Nimbus C Special
Fladjerns raket vs. ris koger.... :-)Honda SP1 (SOLGT!!)
Dobbelt op.. DOBBELT RESPEKT!!!!
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
1953
Årgang:
2000
Motor:
746ccm standart.
2. sidste overstørrelse små 800ccm
4 cylinder på række, overlæggende knast, 8 ventiler.
Kørt ca. ½ million km.
Motor:
2 Cyl. 8V
Bore and Stroke 100 x 63,6 mm = 999 CCM
Compression Ratio 10.8 : 1
Displacement 999 ccm (60,9 cu-in)
Hestekræfter:
22 standart
målt til 17,5 på baghjulet med sidevognsgear.
tror at den havde målt lidt mere hvis der havde været sologear på.
Hestekræfter:
Hmm. Nok omkring samtlige er stadig i stalden, så en små 135 stk. Men det bliver der snart gjort noget ved. Men det er momentet som tænder mig.. Der er bare kræfter uagtet om man kører med 2000 eller 8000 omd.
Fælge:
Eger standart
Fælge:
Brede og sorte.. Og meget snart med lidt gejl på ;o)
Har købt nogle VTR HCR SP1 klistermærker i hvid. Billeder kommer næste weekend.
Dæk:
Avon Roadrunner for
Avon Roadrunner bag (solobagtøj)
Avon MKII bag (sidevognsbagtøj)
Dunlop K70 sidevogn
Dæk:
Nogle ordentlige sutter 120/70-17 for, 190/50-17 bag ;o)
Opdagede lige de var 4½ år gl.. DAMN.. Godt man opdager det inden en track-day...
Så der kommer snart nogle Michelin Power sCT hjem fra Tyskland. Har hørt RIGTIGT godt om dem.
Topfart:
140 solo
115 sidevogn
Begge målt med cyklecomputer på en rigtig god dag.
Topfart:
Aner det ikke.. Men f... hvor den rykker.. Og hvor er det skønt ikke at ligge med mere end 4300 omd ved 130 km / Timen.
Tuning:
Drejet lidt af svinghjulet
slebet lidt i indsugningen
Tuning:
Ingen klister mærker.. Og er faktisk lidt i tvivl om jeg vil smide nogen på...
På nær nogle HCR mrk.. En tankbeskytter og lidt små ting. Men der skal nok komme nye billeder.
Den skal bare ikke ligne alle de andres ;o)
10.06 - Der er kommet til klister på rundt omkring.. Har også købt HONDA og VTR mrk. men ved s.. ikke om de skal på..
Styling:
Orginal farve med guldstafferinger.
Styling:
Mig.. *GGG* Sort malet vindskærm.. mere kommer nok til, men vil ikke overgejle den.
Skal dog have købt mig en styrdæmper.
Ekstraudstyr:
Sidevogn org. Nimbus med bremse.
Acap personkasse
Lille varekasse med låg til brugs/vinterkørsel
Hjemmelavet lille vindskærm
Gamle fedt stinkplader ved baghjulene
Gode spejle
Cyklekomputer
Modificeret forsæde ( jeg er en stor og tung mand, der er dobbelt stropper på og sædet er rykket 4 cm. bagud).
Bagage bære på cyklen og på kassen.
12V elanlæg.
Læder sidetasker på rustfri stativ.
Stinklap med Nimbus logo
Baglygte tilpasset til halogen pærer
Garmin GPS "ikke på billeder"
Modificeret indsugning uden chokerspjæld
Afdrejet svinghjul for bedre optræk. "er overdimensioneret fra org."
Fjernbetjent alarm med startspærre, og fjernbetjent dythorn (Jeg kunne ikke finde nogen eltilslutning på kikstarteren, til fjernstart)
Ekstraudstyr:
Nope.. Ikke endnu, men den skal have nogle ordentlige potter på. Overvejer oplagte, men så er der ikke meget plads til mine str. 45 støvler. Så det ender nok med nogle carbon potter de de org rør.
Bemærkninger:
Den er trofast og køre godt.
Min Farfar nåede at køre ca. 400.000km på den, og den har siden renovering i 1990 kørt næsten 100.000 mere.
Altså ca. 500.000km ( ½ million )
Jeg har deltaget i skagen sneralley i 2004 - 2005 - 2006 og vundet klart hver gang. Det er en weekend med ca. 1000 km. på klokken, 2. weekend i Januar.
Fra fredag eftermiddag kl. 15 til Lørdag kl. 17 der køre jeg ca. 700 km. og så er der turen hjem fra Skagen til Fyn om Søndagen.
Jeg fik den af min Farfar da jeg var 6år. der blev den bare lagt på loftet, den blev renoveret da jeg var 15, lavede det meste selv.(med fars overblik)
Min Farfar købte den fra ny, i vejle det herens år 1953 min far var 4 år den gang og kan godt huske da han kom hjem med den.
Den fik dengang en vare kasse på og havde gul nr.plade
Indskud fra den gamle..............................
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34006
Hej sønnike
Jeg kan da supplere din historie.
Jeg husker stadig da jeg lå i sidevognen, med en halmmåtte og en presenning om mig, med besked om at hvis mit hoved blev dækket til, og vi derefter holdt stille, skulle jeg ligge muse stille, for så var det nok fordi, vi var blevet stoppet af politiet, og jeg måtte jo ikke være i sidevognen, der var jo gule plader på i starten, far kunne ikke få indkøbs tilladelse til sorte plader, men fordi han var murer og biavler, kunne han få tilladelse til at købe en med gule plader, alt dette var en foranstaltning for, at begrænse knappe resurser efter anden verdenskrig, det blev dog ret hurtigt ophævet i midten af 50erne.
Da der så kom sorte plader på, jeg tror omkring 1958 fik vi også en personkasse (ACAP) som det var min opgave, at bytte ud med varekassen, når vi skulle på tur i week-enden, og så tilbage igen når far skulle på arbejde om mandagen.
Utallige er de bikasser, murebaljer, muresten, hare, fasaner og rådyr ( far var også jæger ) den nimbus har transporteret.
Iøvrigt så skylder du at fortælle at din bedstemor, har kørt en stor part af de km. den har gået før du overtog, hun var den der gav den mest gas når vi var på tur, far var mere rolig med gashåndtaget.
Lige så vel som du lærte at kører på min 39er i baghaven herhjemme, var det din nimbus, jeg lærte at kører på i vores baggård da jeg var en 7-8 år, når far kom hjem fra arbejde, parkerede han i vores forgård ( det er der billedet fra gamle dage er taget ) og senere var det ofte mig, der fik lov til at kører den i garage i baggården, nogle gange fik jeg lov til at kører et antal 8 taller i baggårde først, men jeg skulle kører i 8 tal, for far mente det var vigtigt, at jeg lærte at håntere sidevognen både til venstre og til højre.
Du får en extra høj herfra.
Hilsen den gamle
Bemærkninger:
Har gennem de sidste 14 dage adskilt, renset og sat mit eget præg på mc´en. Min undertray er kommet d.d. (07.06.07), men i hvid, så den skal lige males i weekenden inden montering. Potterne kommer i næste uge, det samme gør min dæk. "Nogen" som skal med ud og race... ;O)
Den vejer 199 kg tør, og skal have ikke mindre end 3,9 L olie når den skal skiftes.. Husker at der på Gixxeren kun skulle hælden 2,8 i.. Hmm Måske derfor den er mere holdbar??