{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Satans ! en skrue i bagdækket
  • #1   28. mar 2009 du kan godt lappe ude fra.. men det er ikke godkendt og ikke lige lavet til mc.. hvis du vil lappe sp skal der en prop i indefra.. så af med dæk..

  • #3   28. mar 2009 Lap indefra med max 4,5mm "paddehat"

  • #4   28. mar 2009 Fik at vide sidste gang det sket for mig at alle ville fraråde det, men det er op til en selv hvor stærke nerver man har, skiftede selv dækket. pisse ærgerligt men man kan også bare reparere det, det er et temperaments/penge spørgsmål men havd er 1500 for ens sikkerhed ????.

  • #5   28. mar 2009 Nyt dæk, hvis du kan finde på at køre friskt...

  • #6   28. mar 2009 Skift det dog.

    Har man købt en bike, så skylder man sku sig selv et minimum af sikkerhed (ordentlige dæk og udstyr) og årlige mc-service.

    Men selvfølgelig ...
    det er altid træls når det er et næsten nyt dæk.


  • #8   28. mar 2009 Man lapper dæk på en bil,... _IKKE_ en MC!

    Brug nogle af skattepengene og få skiftet lortet.

    Det er sur røv, men det er endnu mere sur røv at ligge på asfalten bagefter og tænke, FUCK hvorfor var det lige at jeg ikke fik det skiftet.

    /mvh


  • #10   28. mar 2009 Kan sagtens lappes hvis det gøres rigtigt. Fyren her, har lappet mange MC-dæk. Bla. til en ZX9r, og det holdt fint til både brændre og topfart. Kan ikke lige se hvordan det skulle kunne gå ud over sikkerheden...
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=2912


  • #11   28. mar 2009 hvis det gøres af en profesionel kan det godt lappes

  • #12   28. mar 2009 Det kan da ikke betale sig at gøre en hel masse ud af at lappe et dæk, hvor man aldrig vil kunne vide sig helt sikker... Det er sku da ikk så dyrt, så på med et nyt...
    I mine øjne er det da et vanvittigt sted at og spare....


  • #13   28. mar 2009 Thomas: Man kan vel få en 6-8 lapper for samme pris som et dæk, så udgiften er mindre, og er det lavet af en proffesionel kan man godt vide sig helt sikker.

  • #14   28. mar 2009 Man kan også køre uden hjelm, så sparer man tid på at tage den på smiley

  • #15   28. mar 2009 Men er der nogen her fra, der reelt har oplevet at en lapning har fået grimme følger? Eller er det bare ammestuesnak, som så meget andet??

  • #16   28. mar 2009 Lap det dog. Alt andet ville da være dumt

  • #17   28. mar 2009 Men det kommer jo også an på hvor mange penge man har i banken, hvis man har til det så kan man jo sagtens bare "byt til nyt". Jeg ville få det lappet hos en der kan det skidt, som jabbekot også er inde på. Er der nogen der har hørt om at der er sket ulykker ved en lappning? jeg har ikke endnu.

  • #18   28. mar 2009 jeg har lappet flere dæk udefra, har aldrig oplevet noget som helst ud over den måske mister en smule luft over længere tid

  • #20   28. mar 2009 Been there.. Done that...

    Fik også et i mit dæk engang..

    (link fjernet)

    Smed et nyt dæk på..... det kostede ca 1500kr...
    Hvis cyklen rog i astfalten lød min kasko på 6000kr så jeg valgte dækket...

    Skulle jeg dog aldrig have gjort... Smed cyklen i et sving kort tid efter....


  • #21   28. mar 2009 Hej, jeg har goså prøvet det (sidste forår)... jeg satte nyt dæk på. jeg mener at hvis man har råd til MC hobbyen så er det ret dumt at spare på noget sikkerhedsmæssigt såsom dæk smiley

    mvh
    Anna


  • #22   28. mar 2009 Thomas: Bortes fra at kørsel uden hjelm påvirker sikkerheden, det gør et korrekt lappet dæk ikke.

    Der er kun 2 typer der fraråder en korrekt lapning.
    - Der der vil sælge et dæk
    - Dem der ikke ved bedre


  • #24   28. mar 2009 ind og køb dæk her smiley

    http://www.rhinotire.com/



  • #25   28. mar 2009 Ja der er da delte meninger om det , kan jeg se, Men til jer der skriver , nyt dæk på , siger i også dette , hvis i kører et søm op i dækket , når du kører ud af indkørslen fra dæksmanden, med et helt nyt dæk . For i siger jo, har man råd til mc. Så har man også råd til dæk skift . Ha ha , så vil jeg tro der er en del der skifter holdning til lapning / dæk skift .
    Måske jeg har udtrykt mig forkert ?
    Mit spørgsmål gik ikke på om der skal skiftes dæk , men på hvilken lapning , en prof. Bruger . ( måske der var kommet nye produkter ) det jeg vil undgå var afmontering af dæk , for at få lappet .
    Selvfølgelig kan det holde med en indvendig lap , hvis dækket Ikke har lidt skade i kassen . Jeg kører jo ikke 300 km/t .


  • #26   28. mar 2009 jeg kører nu på 3die sæson med et lappet dæk på min cxer (lappet udefra med noget med noget skrammel fra t hansen)det har på intet tidspunkt forårsaget problemer, søvnløse nætter el mareridt den farer selvfølgelig ikke afsted med 200 kmt men jeg har da kørt 8000 på det dæk nu

  • #27   28. mar 2009 Bla Bla Bla ammestue snak, jeg har spurgt vidt og bredt, om det sæt fra TSvansen skulle være et problem, jeg har talt med MANGE herinde, og andre steder, der har brugt det, har sel en i mit baghjul, og har sat en i makerens forhjul! for 1 år siden med min, og 2 år for makeren!! 2 af mine andre bekendte har også brugt det en del år!!! DET VIRKER!!!
    Det eneste jeg har set, var en der ikke havde brugt nok vulganiseribgs væske! så der SIVEDE lidt luft ud! (der fik den et nyt dæk)

    Alle de pågældende cykler, har været på ture, hvor de har kørt 200 eller mere, og NEJ de bliver IKKE skudt ud!!!

    VENLIGST fremvis noget dokumentation på det skulle være farligt!!!

    Bare man følger brugsvejledningen nøje, virker det!
    __________-

    Det med køb køb køb, dem der ikke ved hvad deres penge ellers skal bruges til, gør det dog, men jeg har åbenbart et strammere budget, og vil sku ikke smide 1500, efter noget der kan gøres for 130, med samme sikkerhed!!!

    ENESTE MEN, er at en afballancering er en god ide efterfølgende. DOG har jeg endnu ikke måtte flytte en vægt klods, men det kunne jo godt ske!!!

    /Jesper


  • #28   28. mar 2009 Touring nyt havde en gang en R1100 GS til test ( det er en BMW ). Cyklen punkterede oppe i sveríge et sted, og blev lappet deroppe med det medfølgende lappesæt.
    Da Gunnar kom hjem, skulle BMW bruge cyklen et par dage, men lovede, at skifte dækket, inden TN skulle have cyklen tilbage for at lave målinger. Da de var lavet, og BMW havde fået cyklen tilbage, spurgte Gunnar, om de havde haft et dæk på lager!
    Lager?
    Jae, pga punkteringen!
    Punkteringen?
    Ja, har i glemt den?
    Hooold da kæft!!

    Men der havde altså ikke været noget at mærke på cyklen, og lapningen havde også holdt luft, så med en smule omhu, kan en lapning snildt holde!


Kommentér på:
Satans ! en skrue i bagdækket

Annonce