Yamaha Trx 850**SOLGT** 1996
3.721 visninger
|
Oprettet:
Yamaha Trx 850**SOLGT**
Årgang:
1996
Motor:
Vandkølet 4-takt, DOHC, fremadlænet parallel twin, 270 gr. forsat krumtap
Størrelse 849 ccm
Boring x slaglængde 89.5 x 67.5 mm
Kompressionsforhold 10.5:1
5 ventiler pr cylinder
Smøring Tørsump
Karburatorer 2 x BDST38 Mikuni
5 trin gearkasse
Størrelse 849 ccm
Boring x slaglængde 89.5 x 67.5 mm
Kompressionsforhold 10.5:1
5 ventiler pr cylinder
Smøring Tørsump
Karburatorer 2 x BDST38 Mikuni
5 trin gearkasse
Hestekræfter
80 hk ved 7500 o/m
Moment: 83,8 Nm ved 6000 o/m.
Moment: 83,8 Nm ved 6000 o/m.
Fælge
Alufælge
For: 3,50
Bag: 5,00
For: 3,50
Bag: 5,00
Dæk
For: 120/60
Bag: 160/60
Bag: 160/60
Topfart
217 km
Acc. 0-100 ,- 3,9 sek.
Begge ting ifølge mc-revyen.
Acc. 0-100 ,- 3,9 sek.
Begge ting ifølge mc-revyen.
Tuning
Scorpions potter, hvis man kan kalde det tuning?,- om det har givet noget på toppen ved jeg ikke, for det er ikke efterprøvet. Men det har givet noget i accelerationen, og det er jo også der det er sjovest, og så har den bare den fedeste lyd nu. :-)
Styling
Foreløbig ingen
Ekstraudstyr
Intet
Bemærkninger
Alle tiders køremaskine som elsker sving.. :-)
Jeg er ved at vænne mig til den,- og den kører bare som en drøm, og lyden er et kapitel for sig.. :-)
Her er lidt fra MC-revyen :
Yamaha`s teknikere har ændret krumtappen så der blev 270 gr mellem slagene, det giver den rigtige lyd, og den rigtige dynamiske stampen med stormskridt ud af kurverne. Og netop sving er noget, du vil sætte endnu mere pris på, hvis du tager dem liggende på en TRX. For den smalle maskine angriber alle former for snoninger som en latiner, frihøjden sætter du selv grænsen for, og den langbenede affjedring hjælper dig med at holde forhjulet længst muligt på asfalten.
Det kan jeg skrive under på,- en TRX er med sine 80 hk jo ikke den stærkeste maskine, men ude på de små veje,- da er der mange meget større og stærkere maskiner der vil få sig noget af en overraskelse, for skal de følge med en TRX derude, så skal det dælme gå stærkt. På de små veje kommer en TRX virkelig til sin ret, den æder simpelthen svingene så det er en sand fornøjelse, en utrolig letkørt og hurtig maskine. Og man blir hurtig fortrolig med den, for den gør som du vil, og den gør det sikkert og pålideligt, og uden ubehagelige overraskelser.
Jeg er ved at vænne mig til den,- og den kører bare som en drøm, og lyden er et kapitel for sig.. :-)
Her er lidt fra MC-revyen :
Yamaha`s teknikere har ændret krumtappen så der blev 270 gr mellem slagene, det giver den rigtige lyd, og den rigtige dynamiske stampen med stormskridt ud af kurverne. Og netop sving er noget, du vil sætte endnu mere pris på, hvis du tager dem liggende på en TRX. For den smalle maskine angriber alle former for snoninger som en latiner, frihøjden sætter du selv grænsen for, og den langbenede affjedring hjælper dig med at holde forhjulet længst muligt på asfalten.
Det kan jeg skrive under på,- en TRX er med sine 80 hk jo ikke den stærkeste maskine, men ude på de små veje,- da er der mange meget større og stærkere maskiner der vil få sig noget af en overraskelse, for skal de følge med en TRX derude, så skal det dælme gå stærkt. På de små veje kommer en TRX virkelig til sin ret, den æder simpelthen svingene så det er en sand fornøjelse, en utrolig letkørt og hurtig maskine. Og man blir hurtig fortrolig med den, for den gør som du vil, og den gør det sikkert og pålideligt, og uden ubehagelige overraskelser.

Yamaha Trx 850**SOLGT**
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 2 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 13
Må have sådan en engang.. Lød den godt med Scorpion på?
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1
Hejsa
Tror vist det er mig der kører på den nu
Jeg er rigtig glad for den, kører som en drøm og har en fed lyd...
Mvh
HJ
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.694
Delt top ved jeg ikke helt hvorfor de har, tror det har været noget med at service har været nemmere, og måske har det også været nemmere at lave. Men ja, den har en utrolig kort cylinder, meget af foringen ligger nede i krumptaphuset, fordi slaget er så kort på den. Men en lidt sjov ting ved den er at plejelstænger, knast, krumptap og ventil opsætningen er lige så kraftig som på de nyere 750'ere, så det er noget der kan holde..
Det er også en rar ged du har dig der, sådan en TRX'er er sq noget hidsigt stads.. Og motoren er bygget på den rigtige måde
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 57
Jo tak for det
Ja den buldre helt vildt, det lyder kanon fedt når den får noget og leve af
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.083
Jo, jeg har været omkring lidt af hvert. Jeg kan bare bedre lide de 4-cylindredes rolige motorgang.
Og ja, den er rimelig hurtig sådan en blade, men alligevel er den også relativ komfortabel på længere ture. Jeg var ude at rulle knap 400 km på den igår, og det fik fint.
Ang salget af suzukien, så regnede jeg heller ikke selv med at det gik så hurtigt. Men jeg er sikker på at det var på´grund af at jeg havde lavet en kanon salgsannonce med nole rigtig gode billeder. Blikfang er alfa omega.
God sommer.
dec 2007
Følger: 68 Følgere: 62 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 10
jamen vindskærmen skal også af igen skulle bare se hvordan det så ud også gad jeg ikke pille den af igen lige den dag
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 4
Mange tak for hjælpe, Jeg mener det du skrev til min Honda rincon 650 ':D
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
på mcg generelt. og så gjorde jeg mit får at et par af hektos indlæg blev ved med at eksistere. så når ha slettede dem så genoprettede jeg dem ved hjælp af kopier metoden : )
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 56
... og de positive ord ;o)
Du har ret omkring udstødningen, men jeg kunne ikke lade tanken om de ekstra hk's ligge, og så måtte det bare prøves. Nu er der ingen vej tilbage.
Lækker TRX'er i øvrigt - har altid været helt vild med den model, særligt motoren er et mesterværk. Kender den fra TDM'en, som jeg har kørt lidt rundt på.
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.822
din maskine er heller ikke noget at skamme sig over. Tænkte faktisk selv på den model, da jeg ledte. TRX'en skulle have meget gode egenskaber til stort set alt muligt. Og ja - det er ligesom VFR'en har. Ikke den bedste i noget somhelst, men nr. 2 i alt
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
for velkomsten
og ja der bliver nok kørt lidt mere, den gamle var fin men kostede for meget tid
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.420
jo den er ikke så ringe enda,,, bortset fra de kedelige farver... men det var fede fælge
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 41 MC-er: 2 Emner: 210 Svar: 1.000
har lige hørt dine nye potter...... det er fandme sådan nogle jeg skal ha på min...... Pris??? Jeg er også klar på en tur i højlandet hvis det er......
maj 2004
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 37 Svar: 114
velkommen til din flotte trx