Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZX10R For / imod?
  • #1   7. feb 2011 jeg har hørt at den første model kan være ret så ekstrem både at køre og at sidde på, men om det bliver bedre på den nye model ved jeg ikke.

  • #2   7. feb 2011 Feed cykel...

    Havde selv en 2008`er og havde masser af gode timer, men i sidste ende mangler den også en airbag smiley

    Bent


  • #3   7. feb 2011 opgradering af forbremse calipers/master cylinder skulle være populært, derudover så er det bare DO IT

  • #4   7. feb 2011 Stellet... Er du typen der virkelig gir gas og er du tit på baghjul med den så er svjesningerne i stellet ikke lige det stærkeste. Min kammerat havde en 2004 ZX10´er. Super underholdende og med en stærk motor... MEN efter en enkelt sesson var den revnet i svejsningen som så forplantet sig til pladen i stellet lige ved svejsningen mellem kronøret og stellet. ( Ca 15-20 cm ned fra selve kronrøret)..

    Er du typen der kører pænt.. så tror jeg ikke du får nogen problemer, men giver du den tæsk.. så uhaaa!!..

    Husk også når du køber den og kig den nøje efter i det område.. Af med tanken og hovdet ned og kig ned langs siden og i underkanten... Det er der de ryger... hvis de ryger..


  • #5   7. feb 2011 Super, tak for alle svarene smiley

    Må ud og prøve en, er bare blevet små forelsket i sådan en laban smiley


  • #6   7. feb 2011 Lækker maskine. Kørte selv et par sæsoner på sådan en og den holdt både til race og styrt så jeg ville ikke betænke mig på købe sådan en...

    Måske en styrdæmper vil være en god investering hvis du giver den lidt gas kan den nemlig godt blive lidt livlig i styret smiley

    God fornøjelse


  • #7   7. feb 2011 Nikolaj: okay, rart at høre gode erfaringer med den smiley

    Ja tror nu også der skulle sådan en på smiley har hørt lidt om den godt blive lidt livlig smiley
    Må lige få solgt min SV1000 inden smiley


  • #8   7. feb 2011 Hej Michael,

    Jeg har selv laget samme skifte som du overvejer. Jeg gik fra en SV1000S til en '07 ZX10er og der er bare en VERDEN til forskel.

    Du skal dog være opmærksom på følgende:

    Jeg havde svært ved at få den forsikret selvom jeg var 29 og havde 5 års skadefri og sammenhænde erfaring. Det lykkedes dog at overtale Tryg hvis jeg flyttede alle forsikringer da der kun var ½ år til jeg fyldte 30 (deres nedre grænse for at forsikre supersport igennem gruppeforsikringen). Så jeg måtte betale 17.500 kr. for kasko det første år. AV!!!

    Når du køber en brugt ZX10R (eller hvilken som helst anden supersport med et par år på bagen) - så skal du undersøge den GRUNDIGT for flækkede kåbedele, ridser på styrender, sidespejle og fodhvilere, slør i kronrørslejet (eks.ved at trille forhjulet op ad en mur og presse cyklen frem mod muren) og ellers bare andre tegn på at den har været skadet.

    Andre tell tell signaler kan være at du ikke kan få de originale dele med, at den er omlakeret eller at sælger ikke har garantibogen.

    Brug din sunde fornuft... Mærk efter om sælger forekommer troværdig... Sørg for at have styr på papirene - servicekvitteringer og servicebog.

    Ellers - walk away!

    Der er masser af cykler derude og hvis du ikke er typen der kan skrue dig fra et sminket lig - så hold dig fra de mistænkeligt billige cykler smiley


  • #9   7. feb 2011 Hej Jacob.

    Tak for dit svar, lyder som en rigtig god ide at få tjekket op med forsikring o.s.v, men syns jeg har fundet mig et fornuftigt sted til ok penge, ihvertfald andre penge end de 5.000 for kasko jeg giver for min SV smiley men min største "frygt" er at jeg ikke kan vende mig til at køre på 4 ben... det er jo lidt anderledes smiley

    Ellers fed ZX10R du har haft, det er lige min smag den hvide der.
    Må lige få kigget dem som er til salg godt igennem, orker ikke at blive snydt eller køre på noget hvor man skal bruge 10-20-30.000 kr på at få den i fin stand igen.

    Men hvis ellers, så må man kigge hen over sommeren smiley har dog også kigget meget på ZX12R, det er jo i en anden klasse igen smiley


  • #10   7. feb 2011 Jeg er 180 cn høj og sidder meget bedre på en 12er. End jeg gør på en 10er. og 12eren følger nemt med zx 10. Bare min vudering, held og lykke.

  • #11   7. feb 2011 Hej Jan.

    Har en kammerat som har købt en ZX12R, den sidder man også rigtig godt på... er selv 185.. men man burde da kunne sidde på en 10´er smiley
    tak for det smiley


  • #12   7. feb 2011 Jakob R - Der burde da også være en stor forskel !!!! Prisen jo slet ikke den samme fra ny af !!!! smiley

  • #13   7. feb 2011 Altså med hensyn til det der med flækkede stel, behøver du vist ikke bekymre dig om. Jeg har en bde til gade og til bane og de fleste der kender de to cykler kan skrive under på at de har fået rigeligt med tæsk og der hverken er eller har været de mindste tegn på revner i stel eller lign. Jeg har også søgt rundt på div. udenlandske fora og har kun fundet MEGET få personer der kender til de problemer.
    Mht. højden er jeg 187 høj og har aldrig haft problemer med hverken lange ture eller "de små hurtige".
    Men som de andre siger er en styrdæmper en ganske god idé. Og så en god stak dæk, for er du frisk på gassen holder de ikke særlig længe:-D
    Og forsikring er IKKE så slemt som folk gør det til. Hvis du er god til at forhandle kan du faktisk få den til en ganske pæn pris. Jeg fik min forsikret som 23 årig hos Top Dk for 11k om året.


  • #14   7. feb 2011 Rasmus -> Naturligvis er der forskel - det kom heller ikke bagpå mig. Jeg fik dog min cykel til en relativt god pris og var overrasket over at jeg alligevel skulle betale 3 gange så meget som for SV'eren, men valgte at lukke øjnene og betale ved kasse 1.

    Michael -> Jeg er 1.93 høj og sad fint på ZX10'eren. Det længste jeg har kørt på den er fra København til Frederikshavn - det var ikke noget problem når man holdt en god march-hastighed.

    Det du vil opleve som den største forskel er at dens balancepunkt ligger MEGET lavt ift. SV'eren (som er relativt top-tung).

    Dernæst vil du lægge mærke til at gearingen på ZX10'eren er MEGET anderledes ift. SV'eren. På Kawaen har du ægte close-ratio gear som er konstrueret til at køre på en bane. Det vil sige at 1 og 2 gear er MEGET langt ift. SV'eren og 3-4-5 er meget korte. Min red-linede lige over 160 km/t i første gear med standard gearing. Du kommer desuden generelt til at skifte gear ved meget lave omdrejninger fordi du er vandt til lyden af en V2'er og den meget forudsigelige måde den trækker på - men det vender man sig hurtigt til.

    ZX10'eren trækker rigtigt godt i bunden og du kommer ikke til at savne moment. Den har rent faktisk mere end SVeren.

    Første gang du vælger at køre den helt ud i gearene - så pas for fanø på i første og andet. Jeg gik på baghjul med ca. 160 i timen da jeg skiftede op fra 1. Det kostede et par nye underbukser...

    Det spændende ved ZX10'eren er at den bare bliver ved med at trække mere og mere jo flere omdrejninger den får - der er det lidt som om at SV'eren dør et sted på toppen. DET er vildt første gang man oplever den forskel smiley Og anden... Og tredie... og....

    Med tiden blev jeg træt af den meget aggressive kørestilling og den hidsige gearing fordi jeg kørte meget inde i byen. Den er bare IKKE bygget til bykørsel - så er det sagt! Den kan sagtens - det er bare ikke så behageligt.

    Min næste maskine bliver enten en RSV1000R Factory (hvis jeg falder over et rigtigt godt tilbud), en ZZR1400 (fordi den er kongen af sports-touring), en Hayabusa (fordi der ikke er langt imellem de gode tilbud) eller en SV1000 (fordi den i virkeligheden opfylder mine behov bedst).

    Det har været fedt at eje en så blæret MC - jeg fik bare ikke brugt den nær så meget som jeg skulle for at have det godt med hvad den kostede at have i drift. Igen - derfor overvejer jeg kraftigt at gå tilbage til en SV1000.

    Men prøv det - jeg har aldrig fortrudt det! Jeg ville helt sikkert have fortrudt hvis jeg ikke prøvede smiley


  • #15   7. feb 2011 hehe ja, kan godt se du kommer inde fra SVrider.dk smiley

    Som jeg diskuterede med min lokale MC pusher ang min SV1000N og så en aprilla Tuono Factory (som jeg iøvrigt er forelsket i men ikke råd til at betale). Vi diskuterede prisen og som han selv sagde at Suzuki havde valgt at spare på affjedringen kontrak Aprillaen.

    Prøv og forstil dig at smide for ca 100000 kr i en sv1000er i affjedring og andre hjul osv. Så får man sku næsten samme cykel. Men lur mig og du ikke vil få en cykel som styrede og bremsede som en Tuono Factory. smiley

    Skal så siges at jeg synes ikke at en SV1000 er en dårlig cykel... Man får rigtig meget cykel for pengene !!!!



  • #16   7. feb 2011 Altså med få midler kan kan få en rigtig fed og styre villig SV´er.. Med en USD forgaffel og en anden bagdæmper.

  • #17   7. feb 2011 Why me.. : Der findes faktisk en en del tråde med flækked stel..

    Her er hvad jeg fandt på 5 min.

    http://kawasakiforums.com/forum/showthread.php?t=11150
    http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=39588
    http://www.kawiforums.com/zx-10r/20629-zx10r-frame-crack.html
    http://www.motorcyclenews.com/MCN/community/Forums/Categories/Topic/?topic-id=195523
    http://www.stuntlife.com/forums/164-general-sportbike-discussion/249017-02-954-vs-05-a.html

    + Selvfølgelig det jeg har set med egne øjne..

    Michael M: Siger ikke at du ikke skal springe til hvis du finder din ZX 10´er. Bare du er påpasselig og virkelig får kigget stellet efter og så ellers check det jævnligt hvis du kører hårdt til....


  • #18   7. feb 2011 Rasmus -> Tjek! Skurken her...

    Jeg var sq glad for min SVer - solgte den kun fordi den efterhånden havde gået en del kilometer og fordi jeg fik et godt tilbud på ZX10'eren smiley

    Jeg havde HyperPro fjedre på den og var rigtigt godt tilfreds med den. Jeg havde aldrig SVeren eller ZX10eren på bane. Så det var sq begrænset hvor meget jeg fik ud af den lækre affjedring på ZX10eren.


  • #19   7. feb 2011 Et minus ved 04-05 modellen er at den har den dårligste/svageste motor af alle ZX10r modellerne... Der er mange dårlige løsninger mht til kåbedele og smådele, beslag og lign....... Men rent køremæssigt slår den alt fra samme årgange...Inden for stilarten forståes.

  • #20   8. feb 2011 Jim K: Hmm det kan jeg godt se at du har ret i. Men jeg har nok også dummet mig ved at kun søge efter 05 zx10r. Der er forskel på stellet på en 04 og en 05. De har har tilføjet en bøjle bag kronrøret som skulle have afhjulpet problemet.
    Men udover det så er dit sidste link iøvrigt om en gut der er kørt galt på sin knallert, hvorefter stellet er knækket. Det er vist en lidt anden situation... smiley


Kommentér på:
ZX10R For / imod?

Annonce