{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken skal man vælge???
  • #1   27. jan 2005 ja jeg ville nok prøve side / prøve køre de modeller du beskriver ..... måske finder du svaret den vej hvilken du syntes bedst om. De modeller du nævner er alle glimrende cykler

  • #2   27. jan 2005 heyy...
    ja cyklerne du nævner er yderst fornuftige at starte på...
    jeg ville nok gå en anden vej, og vælge Honda VFR 400/Suzuki GSXR 400... her får du fed teknik og ok præstationer til de penge du taler om...


  • #3   27. jan 2005 Eller en sv650s...

  • #4   27. jan 2005 jeg har taget kørekort på en er-5 den køre godt og er nem at styre. mvh allan h

  • #5   27. jan 2005 Jeg anbefaler alle nye Mcister en gs500e.. Det er en fin cykel, den kører godt, er billig i indkøb, der kan gøre lidt ved den, den HOLDER prisen og med suzuki får man altid lidt mere bike for pengene. du skal tænke på, at det er et "springbræt" til en større MC.. Den er er god all-around cykel..
    Bare min mening..
    Knus Matilde
    PS: det gode ved gs500 er også, at hvis du ikke kender dine begrænsninger.. så gør den det for dig...
    De der anbefaler sv650 eller gsx-r400.. det er fine cykler.. men ikke for en ung begynder..
    Jeg er personligt glad for at jeg startede med en "sløv" mc.. ellers tror jeg ikke jeg havde været i stand til at skrive her i dag..


  • #6   27. jan 2005 Eller så skulle du overveje en gsx-f 600..
    Har selv købt den som min første mc'er (er 21 år), og er rigtig glad for den..
    Har selv prøvet de 3 du skriver om og der er ik noget af dem som kan måle sig med min..
    Kan sagtens købes brugt for under 60.000 kr

    Mvh Kenneth


  • #7   27. jan 2005 Kan kun give Andreas ret i det han siger, lige mine ord.
    Selv om jeg ik selv har haft 400 kubik, så er de to cykler sjove at lege på, gode køreegenskaber og osse omdrejningsvillige.. Honda VFR 400 og de fleste andre 400 R modeller, de fås til omkring 50 kilo plus minus..


  • #8   27. jan 2005 det er altid svært med begynder cykler........i det mange nye MC'ister er blevet fanget af bacilen pga en ven eller familiemedlem som allerede er mere eller mindre erfaren.....Derfor vil de somregel ikke "nøjes" med en 400cc eller 500cc cykel pga. diverse mindreværdskomlekser. Dertil er der kun at sige at hvis dem som man troede man skulle race rundt sammen med ikke respekterer at man vil starte småt så skulle man måske prøve at finde en anden flok at hyle i !!!!

    Alt for mange nybegyndere starter på en 600cc supersport cykel som de overhovedet ikke har evner til at bruge og statestikken taler nok også sit tydelige sprog i den retning.

    GS500 E er uden tvivl en super begynder, tilpas med effekt til ikke at være rigtig kedelig og især den nye med kåbe er slet ikke helt ved siden af hvis man ver til det sporty. Køreegenskaberne er tilpas "kedelige" til ikke at overraske nybegynderen og tilmed er den ret så økonomisk.

    Undtagelsen til denne tale er der dog også.......

    Hvis du siden du var 12år har kørt på en voldtunet scooter der kan køre 130kmt eller kørt motorcross i flere år så vil du kede dig ihjel på en GS'er......

    Jeg havde selv kørt motorcross i nogle år da jeg startede i April 1993 på en flunklende ny Honda CBR900RR som var datidens vildeste hotteste jern overhovedet og det var uden tvivl ABSOLUT livsfarligt og kun takket være en superhurtig slytsengel kom jeg igennem de første 30.000km.........

    Så start småt og nyd glæden ved at opgradere efterhånden som din erfaring stiger.

    HELD OG LYKKE MED DET


  • #9   27. jan 2005 Selv er jeg startet på en Yamaha XJ600 Diversion her sidste sommer, det er også en god cykel, som du kan finde fra ca 35000 og opefter alt efter udstyr og alder/stand Den har jeg været meget tilfreds med, den har ikke overdrevet mange heste, men kan stadig godt trække lidt.

    Men en GS500 er absolut værd at kigge på. Det samme vil en CB 500 være(Tog mit pap på sådan en)

    Hvor i landet er du fra?


  • #10   27. jan 2005 Nu nævner du selv ER5 og den kan jeg da varmt anbefale. Det er en fed begynder cykel der stadig kan følge med. Har prøvet GS´eren og det er en noget flad fornemmelse i forhold til. Håber ikk jeg har generet nogen nu smiley
    Jeg kører til daglig sammen med en del SV´ere og andre 600cc cykler. Her er det ikke noget problem at hænge på i svingene. Du gir bare lidt xtra gas *G*
    Skulle du have lyst til at kigge en brugt ER5 har jeg en stående til salg.


  • #11   27. jan 2005 Hej Niels..
    Jeg vil helt sikkert anbefale dig en gs500e.. Det er netop også den jeg selv har valgt som begyndercykel (Den kommer også snart her på sitet).. Det er en rigtig fin maskine, og en sjov maskine at køre på.. Den er nem at køre, den er holdbar, den holder prisen osv:-)
    En fordel er også at man kan få en forholdsvis ny til en god pris.. Du kan sagtens få en rigtig fin en til 40.000, med fuldkåbe..
    Held & lykke med købet..
    Mvh Falberg


  • #12   27. jan 2005 Casper, jeg er fra Esbjerg området... Jeg tror også jeg vil ud og prøve, at køre en tur på de forskellige modeller inden jeg bestemmer mig...
    Jeg har hørt at GF-forsikring er ret billige med ansver`s forsikring, ca. 2000 kr om året, når man er 18 år... :o)
    Jeg har 40 km på arbejde (motorvej), så jeg vil gerne have en, som ikke er alt for anstrengende, at køre på, og som bare virker hver gang !

    Vh Niels


  • #13   27. jan 2005 Check evt. min.......?

    Forlanger 63.000,- men kan nok godt handles lidt

    Kørt 24-25.000 km.

    Er som ny, og det er ikke overdrevet


  • #14   27. jan 2005 Hva' med Kawasaki ZXR 400 el Honda CBR 400 R (de har en 60-65 hk) ka' findes til 50-65 k

  • #15   27. jan 2005 Zxr400 eller cbr 400 har alt for ekstreme køreegenskaber til at en nybegynder får noget ud af det......

  • #16   28. jan 2005 ER5!!!!!!
    jeg har aldri kørt noen af de andre modeller men jeg vil si at med en er5 får du en meget lettkørt cykel samtidig som den kører utrolig bra... men siden du er 18 år kan du da ha fulleffekt? altså maks hk eller er det som i norge at man må ha maks 34 til man er 20 år? jeg har selv 50 men der er hysj hysj smiley


  • #17   28. jan 2005 hmm... joos´ er heller ikke noget dårligt bud!!!!???......

  • #18   28. jan 2005 Ja det er rigtigt Endre R, jeg skal have den som begynder, de første to år... Når den bliver droslet, mister den så tophastighed, eller acceleration... eller begge dele?
    Jeg har hørt at en GS 500 E er billig i anskaffelse, men dyr i reservedele... Jeg ved ikke hvordan det forholder sig, for Kawasaki`en og Honda`en...

    Vh Niels


  • #19   28. jan 2005 Det skal da helt klart være en Bandit 600! til nøds måske en SV650...

    Mvh. Rune


  • #20   31. jul 2005 Jeg har kørt både Honda CB 500 og Suzuki GS 500. For det første savnede jeg flere kræfter i GS'eren - den var for kedelig, hvorimod CB'eren har lige de flere hestekræfter der gør det sjovt. For det andet er reservedelspriserne til Honda væsentligt billigere end til Suzukien. For det tredje føler jeg at det er mindre anstrængende at køre motorvej på Hondaen end det var på Suzukien. For det fjerde ser Hondaen mere ud som en motorcykel end Suzukien - Suzukien er alt for smal og det får den til at føles som en MC med færre kubik bare ved at se på den. Til sidst vil jeg dog give folk ret i at Suzukien er billigere i anskaffelse og at den holder prisen fint, men det gør Hondaen nu også. Hondaen er godt nok lidt dyrere i indkøb, men de penge får du jo stort set tilbage i gensalg. Jeg gav kr. 45.000 for min Suzuki (købt brugt, havde kørt 15.000 km) og fik det samme for den (havde kørt 3.000 km på den) - havde den ikke i særlig lang tid. Jeg har købt min Honda til kr. 57.000 (ligeledes købt brugt, havde kørt 12.000 km, med eftermonteret fuldkåbe til ca. kr. 7.000 fra TCP Aerodynamics) og regner med at få minimum kr. 55.000 for den, hvis ikke mere. Et lille post scriptum; fuldkåben gjorde en kolossal forskel på køreegenskaberne på motorvej. Jeg havde kørt nogle hundrede kilometer på motorvej uden kåben på Hondaen, hvilket var udholdeligt, men kåben gjorde det så meget bedre. En ting du klart skal overveje, når du nu skal køre de 40 km på motorvej hver dag til og fra arbejde.

Kommentér på:
Hvilken skal man vælge???

Annonce