{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CBR 1000 F SC24

2 of a kind

Honda CBR 1000 F SC24 SOLGT

Fordi mc skal videre til næste glade ejer
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1989
Årgang:
1989
Motor:
998 kubik,4-cylindret,4-takts række-motor. Vandkølet,2 overliggende knastaksler,16 ventiler, 4 stk Keihin karburatorer Ø: 38,5 CV type,rundt spjæld. Oliekøler.
Motor:
998 kubik,4-cylindret,4-takts række-motor. Vandkølet,2 overliggende knastaksler,16 ventiler, 4 stk Keihin karburatorer Ø: 38,5 CV type,rundt spjæld. Oliekøler.
Hestekræfter:
135 hk ved 9500 o/m. 104 nm ved 8500 o/m.
Hestekræfter:
135 hk ved 9500 o/m. 104 nm ved 8500 o/m.
Fælge:
For: 3 x 17". Bag:4,5 X 17".
Fælge:
For: 120/70/17. Bag: 170/60/17 .
Dæk:
For: 120/70/17. Bag: 170/60/17 . Michelin Pilot Road 3
Dæk:
Bridgestone
Topfart:
270 km/t
Topfart:
270 km/t
Tuning:
BSM Future udstødning
Tuning:
Nej
Styling:
Tyskersæde
Styling:
Nye Lazer potter
Ekstraudstyr:
Ekstraudstyr:
Topboks fra Givi
Bemærkninger:
CBR 1000 F SC24 er i mine øjne det ultimative Autobahnlokomotiv. Den har altid været klassens tykke dreng, også da den kom frem tilbage slutningen af 80erne, hvor den skulle bide skeer med Yamahas FZR 1000 Exup, Suzukis Gsx-r 1100 og Kawasakis ZX10 (Men når man kommer lidt op i årene, er det vel ok at have lidt på sidebenene. Det er de indre værdier der tæller. CBRen tager sig forholdsvis godt ud sin alder i betragtning. Da den kom frem var ingen cykel udover Ducati Paso så vindglat Den er driftsikker, har de muskler der skal til, for at være med på en langtur sydover, og lur mig en god dag kan den også give nogle af de nyere cykler baghjul fra lyskurv til lyskurv. Jeg har et specielt kærlighedsforhold til de her Superbikes back from the late 80ties. De har en hel speciel karma, især hvis de står, som om de kun har kørt en enkelt sæson. Disse cykler kan altid trylle et smil frem på mine læber, så stort, at jeg næsten flækker kraniet. At køre på cyklen er som at være havnet i en tidslomme, tilbage i en tid, hvor plastikhjul, var noget der sad på Bburago biler, Bøsser var noget Richard Møller gik på jagt med, og Danmark vandt EM på et afbud. Hvis man så må stjæle lidt ved Kawasaki, så tænker jeg. Let the good times roll. NB: Har lige købt cyklen der kommer bedre billeder snarest.
Bemærkninger:
It aint over until the fat lady sings. Havde ikke troet jeg skulle ty til en gammel tyk dame som et motorvejslokumotiv. Den står meget originalt og minder mig om en svunden tid som ung mand med nyt mc kørekort i Odense. Jeg trykkede næsen flad mod ruden hos Bruun-Larsen for at nyde CBR'n og drømme om at køre mod eventyr i Europa. Dette bliver en realitet til sommer i 2015 på den gamle dame.
Annonce