{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Honda CBR 1000 F SC24

Tilbage i slut 80erne

Kawasaki ZX10 Tomcat

Totalt 80'erne 😜
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1989
Årgang:
1992
Motor:
998 kubik,4-cylindret,4-takts række-motor. Vandkølet,2 overliggende knastaksler,16 ventiler, 4 stk Keihin karburatorer Ø: 38,5 CV type,rundt spjæld. Oliekøler.
Motor:
998 CC så under 1000 cc (ifølge forsikringen :-)
Hestekræfter:
135 hk ved 9500 o/m. 104 nm ved 8500 o/m.
Hestekræfter:
.. 2.7 0-100 km/t
Fælge:
For: 3 x 17". Bag:4,5 X 17".
Fælge:
Originale fælge som står som nye
Dæk:
For: 120/70/17. Bag: 170/60/17 . Michelin Pilot Road 3
Dæk:
Topfart:
270 km/t
Topfart:
Topfarten er der vist delte meninger om. Men da den kom var det Verdens hurtigste (overgået af busa modellen)
Tuning:
BSM Future udstødning
Tuning:
Der er en ny renoveret motor på som bare trækker som et godstog Hvor mange af jer kan køre med 40 km/t i 6 gear som automat gear uden den hakker ;-)
Styling:
Tyskersæde
Styling:
100% original og sådan bliver den....
Ekstraudstyr:
Ekstraudstyr:
Jeg overvejer nogle tasker på den til langturene men der findes desværre ikke så mange pæne sæt til den. Justerbar dæmper (se sidste billede) Hækspoiler. Næ bare håndtag der kan skubbes op og ned
Bemærkninger:
CBR 1000 F SC24 er i mine øjne det ultimative Autobahnlokomotiv. Den har altid været klassens tykke dreng, også da den kom frem tilbage slutningen af 80erne, hvor den skulle bide skeer med Yamahas FZR 1000 Exup, Suzukis Gsx-r 1100 og Kawasakis ZX10 (Men når man kommer lidt op i årene, er det vel ok at have lidt på sidebenene. Det er de indre værdier der tæller. CBRen tager sig forholdsvis godt ud sin alder i betragtning. Da den kom frem var ingen cykel udover Ducati Paso så vindglat Den er driftsikker, har de muskler der skal til, for at være med på en langtur sydover, og lur mig en god dag kan den også give nogle af de nyere cykler baghjul fra lyskurv til lyskurv. Jeg har et specielt kærlighedsforhold til de her Superbikes back from the late 80ties. De har en hel speciel karma, især hvis de står, som om de kun har kørt en enkelt sæson. Disse cykler kan altid trylle et smil frem på mine læber, så stort, at jeg næsten flækker kraniet. At køre på cyklen er som at være havnet i en tidslomme, tilbage i en tid, hvor plastikhjul, var noget der sad på Bburago biler, Bøsser var noget Richard Møller gik på jagt med, og Danmark vandt EM på et afbud. Hvis man så må stjæle lidt ved Kawasaki, så tænker jeg. Let the good times roll. NB: Har lige købt cyklen der kommer bedre billeder snarest.
Bemærkninger:
Mega hurtig maskine som går under Super Sports Touring Et godt råd...... Hold fast ->>> 2,7 0-100 km/t Her står lidt om den https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kawasaki_Tomcat_ZX-10
Annonce