{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.836 visninger | Oprettet:

Derfor ikke K&N filter til std. MC {{forumTopicSubject}}

http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm

The result was one that many might have concluded on their own - for a given size, a filter's ability to trap dust is inversely proportional to its flow rate. If keeping dust from your engine is the goal, a paper filter such as an AC Delco will provide far superior filtering performance, but you'll pay a price in airflow. If WOT performance is most important, the K&N filter used in this test provided about 50% less restriction to airflow, with the 1.6" of H20 difference in air pressure drop at 350 CFM making for a minimal difference (~0.5%) in power at this flow rate. The K&N and UNI filters were far less efficient at trapping dust, and note that they lose their flow advantage after filtering about 180 grams of dust.

Fra siden:
http://www.autoblog.com/2005/09/07/how-well-do-k-n-air-filters-work/

Mvh
Camilla


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Derfor ikke K&N filter til std. MC
  • #2   26. feb 2006 kan sgu ikke se den store forskel...og lyder lidt skabet uanset hvad...hvis ikke du vil have snavns i din motor...lad være med at tænde den

  • #3   26. feb 2006 Begavet og vel dokumenteret svar Jonas.hatten af for det!

  • #4   27. feb 2006 Jeg kører selv med K&N filtre, og det lyder godt, og den trækker lidt bedre. Men jeg har selv tænkt over at det ikke er særlig sund for motoren, og overvejer at skifte tilbage til rigtige filtre. Jeg bor for enden af en 150m lang grusvej, og på en varm sommerdag er det ikke så lidt støv der blir hvivlet op,,så kan man jo selv forestille sig hvor noget af det ryger hen..
    Som en motorcykelmekaniker der stod og betragtede min cykel tørt bemærkede " De der filtre er ikke til andet end at filtrere gråspurve og småsten fra, du kan ligeså godt køre helt uden, og du skal ikke regne med at din motor holder mange km"
    Mvh. Michael.


  • #5   27. feb 2006 Sørger man for at rense og oliere filteret med jævne mellemrum tror jeg sgu det er ligeså godt som et papirfilter...............

    Men som med al anden form for tuning så koster det jo på km siden at skrue op for blusset smiley

    /Thomas


  • #6   28. feb 2006 i selv den test ham gutten lavede...(nej jeg gider ikke læse det) målte han så hvor mange liter luft der kom igennem de forskellige filtre... for jo mere luft mere skidt...men mere bliver også filtreret fra... så er hans filter måle projekt i virkeligheden til ingen verdens nytte?? da han jo (vist ) ikke har målt om det ikke kun er en propotionel mængde skidt der kommer ekstra...dvs han har jo vist ikke målt om der kommer mere skidt i motoren per liter luft end med standart filter...for husk jo at de andre fitlkre lader mere luft slippe igennem...konklusion jo der komme måske en mikroskobisk smule mere skidt i motoren men den hiver jo altså også mere ludft ind...så det er jo kun fair.

Kommentér på:
Derfor ikke K&N filter til std. MC

Annonce