{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

S G
S G
Tilmeldt:
11. sep 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 61

Kaburator-sprit {{forumTopicSubject}}

Hej.

Ville lige sparke lidt liv i min XS400se idag, men den ville ingen ting.

Den kørte fint i sidste uge, så tænkte om det kunne være pga der ikke er sprit i benzinen...? Ved godt det kan give dårlig motorgang, men kan det også gøre man overhovet ikke kan starte den...?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaburator-sprit
  • #1   26. nov 2007 hvordan reagerer den når du prøver?

  • #2   26. nov 2007 Den reagere praktisk talt ikke.

    Min elstarts knap mangler, så jeg bruger kick-starteren. Men som sagt skete der slet ingen ting de første mange gange jeg prøvede. (prøvede ca 5 min). Så lod jeg den stå i ca 10 min, og prøvede igen, og efter 4-5 min gav den en lille "prut" men mere blev det ikke til før jeg opgav...


  • #3   26. nov 2007 tøm svømmerhusene..

    Sikker op du ikek har druknet den?


  • #4   26. nov 2007 Altså jeg er stadig begynder i mc verdenen, og har ikke den store mekaniske viden/erfaring (kommer nok en dag). Så jeg kan da ikke garantere jeg ikke har druknet den. Men har jo ellers kunne starte den de andre gange uden at drukne den. Og engang den var druknet fik jeg da også gang i den. Men som sagt kan jeg da ikke garantere det.

    Spørg nok dumt, men hvorfor tømme svømmehusene smiley ? Og hvordan? he he


  • #5   26. nov 2007 Michael.

    Det lyder meget realistisk. Men har kun erfaring fra dengang jeg kørte knallert, og den kunne normalt godt starte uden spir, dog kørte den ikke ret godt. Men kan det virkeligt passe at det gør den er helt død..?


  • #6   26. nov 2007 du skal tømme svømmehusene da det er der de rligger vand og skidt smiley

  • #7   26. nov 2007 Okey. Jamen takker for alle svarene :)'

    Keg må se om jeg kan finde den skrue der smiley Eller de. Der er vel to karburatore på. (he he, ved ikke ret meget om motorer)


  • #8   26. nov 2007 Frityr åll. Da a' frityr oll, i å svømmerhal

  • #9   27. nov 2007 lars fx1-n..... det var da klamt smiley

  • #10   27. nov 2007 fz

  • #11   28. nov 2007 Tror vist jeg har fundet ud af hvad der er galt.

    Fik set at benzinhanen stop på pri og ikke på on. Så den har altså benzinen har altså haft frit løb hele tiden. Hvilket hvist også er årsagen til der stank af benzin i hele garagen og at den dryppede.


    Så man kan vel godt konkluderen den er druknet. Har nu stillet hanen på reserve (da der ikke er så meget benz på) og stillet den uden for. Så skal den vel bare så og sunde sig lidt, så burde jeg vel kunne starte den...?


  • #12   28. nov 2007 den burde ikke dryppe fordi hanen er på on.
    Så har du utætte nåleventiler
    Så af med kabunaderne og rens disse.

    Det har desuden intet at gøre med at du ikek kan starte din maskine smiley


  • #13   28. nov 2007 Okey. Tænkte bare det måske kunne have gjort at den druknede...

    Vil det hjælpe på de nåle der at de bliver renset, eller hvordan...?


  • #14   29. nov 2007 du skal tage kabunaderne af, tage bundkar af og rense svømmerventil. Tjek også svømmerhøjden

  • #15   29. nov 2007 sebastian...
    nu skriver han jo at benzinhanen stod på pri og IKKE på on smiley


  • #16   29. nov 2007 det er ligemeget smiley
    den må ikke dryppe!


  • #17   2. dec 2007 Nej den må ikke dryppe. Men kan vel godt have druknet den :). Synes bare det er mærkeligt at den pludseligt overhovedet ikke vil starte. Den opfører sig som om der ikke er tænding på, men den gnistre fint fra tændrøret. Jeg må jo have de kaburatore af. Hvad kan der være sket i dem,? er de bare stoppet til, eller hvordan fungere sådan noget...?

  • #18   2. dec 2007 det at den drypprr har intet at gøre med om den er druknet!

    Ja dne kan sagtens være druknet... smiley ud med tændbaserne og kick et par gange, rens tændbasser og i med dem igen...



  • #19   3. dec 2007 Har haft tændrørne ude af den i et par timer, havde hørt at man kunne gøre det. Har dog ikke brugt kickstarteren mens de var ude. Men efter et par timer satte jeg helt nye rør i, og det var samme resultat, den var overhovedet ikke til at få liv i...

    Forstår ikke en pind, for da jeg købte den var der ikke noget galt med den...


  • #20   3. dec 2007 tja jeg ville nu tjekke de kabunader!


  • #21   3. dec 2007 Ja men har du mulighed for at sige lidt mere specifikt hvad jeg skal tjekke. Ved jo ikke hvad jeg skal kigge efter smiley

  • #22   3. dec 2007 har du tømt svømmerhuse?

  • #23   3. dec 2007 Nej, så langt må jeg indrømme jeg aldrig nåede. Kan det bare være det? eller...? Går ud fra skruen i bunden af kaburatorerne er til at tømme dem...

  • #24   3. dec 2007 ja det kan nemt være det!

    evt nye tændrør


    Tøm bundkarene, smid kaburator sprit i dyret, skift tændrør. Så burde den starte


  • #25   4. dec 2007 Hmm har prøvet. Det virkede ikke. stadig helt død. Men undrede mig over at "tappen" på det ene tændrør så lidt bukket ud, og da jeg havde et andet i og prøve med og igen tog det ud så det også sådan ud. Hvad pokker kan gøre der? Jeg prøvede også at sætte det i og kun spænde med fingrene, men den startede stadig ikke, dog blev det ikke bugget af det...

    Er der andet jeg kan prøve for at få startet den? Tjekkede forresten igen og begge rør gnistrer fint...


  • #26   4. dec 2007 hmmm kunne lyde som om stemplet ramme tændrør, men hvorfor den pludselig er begyndt på, lyder underligt.... smiley

  • #27   4. dec 2007 Ja det forstår jeg heller ikke. Kan man skrue et rør for langt i.? Ved godt det lyder som et dumt spørgsmål. Men det er ganske enkelt fordi at der er mange ridser og jern splinter omkring der hvor det skrues i, så der vist brugt lidt vold. Så måske det slidt så meget at man kan komme til at skrue det for langt i...

  • Arne S
    Arne S Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #28   24. dec 2007 Er det de rigtige tændrør? Tændrør findes både med langt og kort gevind, så vidt jeg husker. Mvh. Arne

Kommentér på:
Kaburator-sprit

Annonce