Nogen der har prøvet XJ6 ??? Nogen der har prøvet XJ6 ???
Hejsa
Jeg gik egentlig med tankerne om at investere i en ER-6n, men den nye XJ6 fra Yamaha har fået mig til at overveje om det evt. skulle være den der skule købes.
Den får simpelthen så meget ros, vinder flere test i de blade jeg har læst ( ER-6n vs. Gladius vs. XJ6 ), og ser ud til at opfylde alle de krav jeg har til en mc, inklusiv at den er billig... Den skulle også have en gennerelt meget højere kvalitet af finish!!
Jeg har ferie denne uge, og vil prøve at se om man kan prøve en tur hos KS motor i Vejle, men ville da lige høre om der er nogen af jer der har prøvet den, og som evt. også har prøvet en ER-6n, som kunne fortællle lidt om oplevelsen og hvordan den er i forhold til Kawa'en???
aug 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 94 Svar: 424
Den ser squ rigtig fin ud og skarp pris. Flere HK end Er6n.. og den er flot og mere fræk synes jeg end Er6n.
Bliver spændende at se den på vejene
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 33 MC-er: 6 Emner: 56 Svar: 948
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=28188
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Det er rigtigt at XJ6 har flere hk end ER6, men momentet er størst på ER6 og leveres meget tidligere i registret.
Men prisen er et stærkt argument for XJ6.
I sidste ende kommer det an på dit temperament. De er ganske ens af type, dog er geometrien lagt lidt friskere ud på ER6, men det kan opvejes hvis XJ6 har en anden vægtfordeling.
Du er selv inde på det rigtige. Ud og prøv, og dan dit eget indtryk. I sidste ende kan du ikke finde din perfekte MC ud fra hvad vi mener. F.eks er der mange der mener en Banit ville være super til dit behov, men der har du jo været.
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 138
http://www.yamaha-motor.com/sport/products/modelimagelib/619/15/1/0/image.aspx
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 960
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
At XJ6 har flere hk er jeg personligt fuldstændig ligeglad med, ER-6n på 72 hk rykker for vildt og er fuldstændig sjov, meget sjovere end den Bandit havde med 85 hk, som er mere end de 78 som XJ6 har...
Jeg skal helt sikkert ikke begå samme fejl, også derfor jeg prøver alle maskinerne... Banditten købte jeg jo uden at jeg havde prøvet den, bare fordi jeg havde hørt meget godt om den, KÆMPE FEJL... Den var en kanon maskine...... bare ikke en maskine for mig!!!
GSR 600 var egentlig den jeg havde tænkt på som den næste, og den var da også sjovere en min Bandit, men den nåede bare ikke i nærheden af ER-6n hvad angår fun factor, men igen er det bare min mening!!!
Poul Kristian : Jaaaaa, den er flot... meeeeen.... den har jo kåbe ;-D
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 138
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 377
Mht. effekt: Jeg har nu haft min ER6er siden juli '08, og savner egentlig ikke flere kræfter på alle de små veje som er min favorit..
- Jeg var ude at demo'e Street-Triplen for to uger siden ... shit den var sjov og en fantastisk lyd! Alt i alt ikke voldsomt forskellig fra min egen - lidt mere kompakt, og føltes selvf. også lidt hurtigere når omdrejningerne ender i øverste halvdel af skalaen. Men under det er der altså et super bundtræk i ER6'eren.
ER6: 72 hk v. 8.500, 66 Nm v. 7.000.
S-Triple:107 hk v. 11.700, 69 Nm v. 9.100.
XJ6: 78 hk v. 10.000, 60 Nm v. 8.500.
- så jeg kunne godt tro, at der i praksis er mere go i er6 end i XJ6 ? (den sidste er også ca. 20 kg tungere!
--- hvis du nu kommer til Århus og demo'er end XJ6, vil jeg såmænd gerne være med...! ;o)
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
Fuck den var dejlig at køre på, og den har godt nok et fedt design
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 377
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52434
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
jul 2008
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 377
(Så dog senere at MT03 er 1-cylindret med kun 45 hk; så den er nok lidt længere fra de to andre end jeg først troede.)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
Men man er meget mere beskyttet for vinden på en ER-6n pga. det meget speciele hus instrumenteringen sidder i, det bryder vinden så fantastisk meget at man skulle tro det var løgn....
XJ6 bryder slet ikke vinden på samme måde... Men den er stadig fantastisk at køre på, og med normale hastigheder er der ingen problemer der, den føles nogenlunde på samme måde som min gamle Bandit med hensyn til indmodstand, men så længe man holder sig under de 140 er det ingen problem.... Nu har jeg ikke prøvet at køre på motorvej med XJ6, men tror heller ikke det er alt for ubehageligt på den....
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
XJ6 er også en MEGET lettere dame at danse med, det gør den fantastisk tryg, nem og sjov at køre på...
Den styrer fantastisk og er super i både sving og lige ud kørsel
Det er lækkert at de har bygget den helt anderledes op end FZ-6... da man ikke mangler kræfter overhovedet med denne maskine...
Det eneste jeg bemærkede var at jeg ind imellem ledte efter et gear mere, he he... Men det har jeg gjordt ved flere maskiner når jeg har prøvet den første gang... ;-D
Jeg har skrevet til besked til Flemming herinde hvor jeg stiller XJ6 og ER-6n op mod hinanden... Kan lige se om jeg kan smide det herind, hvis det skulle være interessant....
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.376
ER-6n bryder vinden MEGET bedre end XJ6, da dens instrumentering sidder som en boble over lygten, man skulle tro det var løgn, men den bryder vrikelig vinden så man ikke mærker meget til det... Det gør man tilgengæld på XJ6, men ikke noget der er ubehageligt...
Begge maskiner har en blød gasrespons, og det er ment på den positive måde, med at det ikke rykker irriterende voldsomt når man slipper rullen...
XJ6 er MEGET mere voksen at se på, mere big bike agtig, selvom den stadig har en meget lav vægt... Den er nok lige en tand bedre at have en passager med på end ER-6n. Selvom de begge er gode at have en passager med på
Gennerelt er designet federe på XJ6, nok mest pga. forlygten, og så er kvaliteten i svejsningerne og lakken meget højere... Men da kan man jo gå efter en ER-6n fra årgang 07 og op, da skulle de være blevet meget bedre i finishen. Og en 2009 model skulle have en god kvalitet i både finish og svejsninger...
De har lige så god vejgreb!!
Men igen, det er jo smag og behag om man er til den ene eller den anden.....
ER-6n er lidt lettere, men da ballancen hos XJ6'eren er optimal er kan man ikke mærke nogen stor forskel... Også fordi det er lave maskiner...
Ekstra udstyr er der meget af til dem begge. Men til XJ6 har man den kæmpe fordel at en central støttefod kan monteres som ekstra, det kan man ikke på en ER-6n.
I sidste ende er det jo smag og behag om man vil have en bike med en silkeblød motorgang som XJ6, eller om man vil have en lidt mere bidsk 2 cylindret maskine som ER-6n... De er begge dejlige fabriks street fightere, med lige så meget charme... Så det var kun prøve turen der afgjorde det for mig, og ikke fordi XJ6 kørte bedre, jeg havde bare den berømte mave fornemmelse at det skulle være den... lidt irriterende, nu hvor den er lidt dyrere, men det er selvfølgelig også fordi man ikke kan få den brugt endnu...
Men kan kun sige igen.... DETTE ER MIN OPFATTELSE AF DEM
Nogen der har prøvet XJ6 ???