Yamaha YZF R1 RN19
Stem på min MC!Suzuki sv1000sk7
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
2008
Årgang:
2007
Motor:
998ccm
R4 4-takts, vandkølet
Med MotoGP-udviklet YCC-T(Yamaha Chip Controlled-Throttle) for ultrapræcis gaskontrol
Elektronisk kontrollerede indsugningstragte(åbner på 0,3 sek)
4 ventiler pr. cylindre (I titanium)
Boring/slaglængte 77.0/53,6mm
Slipperkobling
Motor:
2-cylindret, 4-takts vandkølet 90 graders V-motor
Kubik: 996 cm3
Boring/Slaglængde: 98/66 mm/mm.
Kompression: 11,3:1.
Karburator: Elektronisk indsprøjtning med 52 mm spjæld.
Hestekræfter:
Uden direct air induction: 132,4 kW (180 Hk) ved 12.500 omdrejninger. Med direct air induction: 139 kW (189 Hk) ved 12.500 omdrejninger.
Uden direct air induction: 112,7 Nm (11,5 kg-m) ved 10.000 omdrejninger. Med direct air induction: 118,3 Nm (12,1 kg-m) ved 10.000 omdrejninger.
Rullet til 168,99 på baghjulet hos lydmuren
Hestekræfter:
124 v. 9200 omdr./m
Moment: 102 nm v. 7500 omdr./m
Fælge:
Fælge:
For: 3,5 x 17"
Bag: 6 x 17"
Std sorte
Fælge:
sorte alufælge 17"
Dæk:
For dunlop sportmax
Bag pirelli Diablo 3
Dæk:
For: 120/70/17"
Bag: 180/55/17"
michelin pilot power 3
Topfart:
Topfart:
299 +
Topfart:
250 km/t
Tuning:
Dynojet pc 3
KN luftfilter
tandhjul for 16 tand
Tandhjul bag 46 tand
Mivv Potter nu akrarpovic
Fed lyd
Tuning:
hawk potter
Styling:
Guld rim strips
Sorte rizoma håndtag
Guld bar ends
Korte 2 fingers greb med guld justering
Sort tonet dubbel bubbel kåbe glas
Sæde cover med lille pude
Nummerplade holder r1 guld
Forgaffel hurtig justering guld
Yamaha guld bobbins
Smoke led baglygte med blinklys
Smoke led blink for
Oliepåfyldnings skrue guld
Carbon hælbeskyttet
Crash pads
Fork protektor pads
Sorte konsol med
guld fodhvilere
Alle Yamaha emblemer udskiftet til guld
Wave skiver for og bag
Styling:
blå kåbeglas
2 stk hawk potter
ego skald
små blink
blå ammeret bremse slanger
blå fælge bånd
pulverlakeret forgaffel og fodhviler
lille nr. plade holder
Ekstraudstyr:
Mig selv
Ekstraudstyr:
Bemærkninger:
Med en suveræn Superpole-tid ved årets første Superbike-VM på Qatar fik Troy Corser vist, hvad Yamaha’s nye R1 formår. Både på banen og på landevejen har nyheden klart potentiale til mere end sin forgænger. I denne femte generation af YZF-R1 tager Yamaha afsked med det 5-ventilede topstykke. til gengæld optimerer de motorens vejrtrækning og hele spektret med todelte tragte på indsprøjtningen. 140 mm tragte sikrer stabil gashastighed for maksimal trækkraft ved lave omdrejninger. Og ved høje strømmer luften gennem 65 mm tragte til gavn for topeffekten. Hele 189 hk lover Yamaha, når der er fuldt pres på frontens Ram Air-indtag. Og for at de mange kræfter kan bliver til hurtige omgangstider, hænger 16V-motoren i en helt ny Deltabox ramme med ændret styrkebalance, der giver mere føling med Yamaha’en i kurverne. En slipperkobling forhindrer baghjulshop ved nedgearing, og der er seks stempler i forhjulets radialcalipere. Så skidt med at den har taget 4 kilo på.
Bemærkninger:
en dejlig maskine ;)