2.186 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Nogen der har prøvet XJ6 ??? Nogen der har prøvet XJ6 ???

Hejsa

Jeg gik egentlig med tankerne om at investere i en ER-6n, men den nye XJ6 fra Yamaha har fået mig til at overveje om det evt. skulle være den der skule købes.

Den får simpelthen så meget ros, vinder flere test i de blade jeg har læst ( ER-6n vs. Gladius vs. XJ6 ), og ser ud til at opfylde alle de krav jeg har til en mc, inklusiv at den er billig... Den skulle også have en gennerelt meget højere kvalitet af finish!!

Jeg har ferie denne uge, og vil prøve at se om man kan prøve en tur hos KS motor i Vejle, men ville da lige høre om der er nogen af jer der har prøvet den, og som evt. også har prøvet en ER-6n, som kunne fortællle lidt om oplevelsen og hvordan den er i forhold til Kawa'en???


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der har prøvet XJ6 ???
  • #1   13. apr 2009 Jeg ved ikke så meget om den andet end at have læst og set lidt test på youtube osv.

    Den ser squ rigtig fin ud og skarp pris. Flere HK end Er6n.. og den er flot og mere fræk synes jeg end Er6n.

    Bliver spændende at se den på vejene smiley


  • #2   13. apr 2009 I kan jo prøve at spørge ham her
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28188


  • #3   13. apr 2009 Gert: Nu skal du ikke begå den samme fejl 2 gange og springe på endnu en R4 model. Snup nu den ER6 du har savlet så meget over.
    Det er rigtigt at XJ6 har flere hk end ER6, men momentet er størst på ER6 og leveres meget tidligere i registret.
    Men prisen er et stærkt argument for XJ6.
    I sidste ende kommer det an på dit temperament. De er ganske ens af type, dog er geometrien lagt lidt friskere ud på ER6, men det kan opvejes hvis XJ6 har en anden vægtfordeling.

    Du er selv inde på det rigtige. Ud og prøv, og dan dit eget indtryk. I sidste ende kan du ikke finde din perfekte MC ud fra hvad vi mener. F.eks er der mange der mener en Banit ville være super til dit behov, men der har du jo været.


  • #4   13. apr 2009 Så er denne her 1000 gange pænere Gert, men den fås nok ikke i lille Danmark.
    http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelimagelib/619/15/1/0/image.aspx


  • #5   13. apr 2009 Man må sige at Yamaha kommer til at stå stærkt, i mellemklasse-sekmentet, med XJ6 og FZ6R !!

  • #6   13. apr 2009 Rasmus: FZ6R er ikke tiltænkt os endnu. Tror det er en FZ6 afløser.

  • #7   13. apr 2009 Jesper : Korrekt, også derfor at prøve er vejen frem... Men vil ihverfald ikke afskrive den inden den er prøvet... ER-6n står stadig højt på listen, og den har jeg jo prøvet og ved at den lige er noget for mig.... men XJ6 får simpelthen så meget ros, og alt det de skriver om den, er faktisk det jeg selv søger hos en mc, men i sidste ende kan en prøvetur kun afgøre det... så det er jeg spændt på, det er jo en R4 ligsesom den Bandit jeg havde, men det behøver jo ikke at betyde at de er ens... F.eks skriver de at XJ6 ikke skulle bøvle med gasresponsen, som var så irriterende hos Banditten!!!

    At XJ6 har flere hk er jeg personligt fuldstændig ligeglad med, ER-6n på 72 hk rykker for vildt og er fuldstændig sjov, meget sjovere end den Bandit havde med 85 hk, som er mere end de 78 som XJ6 har...

    Jeg skal helt sikkert ikke begå samme fejl, også derfor jeg prøver alle maskinerne... Banditten købte jeg jo uden at jeg havde prøvet den, bare fordi jeg havde hørt meget godt om den, KÆMPE FEJL... Den var en kanon maskine...... bare ikke en maskine for mig!!!
    GSR 600 var egentlig den jeg havde tænkt på som den næste, og den var da også sjovere en min Bandit, men den nåede bare ikke i nærheden af ER-6n hvad angår fun factor, men igen er det bare min mening!!!

    Poul Kristian : Jaaaaa, den er flot... meeeeen.... den har jo kåbe ;-D


  • #8   13. apr 2009 Gert : Begge maskiner du nævner er flotte og selvfølgelig skal den være hvid. :-). Køb Kawasakien....

  • #9   13. apr 2009 Yes - du er nødt til at prøve hvad der passer til din smag! smiley

    Mht. effekt: Jeg har nu haft min ER6er siden juli '08, og savner egentlig ikke flere kræfter på alle de små veje som er min favorit..
    - Jeg var ude at demo'e Street-Triplen for to uger siden ... shit den var sjov og en fantastisk lyd! Alt i alt ikke voldsomt forskellig fra min egen - lidt mere kompakt, og føltes selvf. også lidt hurtigere når omdrejningerne ender i øverste halvdel af skalaen. Men under det er der altså et super bundtræk i ER6'eren.

    ER6: 72 hk v. 8.500, 66 Nm v. 7.000.
    S-Triple:107 hk v. 11.700, 69 Nm v. 9.100.
    XJ6: 78 hk v. 10.000, 60 Nm v. 8.500.

    - så jeg kunne godt tro, at der i praksis er mere go i er6 end i XJ6 ? (den sidste er også ca. 20 kg tungere! smiley )

    --- hvis du nu kommer til Århus og demo'er end XJ6, vil jeg såmænd gerne være med...! ;o)


  • #10   14. apr 2009 Bare iorden Simon smiley

  • #11   17. apr 2009 Så er den blevet prøvet idag hos Bille MC i Skanderborg...

    Fuck den var dejlig at køre på, og den har godt nok et fedt design smiley


  • #12   21. apr 2009 - Og hvis du er færdig med at overveje og klar til at lægge kontanter NU, så er her en tredje mulighed; kampagne på MT-03 til 70.000,-
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52434


  • #13   22. apr 2009 Ja sådan en MT-03 kan anbefales som legetøj. Men vil man afsted med +140, så er den ikke det rette valg.

  • #14   22. apr 2009 Jesper P, det er rigtigt -- men hverken ER6 eller XJ6 er gode med +140 ...
    (Så dog senere at MT03 er 1-cylindret med kun 45 hk; så den er nok lidt længere fra de to andre end jeg først troede.)


  • #15   22. apr 2009 Er6 er nu fin nok op til de 160, og holde en march hastighed på 140-150 kan den også, og kunne ikke forestille XJ6 gør det dårligere.

  • #16   22. apr 2009 Tror jeg heller ikke en XJ6 gør det dårligere....

    Men man er meget mere beskyttet for vinden på en ER-6n pga. det meget speciele hus instrumenteringen sidder i, det bryder vinden så fantastisk meget at man skulle tro det var løgn....

    XJ6 bryder slet ikke vinden på samme måde... Men den er stadig fantastisk at køre på, og med normale hastigheder er der ingen problemer der, den føles nogenlunde på samme måde som min gamle Bandit med hensyn til indmodstand, men så længe man holder sig under de 140 er det ingen problem.... Nu har jeg ikke prøvet at køre på motorvej med XJ6, men tror heller ikke det er alt for ubehageligt på den.... smiley



  • #17   22. apr 2009 Hvordan trækker XJ6 motoren ifht din gamle GSF, og hvad med køreegenskaberne??

  • #18   22. apr 2009 Den trækker super godt, synes den trækker ligeså godt som min Bandit...

    XJ6 er også en MEGET lettere dame at danse med, det gør den fantastisk tryg, nem og sjov at køre på... smiley

    Den styrer fantastisk og er super i både sving og lige ud kørsel smiley

    Det er lækkert at de har bygget den helt anderledes op end FZ-6... da man ikke mangler kræfter overhovedet med denne maskine...

    Det eneste jeg bemærkede var at jeg ind imellem ledte efter et gear mere, he he... Men det har jeg gjordt ved flere maskiner når jeg har prøvet den første gang... ;-D

    Jeg har skrevet til besked til Flemming herinde hvor jeg stiller XJ6 og ER-6n op mod hinanden... Kan lige se om jeg kan smide det herind, hvis det skulle være interessant....



  • #19   22. apr 2009 OBS : Dette er min opfattelse af de 2 maskiner, ikke sikkert at andre deler den mening smiley

  • #20   22. apr 2009 Vil ikke sige at den kører bedre end ER-6n, men heller ikke dårligere... ER-6n har et enormt træk, mere end XJ6, så den føles voldsommere, selvom den har mindre hk... Men tilgengæld går XJ6'erens motor mere blød ( nok fordi det er en R4 ), og så virker det gennerelt som om der er kræset mere for detaljerne og kvaliteten hos den... og så har man 5 års fabriks garanti, dejligt når den skal sælges videre...

    ER-6n bryder vinden MEGET bedre end XJ6, da dens instrumentering sidder som en boble over lygten, man skulle tro det var løgn, men den bryder vrikelig vinden så man ikke mærker meget til det... Det gør man tilgengæld på XJ6, men ikke noget der er ubehageligt...

    Begge maskiner har en blød gasrespons, og det er ment på den positive måde, med at det ikke rykker irriterende voldsomt når man slipper rullen...

    XJ6 er MEGET mere voksen at se på, mere big bike agtig, selvom den stadig har en meget lav vægt... Den er nok lige en tand bedre at have en passager med på end ER-6n. Selvom de begge er gode at have en passager med på smiley

    Gennerelt er designet federe på XJ6, nok mest pga. forlygten, og så er kvaliteten i svejsningerne og lakken meget højere... Men da kan man jo gå efter en ER-6n fra årgang 07 og op, da skulle de være blevet meget bedre i finishen. Og en 2009 model skulle have en god kvalitet i både finish og svejsninger...

    De har lige så god vejgreb!!

    Men igen, det er jo smag og behag om man er til den ene eller den anden.....

    ER-6n er lidt lettere, men da ballancen hos XJ6'eren er optimal er kan man ikke mærke nogen stor forskel... Også fordi det er lave maskiner...

    Ekstra udstyr er der meget af til dem begge. Men til XJ6 har man den kæmpe fordel at en central støttefod kan monteres som ekstra, det kan man ikke på en ER-6n.

    I sidste ende er det jo smag og behag om man vil have en bike med en silkeblød motorgang som XJ6, eller om man vil have en lidt mere bidsk 2 cylindret maskine som ER-6n... De er begge dejlige fabriks street fightere, med lige så meget charme... Så det var kun prøve turen der afgjorde det for mig, og ikke fordi XJ6 kørte bedre, jeg havde bare den berømte mave fornemmelse at det skulle være den... lidt irriterende, nu hvor den er lidt dyrere, men det er selvfølgelig også fordi man ikke kan få den brugt endnu...

    Men kan kun sige igen.... DETTE ER MIN OPFATTELSE AF DEM smiley


Kommentér på:
Nogen der har prøvet XJ6 ???

Annonce