Honda VT 600 UNDER CONSTRUCTION (Tidligere MC) [Tidl. motorcykel] 1995
8.596 visninger
|
Oprettet:
Honda VT 600 UNDER CONSTRUCTION (Tidligere MC)
Årgang:
1995
Motor:
Vandkølet 2-cylidret 4 takts 52 graders V-motor på 583 ccm.
2X1 overliggende knastaksel.
3 ventiler pr. cylinder styret af vippearme.
Boring 75mm.
Slaglængde 66mm.
2 stk. Keihin 34 mm. karburatorer.
5 trins gearkasse
2X1 overliggende knastaksel.
3 ventiler pr. cylinder styret af vippearme.
Boring 75mm.
Slaglængde 66mm.
2 stk. Keihin 34 mm. karburatorer.
5 trins gearkasse
Hestekræfter
43 hk. ved 6500 o/min.
51 nm. ved 3500 o/min.
Oplysninger fra MC revyen.
Vil dog have den bænket og dyset om for en lidt mere præcis opgivelse.
51 nm. ved 3500 o/min.
Oplysninger fra MC revyen.
Vil dog have den bænket og dyset om for en lidt mere præcis opgivelse.
Fælge
For 19 x 2.15 tommer stål egerfælg SOLGT (Yamaha TDM 850 18 tommer)
Bag 15 x 3.5 tommer stål egerfælg SOLGT (18X6 tommer Dragger fælg fra Walz Hardcore.)
Bag 15 x 3.5 tommer stål egerfælg SOLGT (18X6 tommer Dragger fælg fra Walz Hardcore.)
Dæk
For 100/90 19 Metzeler ME880 Marathon SOLGT (120/70 18)
Bag 170/80 15 Metzeler ME880 Marathon SOLGT (200/50 18)
Tal i parentes er hvad det ender med.
Bag 170/80 15 Metzeler ME880 Marathon SOLGT (200/50 18)
Tal i parentes er hvad det ender med.
Topfart
Uvist da det første jeg gjorde da jeg fik den var at fjerne speedo da det ikke kunne monteres på min udlæggerbro.
Men finder nok ud af det en dag.
Blev testet sammen med en GSX-r 1100 (1400) og målt til 195 med mere i håndtaget på motorgaden hernede.
Men finder nok ud af det en dag.
Blev testet sammen med en GSX-r 1100 (1400) og målt til 195 med mere i håndtaget på motorgaden hernede.
Tuning
Indtil videre kun et K&N filter. SOLGT
Får monteret Hypercharger fra Kury Akyn og et K&N filter der passer dertil.
Anden gearing ved kædehjul.
16 tænder for. (Kan ikke få plads til større.) Original 15
36 tænder bag. Fra CB 350. Original 45
Har planer om at bringe cylinder og top til DK og få boret dem og sat overstørrelse stempler i. (Muligvis en ombygning til Africa Twin 750 motor.)
Nu snakker min mekker om at sende knaster til Athen og få dem gjort skapere.
Får monteret Hypercharger fra Kury Akyn og et K&N filter der passer dertil.
Anden gearing ved kædehjul.
16 tænder for. (Kan ikke få plads til større.) Original 15
36 tænder bag. Fra CB 350. Original 45
Har planer om at bringe cylinder og top til DK og få boret dem og sat overstørrelse stempler i. (Muligvis en ombygning til Africa Twin 750 motor.)
Nu snakker min mekker om at sende knaster til Athen og få dem gjort skapere.
Styling
Wideglide udlæggerbro. 5 graders udlæg.
Hjemmelavet styr. (105 cm bred)
"Snakeeye" forlygte.
Diverse polerede stumper. Mastercylinder og koblingsgrebsbeslag indtil videre. Har sidedæksler og topdæksler til motoren liggende. Bliver skiftet ved næste olieskift.
Gevindhuller til spejle er skåret af.
Håndtag.
Brede bremse- og koblingsgreb.
Let ændret kølegitter.
Mapam fremflyttersæt. Hjemmelavet undervejs. Orthofix apparat.
Solosæde. (Lavet af originalt sæde.)
Sidemonteret nummerplade.
Sænkningssæt til støddæmperen.
Hjemmelavet 2 tommer udstødning med Marwing turnout potte 2 i 1
Mikro LED nr.pladelys.
Beslag fra passagerfodhvilere brugt til udstødningsophæng og nummerplademontrering.
Sort powerwrap.
MUCH MORE TO COME...
Projekt skivebremse bag. (Har anskaffet en akselmonteret caliber fra Harley)
Bremsemaster fra Harley Evo model
Indkøbt 18X6 tommer Dragger fælg fra Walz Hardcore.
9 tommer bred Flatfender
Diodebaglygte under bagskærm. Er produceret. 12 dioder.
Vil have skåret bagstellet af.
Forgaffelben fra en CB 1100 Super Bol d'Or indkøbt. (Dobbelt skive i front) Skal renoveres (Har poleret underbenene) og have drejet ny aksel (Er fremstillet)
CO2 brandslukker til at holde elektronikken.
Hypercharger. Så må vi se om jeg får det til at virke.
Hjemmelavet styr. (105 cm bred)
"Snakeeye" forlygte.
Diverse polerede stumper. Mastercylinder og koblingsgrebsbeslag indtil videre. Har sidedæksler og topdæksler til motoren liggende. Bliver skiftet ved næste olieskift.
Gevindhuller til spejle er skåret af.
Håndtag.
Brede bremse- og koblingsgreb.
Let ændret kølegitter.
Mapam fremflyttersæt. Hjemmelavet undervejs. Orthofix apparat.
Solosæde. (Lavet af originalt sæde.)
Sidemonteret nummerplade.
Sænkningssæt til støddæmperen.
Hjemmelavet 2 tommer udstødning med Marwing turnout potte 2 i 1
Mikro LED nr.pladelys.
Beslag fra passagerfodhvilere brugt til udstødningsophæng og nummerplademontrering.
Sort powerwrap.
MUCH MORE TO COME...
Projekt skivebremse bag. (Har anskaffet en akselmonteret caliber fra Harley)
Bremsemaster fra Harley Evo model
Indkøbt 18X6 tommer Dragger fælg fra Walz Hardcore.
9 tommer bred Flatfender
Diodebaglygte under bagskærm. Er produceret. 12 dioder.
Vil have skåret bagstellet af.
Forgaffelben fra en CB 1100 Super Bol d'Or indkøbt. (Dobbelt skive i front) Skal renoveres (Har poleret underbenene) og have drejet ny aksel (Er fremstillet)
CO2 brandslukker til at holde elektronikken.
Hypercharger. Så må vi se om jeg får det til at virke.
Ekstraudstyr
Er meget imod EKSTRA UDSTYR men har dog fået monteret strømudtag til GPS og telefonlader.
Ligger også inde med to forskellige tanktasker.
Styrdæmperen skal måske stå her når den bliver monteret.
ANDET DER ER FJERNET.
Speedometer Fjernet.
Forrude Fjernet.
Saddeltasker Fjernet.
Hjemmelavet læderdims ned over tanken Fjernet.
Chrom "Live to ride" nummerpladeramme Fjernet.
Chrom "Live to ride" luftfilterdæksel skiftet.
Chrom "Live to ride" mastercylinderdæksel skiftet.
Blinklys Fjernet.
Lygtebro med to ekstra forlygter Fjernet.
Fodhvilere til passager skåret af. Fjernet.
Diverse plastik covers. Fjernet.
Bagskærm Skiftet
Forskærm Skiftet.
FJERNET.
Ligger også inde med to forskellige tanktasker.
Styrdæmperen skal måske stå her når den bliver monteret.
ANDET DER ER FJERNET.
Speedometer Fjernet.
Forrude Fjernet.
Saddeltasker Fjernet.
Hjemmelavet læderdims ned over tanken Fjernet.
Chrom "Live to ride" nummerpladeramme Fjernet.
Chrom "Live to ride" luftfilterdæksel skiftet.
Chrom "Live to ride" mastercylinderdæksel skiftet.
Blinklys Fjernet.
Lygtebro med to ekstra forlygter Fjernet.
Fodhvilere til passager skåret af. Fjernet.
Diverse plastik covers. Fjernet.
Bagskærm Skiftet
Forskærm Skiftet.
FJERNET.
Bemærkninger
Er UNDER CONSTRUCTION. Har lige anskaffet en lille ATV da jeg har brækket benet. Derfor er det halve af cykel blevet solgt. (Hjul, plastik og skærme). Nu kommer den ikke på gaden før den er færdigombygget.
Der vil løbende blive lagt nye billeder ind efterhånden som der sker fremskridt.
Denne cykel er en afløser for den gamle som jeg kørte galt på.
Vi må se om "Calibra" i Athen kan rette det gamle stel op som min mekaniker mener.
Hvis de kan det bliver den gamle bygget om helt fra bunden.
Udfordringer fra plastikmaskiner vil blive afvist.
Der vil løbende blive lagt nye billeder ind efterhånden som der sker fremskridt.
Denne cykel er en afløser for den gamle som jeg kørte galt på.
Vi må se om "Calibra" i Athen kan rette det gamle stel op som min mekaniker mener.
Hvis de kan det bliver den gamle bygget om helt fra bunden.
Udfordringer fra plastikmaskiner vil blive afvist.

Honda VT 600 UNDER CONSTRUCTION (Tidligere MC)
jul 2011
Svar: 42
jeg leder efter sænkning til min.. vil gerne had den lav, men beholde org. bagskærm på.
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Det kan godt være at du har ret i det med at forrørene skal være lige store men synes nu ikke rigtigt at jeg kan mærke den store forskel før og efter.
Tror måske at det har mere at sige på højtydende motorer.
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 159 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.668
fed slut kommentar til sidst i bemærkningen.. ];oD
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 159 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.668
jeg tænkte på, at jeg en gang hørte at forrørene helst skulle være lige lange, altså samme vol, inden de mødes og går ud i potten.
det er dine ikke, har jeg misforstået det så ?
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
for de pæne ord.
apr 2008
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 7 Annoncer: 1 Emner: 3 Svar: 14
Det skal nok blive en rigtig fin "low rider " med sin egen stil det er sgu fedt når der er nogen der tør og kan selv.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
...og et meget lovende projket. Glæder mig til at se den færdig. Det ser spændende ud. Høj til den.
Jeg købte en dåse motormaling ved T Hansen. Holder til 1000 grader og har ikke haft problemer med min udstødning.
okt 2007
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 11
takker ja nu er den også meget snart klar.. maks 14 dage.
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Og jeg er ikke faerdig endnu.
Arbejder lige nu paa dobbelte skiver i front og enkelt skive i bag.
Har lige bestilt flatfender fra custom chrome.
jan 2005
Følger: 162 Følgere: 145 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.658
Den er fandeme blevet sprød dion =0)
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Den aluspray jeg har er varmefast til 800 grader så jeg tror at det holder. 99,5 % alu og den sidste ½ % må være drivmiddel. Denne spray er til industriel brug og ikke en eller anden Harald Nyborg ting.
Ang. at brænde benene så er mine ben heldigvis ikke i nærheden af udstødningen uanset hvor hårdt jeg klemmer knæet ind til luftfilterdækslet.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.572
Men jeg vil anbefale dig at bruge MOTIP 650 grader, eller Brændeovns maling fra silvan 500 grader... det holder godt
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
jeg har sådan noget hot paint i alu. det holder ikke en skid. det falder af på første tur. specielt helt oppe ved motoren.
jan 2007
Følger: 43 Følgere: 40 MC-er: 3 Emner: 162 Svar: 2.425
Bliver blæst får aluspray og en gang powerwrap i første omgang.
Det kan være at den med tiden bliver sendt til chrom.
(Gider sq ikke at polere på en gang sort stål. Det holder alligevel ikke.)
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
skal du polere den op eller kommer der powerwrap på... jeg er i øvrigt selv igang med et potte projekt...
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.412
er det en der hører til en vt 600.eller en harley fætter ting som du har til passet?
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 11
en høj her fra. det har den fortjent. Hvad med en udfortning
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 373
Dion, lækkert styr, og lur mig om du ikke selv har lavet det????
Rigtig godt resultat
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.352
En rigtig fin Honda der!
mar 2008
Følger: 25 Følgere: 24 MC-er: 4 Emner: 12 Svar: 373
Maskine, og flot er den sq også, tillykke med kværnen Den er sq fed. Fandt du rundt i alle de gear der?
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.299
så er der gang i skyggeriet igen
tillykke med den ny
mar 2008
Følger: 122 Følgere: 116 MC-er: 1 Emner: 111 Svar: 3.023
Godt at se at det er sikkerhed frem for varme.. hehe
jan 2005
Følger: 162 Følgere: 145 MC-er: 4 Emner: 248 Svar: 5.658
til Dion med dine nye skygge.