Kawasaki GPZ 500 S 1995
4.562 visninger
|
Oprettet:
Kawasaki GPZ 500 S
Årgang:
1995
Motor:
2-cylindret vandkølet 4-takts twinmotor med 2 overliggende kædetrukne knastaksler.
4 ventiler pr. cylinder.
Boring: 74 mm.
Slaglængde: 58 mm.
Slagvolumen: 498 ccm.
Kompressionsforhold: 10,8:1.
2 stk 34 mm Keihin CV-karburatorer.
6-trins gearkasse.
Flerpladet kobling i oliebad.
Kædetræk.
Stel:
Totallængde: 2125 mm.
Sædehøjde: 760 mm.
Frihøjde: 120 mm.
Tankkapacitet/reserve: 18,0/2,2 liter.
Egenvægt: 175 kg.
4 ventiler pr. cylinder.
Boring: 74 mm.
Slaglængde: 58 mm.
Slagvolumen: 498 ccm.
Kompressionsforhold: 10,8:1.
2 stk 34 mm Keihin CV-karburatorer.
6-trins gearkasse.
Flerpladet kobling i oliebad.
Kædetræk.
Stel:
Totallængde: 2125 mm.
Sædehøjde: 760 mm.
Frihøjde: 120 mm.
Tankkapacitet/reserve: 18,0/2,2 liter.
Egenvægt: 175 kg.
Hestekræfter
Maks. effekt: 60 hk / 44 kW ved 9800 o/min.
Maks. moment: 46 Nm ved 8500 o/min.
Vægt/Effekt forhold: 2,82 kg/hk
Maks. moment: 46 Nm ved 8500 o/min.
Vægt/Effekt forhold: 2,82 kg/hk
Fælge
17" Fælge
Bremser:
For: 2 stk. 270 mm skiver med fast ophæng. 2 stemplede flydende ophængte calipere.
Bag: 256 mm skive med fast ophæng. 1 stemplet flydende ophængt caliper.
Bremser:
For: 2 stk. 270 mm skiver med fast ophæng. 2 stemplede flydende ophængte calipere.
Bag: 256 mm skive med fast ophæng. 1 stemplet flydende ophængt caliper.
Dæk
For: 110/70-17 på 3,00" alufælg.
Bag: 130/70-17 på 3,50" alufælg.
Bag: 130/70-17 på 3,50" alufælg.
Topfart
har ramt de 200 - men så var hun heller ikke for glad længere...
synes generelt ikke den ligger atabilt når man runder 190, kan godt mærke den er på max ydelse der og kæmper
synes generelt ikke den ligger atabilt når man runder 190, kan godt mærke den er på max ydelse der og kæmper
Tuning
Custom made Leovince tunpotter på for bedre lyd, skulle ikk give nogle effekt da det stadig er samme lille forrør der er på, men de lyder sku godt :D
Styling
Regner med at fjerne de store blinklys og få blinklys integreret i sidespejlene foran, og ind i baglygten hvis det kan lade sig gøre.
Men intet styling endnu
Men intet styling endnu
Ekstraudstyr
intet
Bemærkninger
Ser frem til at bruge meget tid herinde, det kom jeg ihvertfald til dengang jeg var på "scootergalleriet", og tak til hjælpen dengang hvis nogen af dem skulle være her til stede!
min første cykel, og hun har sku klaret den første sæson godt, på trods af små problemer som da jeg tabte baggagen i jylland...
men der er allivel en del der skal ind og skrues på mens den er i garage ;)
min første cykel, og hun har sku klaret den første sæson godt, på trods af små problemer som da jeg tabte baggagen i jylland...
men der er allivel en del der skal ind og skrues på mens den er i garage ;)
Kawasaki GPZ 500 S
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
ja kræfter er der sq nok af hehe..
Jeg sys min er meget retningsstabil og meget tung og dreje med. Men tror kun det gælder for den. for har prøvet en anden gs 500 (skal vi kalde det en normal en), og den var ikke lige så svær at dreje, men der sad man også lidt mere op faktisk
Jeg havde den oppe på 180 km/t, så ja den kan lidt hehe, og den rykker også dejligt
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 66 Svar: 667
jeg overvejede faktisk også meget at købe den som du har :), er det en god begynder maskine?
dec 2005
Følger: 239 Følgere: 255 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.911
for de pæne ord .
da jeg købte den var den et halvt år gammel og kostede mig 50k incl alt gadeudstyr .
min er modellen zx6RR dvs det er en 599 ccm og ikke den mere alm 636 som hedder zx6R .
dec 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 4 Emner: 27 Svar: 98
Tak for svaret, jeg har overvejet den, men mangler nogle der har prøvet den over længere tid
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.383
Du får lige en høj
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 215
Yeps, en autolaker lærling faktisk....Gør det endlig, du få en "ny" cykel
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 1.000
Mange tak skal du ha, den er for det meste nypoleret .. den skinner endnu mere her til den nye sæson, da den har fået 9 gange klarlak, og en del carbon-lir.. tak
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 101
...skal være 1200 rpm +-50.
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 101
...tomgangsjusteringsskruen, du taler om. Prøv at dreje på den, når motoren er i gang. Jeg vil tro den skifter omdrejningstal.
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 101
Hvis det er den lyseblå farve, du mener, blev jeg selv træt af den ligeså snart jeg var færdig med at lave den.
Den er lavet om her i vinter, så jeg glæder mig til at se, hvordan den ser ud når den bliver samlet om ikke så længe.
Lækker kawa du har fået dig. Jeg har en Haynes manual til min ER5. Den dækker også GPZ500, så hvis jeg kan hjælpe med noget, spørger du bare.
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 41
Lille knallert du har fået dig :o)
apr 2004
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 167
Rigtig flot og velholdt, glæder mig til at se de kommende billeder. Høj herfra.
jun 2006
Følger: 28 Følgere: 24 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 472
til med din fine cykel, det var også sådan en som var min første cykel
Du får lige en høj herfra.
Trine
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 766 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.847
mc men kom med lidt flere billeder