{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Husqvarna Nuda 900

Ducati Hypermotard 1100

Hvorfor nu det ? men....pyt ;-)
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
2012
Årgang:
2007
Motor:
898.00 ccm Parallel twin, 4-takt, vandkølet, indsprøjtning, DOHC, 8v Kompression: 13.0:1 Boring x slaglængde: 84.0 x 84.0 mm 2 modes (regn, alm) 6-trins gearkasse, Kædetræk Motoren stammer fra en BMW F800R som Husqvarna har bygget om med bearbejdet topstykke, 315 graders drejning af krumtappen, større ventiler, smedede stempler og andre plejlstænger. Dette giver motoren en helt særlig og unik lyd, som er helt igennem fantastisk!
Motor:
90 graders V2 1078ccm 2 desmodromiske ventiler pr. cyl. Marnelli indsprøjtning 2xØ45mm spjæld Primær køling luft, sekundær køling oliekøler.
Hestekræfter:
Opgivet: - 105.00 HK ved 8500 o/min. - 100.00 nm ved 7000 o/min. Målt 4. gear: (ingen modificeringer) - 98,13 hk på hjulet - 90,87 nm på hjulet Nyt udstødningssystem er monteret og var lidt i tvivl om dæktrykket og tændrørernes tilstand da den blev målt. Regner med at montere en PC5 og muligvis et hiflo filter. Er dog rigtig meget i tvivl om hvorvidt filteret vil gøre nogen gavn. Har set udskrifter fra rulninger på engelske og australske Nuda'er der med PC5, åben udstødning og filter smider 105-108 hk på hjulet og 102-103 nm. Det er primært de ekstra nm jeg er ude efter. Måling følger!
Hestekræfter:
95hk/105NM vægt 179 kg ;-)
Fælge:
Støbte aluminiums fælge. (finder lige ud af mærket) Foran: 3.5" x 17" Bagved: 5.5" x 17"
Fælge:
Marchesini 5 egeret fælge (standard) For: 3,5" x 17 Bag: 5,5" x ZR17
Dæk:
120/70-17 foran Bridgestone S20R - udskiftet efter 9000 km Metzeler M7RR - Nuværende 180/55-17 bagpå Bridgestone S20R - udskiftet efter 6000 km Bridgestone T30R Evo - Nuværende
Dæk:
Brigdestone S21 For: 120/70 ZR 17 Bag: 180/55 ZR17
Topfart:
221 km/t. 0-100: 3,2 s. 0-402 m: 11.3 sek
Topfart:
over 200, men det er jo nærmest uinteressant for en sådan type cykel ;-)
Tuning:
- Arrow stainless steel decat forrør modificeret til udstødning - BOS SSEC RR (fra S1000RR) - Gearing: 16-42 (std. 17-42) Derudover har jeg planer om at den skal tabe nogle kilo, bl.a. vha. nyt udstødningssystem og Shorai letvægtsbatteri (måske noget carbon)
Tuning:
Racing ECU + Luftfilter + Udstødning
Styling:
- Tail tidy (kort nummerpladeholder) - Led blink - Hvide fælgbånd GP style - Magura fatbar X-line SX Black edition - Magura fatbar risers - Magura Hymec hydraulisk kobling - Zefal spy spejle og en fandens masse idéer ;)
Styling:
2013 Ducati Performance Sæde (tro bare at de sænker siddehøjden lidt !!) 2014 Ducati Performance Lednings-cover (96993408B) Ducati Performance Kædeskærm 2 dele (96963203B) Ducati Performance Splashguard (96963403B) Ducati Performance Styr dæmper (96760408B) Ducati 1100S sideskjolde i carbon 2015 Ducati Performance Blå Koblingsplade (96840103B) Tamburini åbnet koblingscover Tamburini diverse "rødt lir" på motor 2016 Nummerplade holder + LED blinklys McCoi kædesmører Ducati Performance Udstødning med ECU & Luftfilter (96451108B) Hælplader i carbon + fjernet passager fodhvilere Udstødningsskjold i carbon
Ekstraudstyr:
LANGE ARME ;) - Schuberth SR1 med tonet viser og pinlock - Sena SMH10 intercom - GoPro Hero 3+ black + chin mount - Dainese C2 pelle læderjakke - Dainese C2 læderbukser - Dainene G2 rygskjold - Richa Fire læderhandsker - Sidi Crossfire 2 støvler
Ekstraudstyr:
Tanktaske (som jeg rigtig glad for)
Bemærkninger:
BREMSER: Foran - Dobbelt flydende skiver ø320 med 4 stemplede radialmonterede Brembo kalibre. Bagved: Enkelt fikseret skive ø265 med Brembo monoblock flydende kaliber. AFFJEDRING: Foran: Sachs USD forgaffel 48mm, kronsrørsvinkel 65,5°, 210mm vandring. Bagved: Cantilever svingarm med Sachs bagfjeder 370mm, rebound og preload justerbar. DIMENSIONER: Sædehøjde: 870mm Længde: 2190mm Højde u/spejle: 1220mm Bredde. 895mm VÆGT: Tørvægt: 174 kg Vådvægt inkl. benzin: 192 kg Maks vægt: 391 kg BENZINØKONOMI: Fabriksoplysninger: Målt over 100 km ved 90 km/h. 3,9 liter = 25,64 km/l Målt over 100 km ved 120 km/h 5.3 liter = 18,87 km/l Egne målinger: Landevejshastighed (80-90 km/t.) = 5.0/100 km = 20 km/l. Motorvejshastighed (120-130 km/t.) = 6.5/100 km = 15,38 km/l. _________________________________________________________________________ Der er produceret lige omkring 3000 af disse fine maskiner på verdensplan. De er primært solgt i Europa og Australien. Den blev første gang fremvist på Eicma Milano nov. 2011. Dette eksemplar er hentet i Bremen, Tyskland. Jeg ringede til sælgeren dagen efter han havde sat den til salg, hvor han fortalte at han havde fået 120 andre henvendelser, men heldigvis var det mig der fik den! Det er nr. 167 af knap 1500 af de sorte Nuda'er produceret. Har drømt om den her model lige siden jeg så den første gang! Det er min ultimative drømmecykel. Nu skal afgiften "bare" betales også er jeg flyvende. Indtil da, må nogle banedage kunne stille lysterne. _________________________________________________________________________ 01/05/15: Afhentet i Bremen, Tyskland. En sølle tur på over 1000 km med MC-trailer og 80 km/t. er hurtigt overstået eller... 11/06/15: Toldsynet uden anmærkninger. 13/01/16: Skat har meldt tilbage hvad de mener den skal koste i afgift. Så er det bare at betale ved kasse 1. 08/02/16: Afgift betalt. For de der er interesserede ligger den på 39.993 kr. Plader kommer når forårsvejret viser sig. I mellemtiden har jeg gang i et lille udstødningsprojekt med tilpasning af potte fra S1000RR. Derudover er der skiftet: olie, oliefilter, luftfilter, justeret ventiler, skiftet tændrør, smurt kronrørslejer og skiftet fordæk her inden sæson start.
Bemærkninger:
Købt (ved et uheld) som julegave til mig selv i 2011 !! Sjov mc, med brutalt bundtræk, den får smilet frem hver gang, har kørt lidt gade og en del på bane ;-) Skulle have have solgt min 748s før der kommer plader på. Solgte 748s`en i april 2013. Det store service er lavet, toldsyn er også gennemført, har også fået første udspil fra Skat hvad de mener den bør koste i afgift, desværre har de "skudt" alt for højt i mine øjne, har så selv overfor Skat lavet dokumentation for hvad den bør koste, den tygger Skat på i øjeblikket, håber at få et svar fra Skat indenfor for en rimelig tid. Hvis ikke afgiften kommer længere ned kommer den ikke på plader, så bliver den enten solgt eller hugget op :-( Men med saglig argumentation lykkes det at få afgiften 10.000 kr.- ned, så den 17-05-2013 kom der DK nummerplade på ;-)
Annonce