakte Caps eller Stig, som ihvertfald kan bekræfte, at koblingen ikke tog skade. At vibrationerne i styret forsvandt er vel heller ikke nogen ulempe??

    Med håb om, at et seriøst produkt kan blive vurderet på facts, og ikke på gætterier om evt. indhold, ønsker jeg jer alle en fortsat god debat.

    Mvh Søren Siggaard

    PS: Kontanten skal da være velkommen - Reklame er jo dyrt, så hvorfor ikke?


  • #20   15. feb 2006 Det var min Fireblade der var prøvemodel, og jeg var den meget skeptiske ejer. derfor lavede vi denne test med RSV.
    Koblingen glider fortsat ikke, og jeg fik faktisk færre vibrationder i styrret, motoren virkede mere sprød og lidt mere bundtræk, altså ledt mere kørevenlig.
    Som Søren fortæller er min Fireblade slet ikke slidt kun 17.500 t km og derfor kan det være at det ville have en større virkning på en "særdeles tilkørt" model.
    Ja det kan være at det er Mirakulix der har trylet. (den var sjov) Strada


  • #21   15. feb 2006 sjovt jonas J (vejen) ...jeg studsede over præcis det samme smiley
    Men vi kan da prøve at hælde det på min TL1000s og se om koblingen bliver bedere....det er jo trylledrik smiley


  • #22   15. feb 2006 sådan, så er der bestilt.
    Så får den lige et sæt nye koblingsplader og forstærkede koblingsfjedre. Så isenkramet ihvertfald nyt.

    Har du nogen specielle ønsker til hvordan installationen skal forgå søren s ?


  • #23   25. maj 2006 hej Chris ville lige høre om du har fået testet vidunder midlet og om det havde nogen effekt..

  • #24   31. aug 2007 Undskyld jeg skriver i denne gamle tråd, men er der noget opdate fra dig chris??

    /Jesper


  • #25   21. dec 2009 Kan se der er nogen gamle gutter fra Porsche 944 klubben der har hældt det i deres biler, og de kan alle mærke forskel på motorgang og olieforbrug og trækvillighed!

  • #27   11. mar 2014 Ja ja, de kan jo ikke forebygge dårligt håndværk, men de kan genskabe noget manglende kompression.
    Jeg har ikke hørt om nogen af de produkter der ikke har kunnet forbedre noget, bruger selv en del Swedol, det funker her. på bilen altså:½


Kommentér på:
RVS Motorrenovation

Annonce