{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Til Louis-filial for 198 kr. fra Kbh. {{forumTopicSubject}}

Så lige i det nye katalog fra Skanrejser, at de sælger ture til Lübeck for 198 kr fra kbh og andre sjællandske byer.

(link fjernet)

Hvis man hoppede på sådan en tur, (sammen med alle pensionisterne) kan man jo få super billig transport til Louis og Polo-Motorrad fillialerne dernede.
Til sammenligning koster færgen 305 kr. for en enkeltbillet på MC + benz. Bliver nemt langt over 600 kr.


Hvis man er mange (læs en klub) på sådan en bus, så kan man måske aftale at blive sat af direkte ved butikkerne, de ligger lidt udenfor centrum dernede.

Så nu skulle det ikke være noget problem at prøve bøtten før man køber. - og desuden "spilder" man jo ikke DK forhandlers tid, som det ofte nævnes herinde.

Også stopper bussen ved Bordershoppen. smiley
Eneste bagdel: Det er vist uden platte ombord på båden. smiley Det plejede da at være standard i de glade 80erer.
Overvej sådan en tur her til sæsonstart.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til Louis-filial for 198 kr. fra Kbh.
  • #1   3. mar 2010 Der er også billige ture til Polen, deres kvalitet er mindst lige så dårlig..... smiley

    Hvis du "spilder" din DK-forhandlers tid, find en anden . der er masser af dem og heldigvis mange seriøse. Jeg kunne nævne mange særdeles seriøse DK-forhandlere som absolut er til at handle med.

    Jeg har netop lige bestilt 2 Schuberth hjelme herhjemme og prisen jeg handlede dem til, kunne bestemt ikke fåes billigere i Tykland eller andre steder. Den rigtige olie og originalt oliefilter samt tændrør og andre småstumper er også nemt og billigt skaffet herhjemme.

    Jeg forstår simpelthen ikke alle jer der synes at det at handle i Tyskland er det eneste rigtige. Hvis vi alle gør det, ender det med at vi alle bliver arbejdsløse til sidst.

    Det fuldstændigt det samme med de lokale købmænd, som lukker pga. manglende omsætning. Og når de så er lukket, er vi alle kede af det, fordi det var nemt lige at gå hen om hjørnet hvis man manglede noget, dog glemte man lige at benytte ham.

    Det bliver squ sjovt en dag hvis man lige stå og mangler en skrue til dit og dat - så skal man helt til Tyskland for at købe den...

    Hvis det er en "tur" man gerne vil have som "klub", kan man jo bare vælge en DK-forhandler i den anden ende af landet - jeg er sikker på at den forhandler gerne vil give gode rabatter, såfremt der tropper en hel hær af MC'ister op med penge til forbrug.

    Der er kun 1 gruppe der kan ændre trenden - og det er os forbrugere.

    Bare min mening....

    Mvh
    Thomas E


  • #2   3. mar 2010 Vildand:
    Det var ikke for at kritisere dit forslag - det lyder da bestemt sjovt, men det var mere til det generelle princip jeg slog et slag for.

    Der er skam dejligt i Lübeck og Louis, Polo og andre MC-shops dernede er flotte og indbydende. Det synes jeg dog også at mange DK-forhandlere efterhånden er - og krisen taget i betragtníng mener jeg at vi som forbrugere bør gøre vores til at branchen overlever herhjemme.

    Dog bliver der tyndet godt ud i antallet af forhandlere og dem der er tilbage er de dygtige forretningsfolk.

    Der er i dette forår mange åbenthus arrangementer rundt omkring i lander og der bliver satset meget fra forhandlernes side i håb om at sætte skub i tingene.

    Mvh
    Thomas E


  • #3   3. mar 2010 Der ud over, vil jeg lige nævne at ingen af de shops, fører "mærkevare" det er i hvert fald noget sølle udvalg. Til mærkevarene er der kun fc-moto og hein & gerricke.

    Til respons til dragtdesigneren.
    Personligt er jeg ligeglad hvor jeg handler service betyder noget for mig men ikke nok til jeg vil give det dobbelte for de samme ting, alt mit kluns er købt hos dansk forhandler til noget mere end super gode priser. Det gør så også at hvis en ting fx. 200 kr. dyre end i tyskland så hopper jeg stadig på.
    Men en forhandler er nød til at smide noget af sin avance for at få mig på krogen.


  • #4   3. mar 2010 egentlig kunne man håbe på at nogen af de danske butikker slog sig på nethandel så de rent faktisk kunne konkurrere med louis.de på prisen.
    DET ville være noget der ville virke. og værkstederne skal nok overleve. de tjener på service og salg af nye cykler.


  • #5   3. mar 2010 kan ikke se hvorfor folk sku blive arbejdsløse af den grund, de må jo bare sænke priserne så de kan matche... selvfølgelig er der uden tvivl flere bekostninger ved at drive forretning i dk, men der er garanteret også et noget større forbrug der kræver høj indtægt, store dyre villaer, biler og mc´er... (som de fleste forretnings drivende i dk, jo nærmest tager for givet, fordi de har egen foretning)

    jeg synes det lyder som en rigtig god ide, for folk som gerne vil spare penge på indkøb. selv er jeg meget glad for at købe ting på ebay.


  • #6   3. mar 2010 Når man har knoklet i måske mange år for at få en forretning op at stå, er det vel ok at man har en god bil og et stort hus - er det ikke fortjenesten ved at satse alt hvad man har ?
    Mr. Louis kører sikkert også rundt i en stor bil og bor sikkert ganske komfortabelt smiley


  • #7   3. mar 2010 det lyder spændene med sådan en tur.

    Jeg kan godt se at vi bliver nød til at handle hos vores egne mc shops for at bevare dem, men hvis vi så ser det fra vores eget synspunkt, så er de danske forhandlere jo heller ikke særlig smarte, hvis de nu gav lidt rabat hist og her så ville de også sælge mere og vupti så bliver det hele meget billigere, jo mere du sælger jo billigere bliver indkøbsprisen, og nej det er ikkke bare alle forhandlere det giver lidt procenter.

    Jeg har det som eksempel fra en kammerat der har et fælg firma, han sælger rigtig mange fælge til meget gode priser, men tjener os rigtig mange penge.

    Michael



  • #8   3. mar 2010 @Vildand .... Men fint forslag... smiley






  • #9   3. mar 2010 jo jeg synes bestemt det er fint at man har stor villa og bil, etc... hvis man har råd til det... og det får man af at være konkurence dygtig, ikke af at pive over modgang, var blot det jeg mente.

  • #10   3. mar 2010 "krisen taget i betragtníng mener jeg at vi som forbrugere bør gøre vores til at branchen overlever herhjemme"
    Måske selvsamme krise også har ramt forbrugeren - der derfor går efter hvor pengene rækker længst !
    Faktum er, at den dag en af de tre store tyske kommer hertil DK - så kan MC forhandlerne belave sig på hverdag, hvor forretningen skal drives på salg af MC, og service på værkstedet tror jeg.
    "Mærkevare" - fair nok, men har du kigget ordentlig efter, ellers prøv fks. www.louis.de en gang til, jeg syntes da Shoei, Schubert, Held, Castrol osv. smager lidt af mærkevare - men igen, det er kanon nogen vil gi 1 - 2 - 3 gange prisen for at "støtte" den danske forhandler, men jeg tror bare også set i lyset af branchen store nedgang 2009, at de må se endnu en ørkenvandring i møde også 2010 og nej, jeg tror ikke Louis gi'r specielt meget mindre for deres vare end vores egne forhandlere, men de har valgt en anden strategi for deres forretning, fks. lavere pris højere omsætningshastighed


  • #11   3. mar 2010 Ja det er fornuftige indlæg, som er set før. Viser den gode samfundsøkonomiske debat her på MCG.

    Oprindeligt var tråden rettet mod alle de MC gallerister, der handler på det tyske marked, og dem er der stadig en stor del af.
    Om man vælger at lægge sine midler i danske eller udenlandske butikker, mener jeg må være et personeligt anliggende mellem hin enkelte og hans/hendes egen tegnebog.

    Mht Louis kvalitet har jeg intet at udsætte på deres egne mærker. (Kører pt med bukser fra streetfightermærket) og har ikke hørt dårligt om Vannucci eller Probiker mærket. Generelt henvender Louis sig til dem der er ligeglade med hvad der står på ryggen.

    En anden årsag til at overveje sådan et trip: hvis louis-brugeren alligevel skal bruge 60 kr i fragt på en pakke, så bliver den reellle pris for turen 138 kr, så kan det ikke blive bedre.
    Ærgeligt man bare ikke selv står og skal bruge noget lige pt.

    Nå nu skal vi snart ud og rulle.........lad os få noget regn og skyllet salten væk.


  • #12   3. mar 2010 Peter T:
    Vort samfund lever af hvad de private virksomheder.

    Hvis du selv er ansat i en privat virksomhed, ville du miste jobbet, såfremt virksomhedens kunder vælger at købe andet steds.

    Så enkelt kan det stilles op.

    Mange bække, gør en stor å - fortæller et gammelt ordsprog. Og det er præcis det vi forbrugere bør tænke når vi skal ud og bruge penge. Eksempelvis er det jo en tydelig grund til at nogle lande klarer krisen bedre en andre - det er forbrugerenes indkøbsmønster, moral og etik.

    Det jeg mener med at vi alle ville miste vore job - er jo stærkt overdrevet. Men det er jo den vej det vil gå, når alle kaster deres penge ud af landet - de kommer jo kun tilbage såfrem tyskerne så køber danske varer og lejer vores sommerhuse.

    Naturligvis skal man ikke betale ågerpriser, blot for at støtte det danske - der er mange forretningsdrivende også i vores MC-branche, der kan tilbyde lige så gode priser og endda tit og ofte bedre. Vi danskere skal også til at vænne os til at prisen på skiltet ikke altid er den prise den kan købes til. "Prut" om prisen - det gør vi jo helt naturligt når vi ferierer i udlandet, men glemmer det når vi er hjemme og bliver kun skuffet når vi ikke automatisk får rabatten.

    Nej - det er ikke obligatorisk at man skal have fin villa og stort forbrug, blot fordi man er selvstændig erhvervsdrivende. Det der driver de fleste, er lysten til at være sin egen lykkes smed samt lysten til at se sin ide/forretning blive til noget/vokse.
    Og dem der gør det godt under jeg gerne en stor dyr Porche og Villa ved sundet - det gør absolut ikke mig misundelig, tværtimod tager heg hatten af for dem det lykkes for.

    Lars Larsen er et hamrende godt eksempel på at det kan lade sig gøre.

    Min mening med min "hjerne-prut" er bare at vi danskere skal huske at hjælpe os selv før vi kan hjælpe andre. Støt den lokale - så er han der også imorgen.....

    Mvh
    Thomas E


  • #13   3. mar 2010 lars larsen er nemlig lige præcis et glimrende eksempel... men hvad er det lige hans kocept er?? det stik modsatte af rigtig mange mc/udtyrs butikker i dk.... ;o) de ka jo bare købe større ind og sælge billigere.
    t-hansen er godt på vej(i lars larsen kvallitet) men lur mig om de ik får nogle bedre og mere kendte mærker ind med tiden.

    hvis ens forretning ikke går godt, må man jo gøre den mere effektiv.

    og som sagt under jeg også gerne folk der tjener godt at nyde det, saføli skal det da være sådan, men man skal bare ik ta det for givet...


  • #14   3. mar 2010 OY05:
    Du kan være evig forvis om at hverken Louis, Polo eller for den sags skyld Hein Gericke ikke kommer til DK foreløbig. De er absolut ikke gearet til vores marked. Det danske marked er så lille i sammenligning med Tyskland og den danske motorcykelpark er i gennemsnit 10-15 år ældre end den tyske.
    Herhjemme bruge vi danskere tid og penge på at gejle vores kære MC fra starten eller midten af 90'erne. I tyskland bruges de årgange kun til regnvejrs kørsel eller som et billigt hverdags transport midde, hvor der ikke forlanges den store vedligeholdelse eller gejlet ekstraudstyr. Skal tyskerne ud og lege om søndagen sker det på den nye R1'er eller den nye BMW. Disse bliver gejlet og der er et stort tysk marked for dette. Det er det marked de store tyske kæder er skruet sammen til.

    Det er fuldstændig det samme med grænsebutikkerne - de kommer heller ikke til at ligge lokalt placeret rund om i danmark, for da skulle de pludselig til at konkurrere på lige vilkår med de øvrige danske forretninger. Det er vores politikere der sidste ende helt og alene styrer hvornår konkurrencen skal være lige.

    Mvh
    Thomas E


  • #15   3. mar 2010 Når de danske forhandlere tager det dobbelte for samme vare som de gør i tyskland (gælder ikke alle produktgrupper) så er der sgu lang vej selvom man kan begynde at "prutte" om prisen. <-- Det virker iøvrigt også i Tyskland.

    Jeg kan iøvrigt oplyse at en dagsbillet i bil koster 500 kr.


  • #16   3. mar 2010 "Skal tyskerne ud og lege om søndagen sker det på den nye R1'er eller den nye BMW"
    Såre sandt Thomas Dragtdesigner - men vi skal jo allesammen ha' en styrthjelm på. handsker og bukser og et oliefilter + en kæde fra tid til anden
    Jeg har for sammenligningen skyld fundet et eksempel - Shoei XR 1000 Altså modellen "på vej ud" tilbud i DK fra Kr. 2995.- (undlader lige forhandleren men det er en stor midtjysk MC forretning) pris hos Louis fra 180 euro = kr. 1350.- altså en difference på kr 1645.- ! på EN styrthjelm, og selvom den dansk MC forhandler vil slå af, så tror jeg ikke han vil slå godt 1600 kr. af.
    Nu skal det heller ikke lyde som om jeg vil ha mit pas byttet ud - men der er noget galt med priserne herhjemme, jeg ved der forskel på momsen 19 / 25 % men der forklarer ikke du kan få to hjelme i tyskland + 3 ks. bajere med hjem ift. den danske pris på samme hjelm.


  • #17   3. mar 2010 Kører også til Louis næste weekend, sammen med ca 40 gutter i lejet bus.Selv om vi skal gi 200,- pr næse , er pengene hurtigt tjent hjem alligevel. Oliefilternøgle, som iflg. foto i deres katalog er nøjagtig ens hos Max'mc 198,-/Louis 60,- K&N filter 800,-/louis 675,- Headset: besparelse 225,- Fragt 60,- er sparet
    Nåe ja og et opkald til Louis, og der er 15% rabat, da vi kommer 40-50 mand , så min besparelse kan lige betale bustur+ den "læskedrik "og lakridser jeg køber på grænsen,,
    Og så plejer det bestemt heller ikk være en kedelig bustur med så mange mc'ister samlet,,,,det ren Wn Win


  • #18   3. mar 2010 OY05:

    Mon ikke den tyske forhandler betaler mindre i skat og div afgifter i forhold til de danske forhandlere...

    Og går skidtet i stykker er det jo også nemmere hvis man ikke skal køre 700-1000km for at få det byttet, eller vente i længere tid på at få det retur...

    / Bülow...


  • #19   3. mar 2010 mc centeret i Hillerød sælger alt fra Louis kataloget hos dem til samme pris, så man behøver ikke gå over åen for at hente vand smiley

  • #20   3. mar 2010 "Mon ikke den tyske forhandler betaler mindre i skat og div afgifter i forhold til de danske forhandlere..."
    Nej det tror jeg ikke de gør - kunne bestemt ikke forstille mig, at MC branchen i Tyskland, er begunstiget med lavere skat og afgifter......
    Fraset selv mc'en altså..........

    "Og går skidtet i stykker er det jo også nemmere hvis man ikke skal køre 700-1000km for at få det byttet, eller vente i længere tid på at få det retur..."
    700 - 1000 km... jeg tror ikke en gang om man så bor i Skagen, at man på noget tidspunkt er så mange kilomtere væk her i DK fra en Hein Gericke (nærmeste ligger i Flesnborg), Polo eller Louis (begge har forretninger i Kiel)
    Men okay - går det i stykker, så bytter de med et smil, og jeg har aldrig ventet længere end 3 - 4 arb. dage, eller cirka ligeså lang tid som min lokale MC pusher min. skal bruge for at for "dimsedutten" der er istykker hjem !

    Det skal lige siges - at Louis gir 15% på alt den kommende weekend 6 - 7 marts, også på det der handles på netbutikken brug evt. denne rabatkode ved køb : 149
    Er det ikke nok - så besøg deres lagersalg i Süderstrasse i Hamborg - og for pengene sparet ka' man gi' den gas i St. Pauli :o)


  • #21   3. mar 2010 Alle ved sgu da at der er lavere skat og afgifter i tyskland.
    De danske forhandlere bliver NØDT til at kræver overpris hvis de vil tjene et par kroner når de har betalt deres skat/moms og fandens pumpestok på den ting du køber af ham. Så simpelt er det.



  • #22   3. mar 2010 ja det er dyrere at drive foretning i dk, det ka man ik komme udenom, MEN næppe dobbelt så dyrt, priserne behøver være dobbelt så dyre, eller mere. det handler om måden at drive forretning på, og så saføli efterspørgsel, som jo logisk ikke er lige så stor som i udlandet pga de danske priser på selve mc´en.

    men derfor ka man godt stadig bruge konceptet med større indkøb, mere salg med billigere priser, ka godt være indtjeningen på kort sigt ikke er større, men med billigere varer, er der større chancer for at folk tar en ting eller to ekstra med, når de kommer forbi shoppen, det ved alle.


  • #23   3. mar 2010 det værste jeg ved er, mange af de danske mc forhandlere som intet har på lager, de kan saføli ikke ha alt. men mange har et rigtig rigtig ringe udvalg. det kunne gøres bedre i mine øjne.

  • #24   3. mar 2010 Det koster altså ikke dobbelt så meget at ha en mc butik i DK som i Tyskland. Lønnen er lidt højere og momsen er et par procent højere. Jeg har forlængst droppet de Danske forhandlere. De er simpelthen alt for grådige.

    Iøvrigt, hvis Louis kommer til Danmark så giver det jo også Danske arbejdspladser, og samtidig en ordentlig konkurrence. Jeg skal nok være den første til hilse Louis Willkommen i Danmark. smiley


  • #25   4. mar 2010 OY05:
    Den hjelm du omtaler - har du specifikt ringet til forhandlere herhjemme for at få den eksagte pris, eller har du taget den fra nettet og sammenlignet den med Loius's internet shop, der vedligeholdes flere gange i døgnet af specielt ansatte medarbejdere??

    Jeg er sikker på at jeg kan finde den samme hjelm herhjemme til samme pris eller endda billigere.

    Tag for eksempel Schuberth hjelme - hos MC Center Holbæk kan du erhverve dig udgåede modeller af Schuberth S1, S1-Pro eller R1 til langt under 3000,- - fuldstændigt ligesom Louis har tilbud på udgåede og ukurante modeller.
    Så det eksempel tror jeg at flere herinde kan mane i jorden ret hurtigt, blot ved få opringninger.

    Forskellen er jo at de danske forhandlere desværre ikke endnu har set skriften på væggen, at internethandel er en ekstrem vigtig faktor i dagens danmark. Det tyske MC-marked er så stort at de store kæder har fuldtids ansatte i deres WEB-afdelinger alene med det formål at opdatere, designe og vedligeholde deres internet shops. Det er en total unfair måde at sammenligne dette imod de danske forhandlere, som sjældent har flere end 3-5 ansatte i forretningen.

    Olie og oliefilter samt oliefilter nøgler - gider jeg simpelthen ikke spilde min tid på at surfe rundt på nettet for at se om jeg kan spare en 10'er eller en 20'er liter.

    Sjovt nok så får mange af jer det til at lyde som om at I nærmest bliver smidt ud af de danske forretninger, med en besked om aldrig at komme tilbage.... det er absolut ikke den opfattelse jeg har af de fleste danske forretninger.

    Jeg betragter mig selv som en rimelig god købmand og en pris er ikke fast før den er aftalt - uanset om jeg handler i DK eller i udlandet.
    Om jeg for den sags skyld køber tøj eller fjernsyn, så får jeg altid handlet varerne til den pris jeg vil give for det. Og der er da ingen af dem jeg handler med der klager bagefter - hvis de skulle sætte til på salget er jeg sikker på at de ville sige nej handlen.

    Skal jeg allivevel til udlandet af anden årsag, er sagen naturligvis en anden, såfremt jeg gider at bære det hjem. Men fjernsyn, mc-vedligeholdelse produkter, hvidevarer og den slags, kan handles her i DK til eksakt samme priser eller billigere, såfremt man bruger "næsen"

    Ja - velkommen til Loius og Co. i DK, men få lige ændret beskatnings reglerne for udenlandske koncerner, således at konkurrencen er fair overfor de danske erhvervsdrivende. Momsen kunne fint og nemt udlignes i EU uden at staten ville tabe - de danske politikere har altid troet at indtjeningen på forbrugsgoder via skatter og afgifter er proportional med evt. stigninger eller fald. Det modsatte er i de lande vi sammenligner os med, for mange år siden modbevist i praksis.

    Jeg har ikke noget imod Tyskland - tværtimod er det et fantastisk land med mange muligheder, men det er i det danske system, filmen knækker og når man nu engang bor i DK, synes jeg at dem der kæmper for at overleve det danske systems modarbejdelse, også skal støttes i deres kamp.
    Det er en af de store forskelle på det tyske folk og det danske folk, tyskerne kæmper for det tyske folk som helhed på lang sigt før de vil kæmpe for andre. Vi danskere kæmper kun for os selv personligt og snævertsynet på kort sigt. - Derfor er Danmark dømt til at på sigt ende som Grækenland - bankerot....

    Mvh
    Thomas E


  • #26   5. mar 2010 Jan K jeg tager hatten af for du deltager i den her snak - med navn og forretning !
    Thomas Dragtdes. jeg har sådan et lille "skræmme eksempel", jeg skulle bruge en enkelt Rizoma ting til min Honda, jeg henvendte mig derfor til 4 danske forretninger alle med nethandel, og ikke mindst Rizoma i deres sortiment, jeg skrev derfor en mail til dem, om de kunne skaffe den del jeg manglede, leveringstid, og pris..................... en skrev tilbage at de vil undersøge om det kunne få dimsen - og det var det !
    Så de kære og sikkert også langt hen af vejen dygtige danske forhandlere, skal vågne op og kigge på en opdateret kalender, vi er i 2010 og ikke midt i firserne eks....
    Det kan godt være Louis Polo mv.. har folk ansat kun til at designe og vedligholde Web - hvorfor tror du Thomas !? fordi der er penge og fremtid i det, hele verden er dit forretningsvindue og alle kan handle 24 timer i døgnet hos dig, så har man som MC forretning bestemt sig også for at gå "netvejen", så skal det være helhjertet og 100%.
    Priserne - jeg ved ikke hvor og hos hvem du kan finde en Shoei XR1000 monofarve til Kr. 1350.- her i DK - men jeg vil da ikke nægte det kan tænkes, men sig' endelig til hvis du falder over sådan en i hvid.
    Jeg tror heller ikke nogen bliver decideret smidt ud af nogle forretninger her i DK (johh måske en mc forretning i et hjørne - men ellers) men jeg tænker også mange Danske forhandlere er godt trætte af "testpiloter" med alt fra hjelme til dragter mv. for kunden så lusker af med et "jeg skal lige tænke over det", for derefter og bestille via nettet... og ja - det er fan... træls på godt Jysk, men igen - så gør noget, for skat, moms og afgifter (hvad fan.. er det egentlig for nogle afgifter på mc udstyr der tænkes på når det skrives) gør det ikke alene


Kommentér på:
Til Louis-filial for 198 kr. fra Kbh.

Annonce