1.194 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Baghjulskørsel. Baghjulskørsel.

Mine damer og det der er værre.

Jeg har hørt om reglen med at man mister kortet betinget hvis man går på hjul mere end 55-57 m med forhjulet over 30cm over asfalten.

HVAD har I oplevet?
Hvad hvis man kører under 55m på hjul? Hvis hjulet ryger op fordi man har en så kraftig maskine?
Koster det kun bøde? Klip?
Fortæl fortæl. Jeg lyver selv.
Gerne første hånds viden.

Det er ikke aktuelt for mig selv fordi en FZR er jo så svag at den ikke kan gå på hjul og kan slet ikke følge en 2004 R1 i acc. *med løg på*
Pas på jer selv, hinanden, kortet og alle andre i disse solskinsdage.

God weekend BTW.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Baghjulskørsel.
  • #1   27. apr 2007 Hold kæft gamle dreng =0) Du blir da ved hva *GG*

    Hmmm Jeg kan svagt huste thy træf... Hvor overtegnede sjoko dreng ;o) har stører problemer med bare at holde den på to hjul.. og det er ikke fordi den vil op i luften.. nej nej.. den er SÅ sløv at den helst vil ligge ned, Ja to gange den lille yamaha så træt at den bare måtte tage sig en slapper på sidden..hehe ;o)


  • #2   27. apr 2007 Du kan få alt fra en advarsel til en frakendelse af kørekortet. Det komme an på hvor lang og længe den har været på et hjul samt omgivelserne.
    Du kan IKKE få klip i kørekortet.


  • #3   27. apr 2007 åh nej.
    Er det Jesper Lyngby der nu igen skal agere mentor.
    Dvs det er en vurderingssag alt efter de ydre omstændigheder...


  • #4   27. apr 2007 Det har jeg også hørt at der er en vuderingssag.

  • #5   27. apr 2007 Nuuuiiii en sviner fra Bandit.

    Det var ikke din R1 jeg henviste til. Til den har jeg ingen kommentarer.
    Billisten blændede op. Jeg var fuld. Nåå nej. Han blændede op og det har jeg vidner på. Bragte mit køretøj til standsning og som gammel jægersoldat valgte jeg at lægge den ned! Arbejdsskade. :-)))
    Det andet var jo fordi jeg ikke kunne høre min MC fordi du vrælede og lavede koger. Det har jeg min læges ord på da min trommehinde hang i laser..

    Men tak Bandit. *hoster* svin. smiley


  • #6   27. apr 2007 Skulle det være en anden gang Arne ;o)

  • #7   27. apr 2007 Hvad mener du Krico??

  • #8   27. apr 2007 Det er da simpelthen noget rigtigt lort. Når det er en vurderingssag er det jo den enkelte betjents mening og holdning. Og hvis de vil muffe een så kan de vel også. smiley

    Er der virkelig ikke nogen der har prøvet at få ørerne i maskinen og enten fået advarsel eller bøde?


  • #9   27. apr 2007 Krico??

  • #10   27. apr 2007 jeg kan sgu ikk hæve mit forhjul... smiley enden fordi jeg er sådan en tøs og ikk tør at give den bundgas i 1/2...ellers fordi jeg ikk har den rigtige teknik....

    skal vi ikk bare sige det er det sidste smiley


  • #12   27. apr 2007 Mentor.... Sådan har jeg ikke hørt den før, men takker for komplimenten :o)

  • #13   27. apr 2007 Ku godt være jeg sku smide pladen af min MC indtil aug. måned hvor jeg har et helt kort igen.

  • #14   27. apr 2007 Frank med mindre din SV er droslet kan den da godt komme op - med koblingen altså.

  • #15   27. apr 2007 Fint at øve baghjulskørsel og ligeledes at udfordre balancenerven ved stoppies (lær blot din cykels grænser at kende) - MEN GØR DET PÅ BANE ELLER UNDER ANDRE KONTROLLEREDE FORHOLD - det er sku ikke OK at overhale madkasser på baghjulet på offentlig vej. En ting er at man selv er totalt uden mulighed for styring eller undvigemanøvrer, en anden er at man tager andre med i købet når det går galt. det er sku ikke sejt bloit ganske almindeligt stupidt.

    JLL


  • #16   27. apr 2007 oki.
    Må nok lige pointere at min egen spontant kan gå på hjul under hård acc. Skal ikke presses. Men den er ikke til at lege med - som en R1 med mindre man roder lidt ved min. Den kan men den er fandme tung og nok ikke sjovt hvis man skal redde den.
    Jeg taler ikke om at ligge på ligevægtsgrænsen foran hovedbanegården i Kbh mens man tæller stjerner. smiley
    Men under sjov acc - hvad så? Hvis forhjulet smutter op og man smider den ned med det samme.?
    Så må man vel bare give det mindre gas. Men på en tom vej er det sgu svært at lade være...


  • #17   27. apr 2007 med kobling....hmm.. og nej nej, den er ikke droslet og jeg har endda ved kædekit udskiftning får ændret antal på tænder, så den skulle kunne trække lidt bedre...hvordan ved jeg sgu ikk...

  • #18   27. apr 2007 Frank jeg har da selv set en SV gå på hjul.... Det er vist bare at turde give gas nok... smiley
    Min SZR660 kunne da og den havde kun 48 hk på papiret..


  • #20   28. apr 2007 Hmm...sys nu det er liiidt latterligt at der ikke skal dokumentation til for at panser far kan tage ens pap...nu ligger jeg jævnligt og leger lidt på min R1'er og som andre siger så vil den altså utrolig gerne på rullen ved hårde accelrationer i 1/2/3 gear...og det er da plat at en gammel forkneppet betjent kan bedømme at man har kørt på baghjul bevidst og tage ens pap, jeg mener kører man 80-90km/t og den "tilfældigt" går på rullen, så kan det jo godt syne for ham, at man har kørt en 70-80m...

    Ja nu skal det heller ikke være nogen hemmelighed at jeg indimellem kører bevidst på rullen, dog højst en 3-400m ad gangen...men det giver da stof til eftertanke at man kan få taget pappet...OG vil lige sige at nok kan man ikke manorerer den 100% på rullen, meeen man hiver den vel ikke op hvis der kører en bil 20m foran, eller forbi sideveje...og man kan jo hurtigt hive den ned og få bremst...dermed ikke sagt at det er iorden, for selvfølgelig er det ikke det...!! ;o)

    Kommer for øvrigt snart lidt film af lidt rullekørsel... ;o)


  • #21   30. apr 2007 #Ruben

    Hvis en MC tilfældigt ryger på baghjul, vil det da indikere for mig, at personen ikke har styr på sin MC, hvorfor han ligeså godt kan få taget pappet, før han kommer endnu mere galt afsted.

    Hvis man kører på baghjul bevidst og mister kortet, så har man jo selv vurderet det, og ment man kunne tage chancen smiley

    Men ja, de fleste har hovedet nok med, til at lege rundt på deres MC udenfor tættere bebyggelse, desværre er der altid enkelte tåber som skal blæse afsted på en stillevej med børn farende omkring dem


Kommentér på:
Baghjulskørsel.

Annonce