TDR125 smeltet stempel m.m. TDR125 smeltet stempel m.m.
Mine problemmer startede som beskrevet i :
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=155478
MEN da jeg overhørte advarslerne fra maskinen (skulle have ste på den i weekenden. MEN havde en masse arbejde jeg var nødsaget til at nå, SÅ kørte bare (dum som jeg var.)
TROR stadig min YPVS driller, da den ikke bevæger sig, når der kommer tænding på!
MEN i dag, på vej hjem fra arbejde, døde den i en overhaling!
Tog tændrøret ud her til aften. Smeltet, tog topstykke af, for at checke stempel, smeltet OG der sidder smeltet metal på foringen, MEN over stempelringen! SÅ det fjerner jeg bare.
NÅR jeg måler min foring, er den Ø57 Er det et stempel overstørelse? (sælger sagde den lige havde fået nyt stempel!!)..
SELV om det er en 1994 på reg attest. SÅ er det en 3SH som derfor er laveet imellem 89 og 92 i Italien!
MEN skal i en fart have fat i nogle dele. den skulle passe dele med andre modeller! MEN præcis hvilke? og HVOR får man billigt/hurtigt fat i stempel m.m.??
Er der nogen der ude, som har fandens meget forstand på den motor, som kan li kold øl, OG bor i nærheden af Hvidovre, Giver jeg sku en hel ramme i bytte for lidt hjælp!! (HADER de maskiner, jeg ikke selv føler mig sikker på) (Sodavand eller vin er også en mulighed LOL
Jeg bruger den til og fra arbejde, så er lidt på røven!!
/ Jesper
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Stumperne skal du have fat i enten fra www.worldofpowersports.dk eller hos Fisker, men uanset hvad er det nok ikke lagervare. Der kører sgu ikke mange af de der...
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
NÅ jeg måler cylinfer til at være 56,8 mm KAN være 57, da cylinder stadig er på cyklen) MEN så skal jeg vel bruge et 57 stempel? et 56 er vel for lille?? (måler naturligvis på stemplet, når jeg har afmonteret!!)
Karsten, Hjørring, er da i DK
Først og fremmest skal jeg fremskaffe stempel, SÅ kommer arbejdet der efter
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
men du må have den motor ud , den lyder mere død end levende
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
OG det er klart, passer den ikke, må jeg bestille
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 22 Emner: 101 Svar: 326
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
send eller få den motor op til Karsten , han har mindst 40års erfaring og har alle sagerne til at bore , dreje , fræse og samle din motor så den spiller max.
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 180
http://www.pjme.co.uk/acatalog/Yamaha_TZR125_Engine_Parts_Top_End_.html
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
niks
sep 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
Nå men jeg mener at tolerancen er at cyl. skal være 0,04mm(fire hundrededele) større end stempel. Jeg har selv fået honet min cyl og smidt nyt stempel i.
www.atmcteknik.dk skal skaffe en del yamaha stumper. Ellers er der også www.ebay.com.uk.
YPVS(Yamaha Power Valve System) skal du tydeligt kunne høre, når du drejer nøglen. Før du trykker på start knappen. Du skal kunne høre at den kører fra ydrepunkt til ydrepunkt og retur. under drift skal den åbne for at give større gennemgang i udstødningsporten, ved ca 7200-7500 rpm. Er den fejl justeret/fast groet vil du opleve dårlig motorgang, i det modsatte omdrejningsområde af hvor ventilen står fast.
Jeg døjede en med kaburator-problemer, og fik aldrig min til at gå rent, selv om jeg prøvede med ny svømmer, dyse, nål gasspjæd mm.
Så i dit sted ville jeg adskille og rense kaburator. Prøv at tappe 1-2 liter benzin af i en klar dunk, med benzinhanen på RES(dette er vigtigt). Og se hvad der kommer med ud af vand/snavs. Vurder herefter om tanken skal tømmes og renses. På min kom der ca. 30% vand med ud af tanken med hanen på res. hmm
Husk lige at efterse vandpumpen og oliepumpen, når nu du skal skrue. Termostaten børe du teste i varmt vand, for at sikre at den åbner! afmonter div. kølerslanger og skyl dem igennem for at sikre at der er gennemgang, og det samme med køleren. Så er du sikker på at dit køle system virker.
Held og lykke med projektet. Når ellers den går rigtigt, er det en fornøjelse at mærke når YPVS åbner, og motoren vågner
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Det stempel vil jeg gerne se om vi kan blive enige om en pris på
Sølger havde lige et liggende, så nu skal der adskilles i aften, og samles med det stempel, det er IKKE den rigtige størelse, lidt for lille, men bruger det til en start, imens jeg venter på dele!
ALLE slangerne er i orden, er testet. SÅ tror køleren er utæt, men det tester jeg, når motoren snorer!!
Genbruger toppakningen, til der kommer en ny (til test igen)
YPVS ventilen sider ikke fast, den drejer forholsvis nemt, MEN katuatoren drejer ikke. det ksal jeg også fejlsøge på i aften
(konen er i byen, så mine forældre har lige hentet børnene, så jeg har tid til at skrue. for min Honda holder også på værksted!! kåbeskader fra påkørsel).
Regner med at starte med stempel skifte, der efter rode med strømen til Ypvs, Enten komer der signal, ellers gør der ikke!!
TAK fpr Haynes bogen m.m.
Med hensyn til træk osv. i tror jeg den kører rigtig godt, når der ikke er smeltet metal i tændrør, samt når ypvs virker (den har jo virket en del af tiden, og der gik den bare KANON over stok og sten...)
SÅ jeg skal i gang
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
Korrekt! ingen diskussion herom.
Men på en aldrende maskine, vil det helt sikkert være en god ide, at få tjekket køle/smøresystem når den nu er under kniven
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Nu skrev jeg hul, det passer ikke.
DET var hen imod udstødnings kanalen, det var smeltet! (smider lige et album med billeder om 5 minutter!!)
Smeltet ned til ringen! (den øverste)
Fik skiftet stemplet MEN en banjobolt på en af de små køleslanger var knækket (som sidder på topstykket, højre side) så mangler en sådan!
YPVS ventilen kørte ikke pga. dårlig ledning (ledningen skiftet)
SÅ mangler rette stempel størelse (57mm)
Toppakning,
Banjobolt
Foreste wire til YPVS
Når kompresions ratio er 1:6,7 BURDE min kompresions tester så lande omkring 6 bar? Den lander på kun 3 bar (med den brugte pakning, KUN FOR TEST ikke startet!!)
Takker igen for al jeres hjælp, gør det LIDT nemmere!!
NU skal der bestilles varer!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
JEG VIL SNART UD OG KØRE IGEN!!
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
sep 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 29
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
DETTE ser ud til at være rigtigt:
http://cgi.ebay.co.uk/Piston-Kit-Yamaha-0-50-TZR-DT125R-TDR-TZR250-56-90mm-/160528234025?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item25603a7629
Kan nogen bekræfte det er rigtigt?
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-TDR125-TDR-125-TOP-GASKET-SET-/230545874148?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item35ad9adce4
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Var så lige ude hos en meget interesant person i dag, og har nu den knækkede wire, banjobolten, 2 sidespejle for en kasse øl, og en aftale om alle de dele han har til min om 2 uger, for ca. 1000 kroner (udstødning, sæde, kåber med meget mere...
OG da finanserne er lave, var det jo en meget glædelig ting.
feb 2009
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 8
Havde selv en tdr 125 med masser af problemer.. første problem var at ypvs ventilen var justeret forkert, dette bevirkede at udstødningspotten blev helt lukket af sod og olieslam. Ypvs ventilen skal justeres mens motoren kører tomgang, ikke bare når den er slået til tænding.. På drejeskiven på ventilen sidder en lille gaffel som skal passe overens med et lille hul i huset for ventilen. Da jeg fik mc'en mar den justeret således at ventilen passede på mærke når den var slået til tænding. Prøvede så at afmontere bagpotten, og så kom der sgu liv i den.. Pas på ikke at brænde hul i skærmen
Ødelagde selv et stempel, men det var nok mest p.g.a. for mange kørte km. fik den boret op og nyt stempel.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
FØRST mangler jeg stempel og toppakning!!!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Har skrevet og spurgt til fragt prisen, andrer tager jo kun 5 for et stempel!
Pakninger er bestilt, og pakket, shippes i morgen!!
jan 2009
Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
MEN årsagen var for lavt glødetal på tændrør!!!
TDR125 smeltet stempel m.m.