{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

termostat eller toppakning? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har haft et uheld hvor min cbr kogte over (smed det meste af vandet ud fordi stik til blæser ikke var sat på af tidligere ejer)

Jeg har haft køleren af og fået den renset, rettet og trykprøvet (pakning ved dæksel var blevet utæt)

men efter det hele er samlet er problemet at den ikke bliver ordenlig varm ved kørsel - den rykker sig ca. en cm over første streg. er det mon termostaten der er gået eller?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  termostat eller toppakning?
  • #2   6. apr 2008 Det tror jeg desværre ikke er oversagen, det var intet problem tidligere på året eller efteråret sidste år.

  • #3   6. apr 2008 Idet din motor/køler har været overophedet er det meget almindeligt, at ternmostaten ryger sig en tur. I med en ny og du kører igen.

    Mvh

    Palle


  • #4   6. apr 2008 overvej det med termostaten en ekstra gang før du skifter - og prøv at dække køleren lidt til først - det kan jo være du har fået bedre køling efter at have renset køleren - jeg har lige skiftet termostat af samme årsag og det ændrede ingenting - og en ny kostede tæt på 500.- plus udskiftning smiley



  • #5   6. apr 2008 Det allerletteste er at starte cyklen og lade den blive driftsvarm stillestående ved måske 1500 2000 omdr. Så skal den nok blive varm. Når blæseren starter, finder du en kølerslange. Mens motoren så går i tomgang klemmer du med to fingre om den. Der vil selvfølgelig være vbration at føle, men kan du mærke reel pulseren - så har du en knaldet toppakning.
    Hvis ikke, så er det termostaten - ikke ualmindeligt med den historik.

    Hvis du ikke har skiftet sensorkontakt eller termostat, skal den nok blive varm nu uden tildækning af køler:-)


  • #6   6. apr 2008 ved ikke om det bare er mig, men synes den begynder at lugte varm længe inden at måleren viser det, efter 10 min med 1900 rpm startede køleren ikke

  • #7   6. apr 2008 er du sikker på der er vand nok på køleren - afhængig af modellen sidder kølerproppen under tanken/sikringsdækslet det er ikke nok at fylde i ekspansionsbeholderen

  • #8   6. apr 2008 Bliver begge slanger varme ud til køleren, når du mener den er driftvarm? ikk i flg. uret men efter et stykke i tomgang som Knud beskriver. hvis de ikk blir varme er det thermostaten, eller så er det temperaturføleren til uret. Manglende driftvarme kommer ikk lige pga. defekt TP. Hvis det er mulig kan du også prøve at tage kølerdækslet af også fyld køleren op til kanten, og hold gassen ved 1500omdr, og hvis der kommer mange bobler er det en defekt TP

  • #9   6. apr 2008 turbo1 (7200 ): Ja den er helt fuld - både køler og expationsbeholderen

    Mads C: Ja begge slager bliver varme - især returløbet fra motoren.
    prøver lige det for at se toppakningen i morgen


  • #10   6. apr 2008 At den virker varm inden du har meget udslag på uret, de kan dutage ret roligt. Motordelene er jo af metal,og opvarmes lagt hurtigere end vand:-)

Kommentér på:
termostat eller toppakning?

Annonce