RVS Motorrenovation RVS Motorrenovation
Hej venner !
Jeg faldt lige over et link med et yderst tiltalende produkt. Et produkt der efter sigende skulle kunne renovere eller forebygge slid, blot ved at komme det i olien. Det hedder RVS Technology. Er der nogle der har hørt om dette? Der skrives på siden http://www.rvs-tec.dk/ at det kan gøre din motor meget bedre. Selv motorer med effektab på op til 50% pga. slid skulle kunne renoveres 100% ! Og endda kunne gøre motoren bedre en den var fra ny! Jeg syntes det lyder helt vildt... En pakke til min kværn f.eks. koster 600kr hvilket jo ikke er galt. Specielt ikke når man tager i betragtning at motoren ikke skal skilles ad! Og jeg så får min en ny motor! Halløj for et middel!?
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 727
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 727
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
Her er lidt til siden. Hvis spørgsmål så bare ring.
Motorcykler med firtakts motor kan behandles på stort samme måde som
personbiler, pick-up, og varebiler. Hvis gearkassen (og koblingen) er smurt
af motorolien, skal man være opmærksom på at bruge alle gearene så ofte som
muligt under de første 1.5 til 2 timers kørsel efter tilsætning af RVS
Technology compound i motoren.
Behandling af totaktsmotorer er muligt men mere kompliceret. Kontakt os for
yderligere information.
Drivkæden (hvis sådan findes) og hjullejer kan også behandles. Efter
behandling af kæden kan man se det metalkeramiske lag på overfladerne med
det blotte øje: farven på kæden bliver betydeligt lysere.
Med venlig hilsen/Best regards
Carsten Sørensen
Sales Manager
Motormaster ApS
Industrivej 2
DK - 8653 Them
Phone: +458680 1727
Mobile: +4524808375
Fax: +458680 0402
Email: cs@motormaster.dk
web: www.mm-chem.com
Web: www.motormaster.dk
Web: www.heicosportiv.dk
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
Jeg kan til dels give dig ret, men virkningen på min transporter er ret tydelig.. "flere kan høre forskellen på motorgangen"... jeg er nok Jyllands mest skeptiske når det gælder hokus pokus midler... men jeg er ikke bange for at give min elskede mc en omgang RVS... ring evt til sælgeren der, han kan sikkert svare dig på evt spørgsmål.. han kunne svare på mine spørgsmål ret så behændig.. og han fortalte at de laver mange andre produkter end der er på hjemmesiden.. de udvikler dem også sammen med fabrikken.. og han spruget meget til hvilken model motorcykel jeg havde.. fordi de havde flere forskellige midler.. jeg har lige talt med ham nu her.. og han er ok med at folk herfra ringer til ham.. tag evt en snak med manden.. hvis det viser sig at være et godt produkt kan vi måske få banket noget rabat udaf ham..
jun 2005
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 61 Svar: 298
Eller en honing af cylindrer, altså, helt ærligt.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 727
Jeg skal i hvert fald ha en snak med dem i morgen...
maj 2005
Følger: 41 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 94 Svar: 1.998
PASPÅPASPÅPASPÅ......i bedste fald ingen effekt i værste fald ødelagte koblingsplader
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 38 MC-er: 3 Emner: 87 Svar: 727
dec 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 542
De fleste additiver til motorer, gearkasser osv. indeholder teflon...
Teflon er et friktionsnedsættende materiale...
Derfor tilhøre jeg også skaren af skeptikere da den slags højst sandsynligt vil ødelægge en vådkobling..
Hvis han vil oplyse lidt om de kemiske stoffer der er i, så vil det være lidt nemmere at dømme det..
MEN, det vil ALDRIG kunne renovere din kværn, højst give den en smule bedre motorgang... Væste fald.. kabum..
mvh. Martin
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
Koblingen på moderne cykler er ultra kompakt, med mindre koblingsareal til følge, så hvis man begynder at nedsætte friktionen gør man det ikke lettere for cyklen at få kræfterne overført til baghjulet
aug 2005
Følger: 1 Svar: 5
Mit navn er Søren Siggaard, og jeg er indehaver af firmaet Industri Kemi ApS www.industrikemi.dk (cvr 26571480). Jeg Importerer RVS produkterne fra producenten i Findland.
Jeg vil gerne korrigere et par påstande i dette indlæg, (som i øvrigt kunne være undgået, hvis de pågældende personer havde givet sig tid til at læse hjemmesiden, før de farede i blækhuset)
1. RVS produkterne består hovedsageligt af magnesiumsilikat, som er et mineral, der findes i naturen.
2. Den opmærksomme læser,(som sætter sig ind i tingene, før han udtaler sig) vil kunne se, at RVS kun virker på friktionsflader af jern. DVS AT DET BINDER IKKE PÅ KOBLINGSBELÆGNINGER.
3. Ikke et ondt ord om teflon, som i øvrigt er et kanongodt smøremiddel anvendt på de rigtige steder, men ham som bringer teflon ind i debatten i forbindelse med RVS produkterne er gået helt forkert i byen.
Hvorfra ved du at der er teflon i RVS??
Den opmærksomme læser vil igen kunne se, at vi netop i vore brugsanvisninger anbefaler at rengøre mekanisk udstyr, som har været behandlet med bla teflon før behandling med RVS.
4. De store olieselskaber er først og fremmest brændstofproducenter, og deres smøremidler fremstilles primært af rester fra brændstofproduktion (naftensk olie)
Derudover har de også syntetiske olier eks PAO baserede (stadigvæk jordolie, men bare finere raffineret og pumpet med flere additiver)
Hvis man læser smøremanualer på industrimaskinervil man i langt de fleste tilfælde kunne se, at på kritiske smøresteder anbefales næsten kun specialsmøremidler, som ikke kommer fra nogle af de store "brændstofproducenter".
Jeg er fuldstændig enig med ham som kun anbefaler at købe kvalitetsolie til højtydende motorcykler. Se jeres egne instruktionsbøger, der står garanteret MOTUL, Castrol, Bel-Ray eller en anden form for specialsmøremiddel, og ikke ret ofte olie fra de tankstationer vi kender fra gadebilledet.
5. RVS har tidligere været emne for debat på denne side, og det resulteredei, at vi lavede en test på en Honda 900 Fireblade ejet af Stig K fra Frederikshavn. Der blev lavet test på rullefelt hos Caps i Ålborg både før og efter RVS behandlingen, hvilket gav ca 3 HK og 2 NM mere. Det skal siges at denne maskine var i tip-top stand før behandlingen, og faktisk ydede noget mere end den skulle iflg producenten.
Skeptikere kan kontakte Caps eller Stig, som ihvertfald kan bekræfte, at koblingen ikke tog skade. At vibrationerne i styret forsvandt er vel heller ikke nogen ulempe??
Med håb om, at et seriøst produkt kan blive vurderet på facts, og ikke på gætterier om evt. indhold, ønsker jeg jer alle en fortsat god debat.
Mvh Søren Siggaard
PS: Kontanten skal da være velkommen - Reklame er jo dyrt, så hvorfor ikke?
feb 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 280
Koblingen glider fortsat ikke, og jeg fik faktisk færre vibrationder i styrret, motoren virkede mere sprød og lidt mere bundtræk, altså ledt mere kørevenlig.
Som Søren fortæller er min Fireblade slet ikke slidt kun 17.500 t km og derfor kan det være at det ville have en større virkning på en "særdeles tilkørt" model.
Ja det kan være at det er Mirakulix der har trylet. (den var sjov) Strada
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
Men vi kan da prøve at hælde det på min TL1000s og se om koblingen bliver bedere....det er jo trylledrik
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
Så får den lige et sæt nye koblingsplader og forstærkede koblingsfjedre. Så isenkramet ihvertfald nyt.
Har du nogen specielle ønsker til hvordan installationen skal forgå søren s ?
feb 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 24
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
/Jesper
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Jeg har ikke hørt om nogen af de produkter der ikke har kunnet forbedre noget, bruger selv en del Swedol, det funker her. på bilen altså:½
RVS Motorrenovation