Ducati 916 SENNA 2
Kawasaki ZX6R SOLGT
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
1996
Årgang:
2008
Motor:
Motor: 2-cylindret, 4-takts vandkølet V-motor. 2x2 overliggende tandremstrukne knastaksler. 4 ventiler pr. cylinder..
Kubik: 916 cm3
Boring/Slaglængde: 94/66 mm/mm.
Kompression: 11:1.
Karburator: Weber CPU 1,6 M elektronisk indsprøjtning med 1 dyse pr, cylinder,
Motor:
DOCH, 4-cylinder, 4-stroke, liquid-cooled
599 cm3
Hestekræfter:
Ydelse: 109 hk (80,0 kw) ved 9000 o/m
Hestekræfter:
140 HK hvoraf de 114 lander på baghjulet før RAM AIR
Fælge:
Hjul For: 120/70 x 17 på 3.50\" fælg.
Hjul Bag: 190/50 x 17 på 5.50\" fælg.
Fælg Type: Støbt alufælg Mærke Brembo
Fælge:
- For: 17 x 3.50
- Bag:17 x 5.50
Dæk:
Hjul For: 120/70 x 17 på 3.50\" fælg.
Hjul Bag: 190/50 x 17 på 5.50\" fælg.
Dæk:
- For: 120/70 zr 17 Michelin Pilot Road 2
- Bag:180/55 zr 17 Michelin Pilot Road 2
Topfart:
Vægt/Kraftforhold: 1,84 kg pr hk.
Tophastighed: 260 km/h
Acceleration (0 - 100): 3,2 sek
Brænstof forbrug: 19,0 km/lit
Topfart:
Lidt over 100 km/t
Tuning:
Ingen Cyklen er i 100% original stand
Tuning:
- Power Commander
- Two Brother Udstødning
Styling:
Cyklen har som alternativ til Mopostoen en Biposto
Styling:
PUIG Kåbeglas
Hugger
Egosæde
Lille LED Baglygte
Rizoma Blink
Bremsevæskebeholder bag er flyttet
Power Commander
Two Brother Udstødning
Ninja Tankpad
Xenon 8000K i nær og fjernlys
Fodplade samt fodstøtter malet sort
Bagerste fodhvilere er taget af
Ekstraudstyr:
Biposto+passagerfodhviler + masser af Carbon og den fedeste 2 cylinderlyd.
Ekstraudstyr:
Spyke heldragt
SIDI støvler
Bemærkninger:
Da jeg er Formel 1 Freak skulle jeg have denne Cykel.
Den er lavet som Hommage til ære for en af Verdens bedste formel 1kører gennem tiderne
Ayrton SENNA da Silva.
Den eneste mand der i mine øjne havde kunne stoppe M. Schuhmacher, men desværre gik han alt for tidligt bort.
Historien bag denne Cykel er at Ducati ville lave en speciell og meget ekslusiv udgave af deres 916 model.
Så man spurgte Ayrton Senna om han ville lægge navn til denne cykel. SENNA så Prototypen af cyklen og inviligede i at lægge navn til .
Under forudsætning af at der ville blive lagt en afgift på disse Cykler, som skulle komme de brasilianske gadebørn til gode.
Da Ayrton Senna døde på Imola banen var Ducati lige begyndt at sætte cyklen i produktion.
Man aftalte med Sennas søster at projektet skulle fortsættes som planlagt.
The outcome
300 SENNA 1 300 SENNA 2 300 SENNA 3
No more ever.
Alt andet Ducati med SENNA navn på er Replicaer.
Cyklen er spækket med alt det fineste grej der lå på Ducatis hylder
Termingoni Potter i kulfiber, kulfiberskærme,Oehlinsdæmper, flydende Bremboer, stor eprom+ mm.
Nypris i 1996 i DK over 300.000
Cyklen er indkøbt hos en Ferrari forhandler.
Den står 100% som ny.
Cyklen udlejejes evt som blikfang på messer til events og til fotografering.
Ved interesse kan jeg kontaktes gennem MC galleriet,
så skal jeg nok vende hurtig tilbage.
Bemærkninger:
Kører ekstremt godt og er meget agil for ikke at glemme ... sindsyg hurtig...