Honda CB 550 F
Har du ikke engang råd til en Honda? ...Nå men er du klar til at få dit første nederlag?Yamaha YZF R1SP SOLGT
Nej jeg har ikke råd til en honda, men til gengæld er Jeg er født klar:-))
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
1977
Årgang:
2006
Motor:
4 cylinderet 4-taks rækkemotor med én enkelt overliggende knastaksel. 544cm3. Boring/slaglængde 58,5/50,6 mm.
Motor:
4-takt, 4 cylindret, 20-ventilet, DOHC
Køling: Væskekølet
Slagvolume: 998 cc
Boring: 77,0
Slaglængde: 53,6 mm.
Komparations forhold: 12,4 : 1
Motor efekt: 128,7 kW (175 hk) @ 12,500 o/m
Med Ram Air - 135,1 kW (185 hk) @ 12,500 o/m
Moment: 106,6 Nm (10,9 kg-m) @ 10,500 o/m
Med Ram Air - 111,9 Nm (11,4 kg-m) @ 10,500 o/m
Smøresystem: Vådsump.
Karburator: Benzinindsprøjtning, motorkontrolleret manifold tryk.
42 mm spjældhuse.
Kobling: Våd, flerpladet / slipper.
Tændingssystem: TCI (digital)
Starter system: Electric.
Gear system: Konstant indgreb, 6 gear.
Bagtøj: O-ringskæde.
Tank kapacitet: 18 liter (3,4 liter)
Olietank kapacitet: 3,8 liter.
Hestekræfter:
50 hestekræfter! Men Laser-potten giver nok et par stykker ekstra.
NM: 4,4 DIN kgm! (Det svarer vel til 44 NM?) ved 7500 omdrejninger.
Kompressionsforhold: 9;1
4 stk. 22 mm Keihin spjældkaburatorer.
Hestekræfter:
175 hk.
185 hk med Ram Air.
0,94 kg pr. hk.
155 hk på baghjulet.
Fælge:
Nogle uoriginale støbte alu-fælge i stedet for de originale tråd-fælge! (de er nemmere at gøre rene:-)
Fælge:
17" Marchesini - smedede alu-fælge.
Dæk:
For: 3,25-19
Bag: 3,75-18
Dæk:
Pirelli Diablo Corsa
For: 120/70 ZR17M/C (58W)
Bag: 190/50 ZR17M/C (73W)
Topfart:
180 km/t ifølge mc-revyen! Men kan kun presse den op på 165 km/t. (Den har vel mistet lidt power efter 240.000 km.)
Topfart:
300+ km/t
0-100 km/t 2,5 sek.
Tuning:
En gammel uoriginal Laser-udstødning! Giver lidt ekstra hk + NM., og en helt fantastisk lyd!
Tuning:
89 mm. Factory Pro Stacks / indsugningstragte.
K&N Filter.
Akrapovic Y stykke, uden katalysator.
Åbne potter ...
Powercomander.
Styling:
Yamaha XS 400 spejle, lyseblå lakering, tankpad, nye håndtag, andet sæde, diode-blinklys & andre fælge!
Styling:
Sorttonet baglygte, med integreret blinklys.
Watsen Design Signals foran.
Nummerpladeholder - Homemade.
Ekstraudstyr:
Massere af ekstra motorolie.. :-)
Der er endvidere blevet monteret en ekstra 236 mm skive foran!
Ekstraudstyr:
Öhlins styrdæmper ..
Yamaha Roller Protectors ( YEC engineered )
PAZZO Racing Brake & Clutch Levers - model short, justerbare i 6 trin
Xenon kit 6000K
Bemærkninger:
Godt 30 år og 142000 km og klarer den daglige transport uden problemer!
Objektivt set noget gammelt lort, men også en ædel cykel, hvor lyd, design og feeling går op i en højere enhed - med andre ord: En HONDA :-D
Den stod egentlig til et pænt beløb på dba.dk, men fik den foræret af en ældre nordmand der havde mistet lysten! Der har været et par småting med den, men intet alvorligt!
Lyder sindsygt godt, og når den kører er det bare super skønt..På trods af dens alder jeg er meget glad for den. Elsker den gamle Honda!!!!!
Præsi-medlem af den eksklusive C.D.S.R Mc-club!
Bemærkninger:
Så kom den store dag, hvor jeg skulle modtage min drømme cykel ..:-)))
Den blev leveret til Fisker Motorcykler i København mandag. 9.1.2006
fra Hamborg via Odense til København .. :-)
Den begrænsede serie R1 SP er et præcisionsværktøj, kronen på værket af Yamaha’s dedikation inden for supersportsmotorcykler gennem et halvt århundrede. Denne kompromisløs modificerede R1 anvender state-of-the-art kvalitetsløsninger fra specialister kendt for deres succeser i MotoGP og Superbike VM – Öhlins affjedring og Marchesini hjul. Det er den slags optimale løsninger der både kan bruges til almindelig hverdagskørsel og til ekstrem kørsel på racerbanen. Og for at understrege racerambitionerne, er R1 SP også udstyret med slipperkobling for en blødere indgang til svingene samt indbygget lap timer.
Kun 500 R1 SP er tilgængelige i Europa, her af har Danmark fået tildelt 4 eksemplarer og hver af dem kan identificeres med en nummereret plade - denne cykel har nr. 204
CYKLEN ER MED AFGIFT OG DANSK NUMMERPLADE ..
1.4.2006
En stor dag, efter 5 mdr. ventetid, fik jeg endelig cyklen hjem :-))
CYKLEN ER SOLGT 2009