{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha YZF R1 RN19

Yamaha R1 Crossplane

RN19 vs. RN22 ja hvorfor ikke :) Stem på den i bedst kan lide :)
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
2008
Årgang:
2009
Motor:
998ccm R4 4-takts, vandkølet Med MotoGP-udviklet YCC-T(Yamaha Chip Controlled-Throttle) for ultrapræcis gaskontrol Elektronisk kontrollerede indsugningstragte(åbner på 0,3 sek) 4 ventiler pr. cylindre (I titanium) Boring/slaglængte 77.0/53,6mm Slipperkobling
Motor:
* 988ccm DOCH Crossplane motor * 4 cylindret * 4 takts * 2 x 31mm Titanium indsugning ventiler pr cylinder * 2 x 25mm Stål udstødning ventiler pr cylinder * Boring: 78,00mm * Slaglængde: 52,20mm * Kompressionforhold: 12,7:1 * Indsprøjtning m/ YCC-T & YCC-I * Spjæld: Mikuni 45mm FI * Yamaha Fly-by wire system * Tændingssystem: TCI (Transistor controlled ignition) * Gearkasse: 6 trins med slipper clutch * Transmission: Kædetræk * Primary ratio: 1.512 (65/43) * Sekundary ratio: 2.765 (47/17) * Gearing: 17/47 * Kæde: DID 530 o-ring kæde * Gear ratio: * 1st: 2.533 (38/15) * 2nd: 2.063 (33/16) * 3rd: 1.762 (37/21) * 4th: 1.522 (35/23) * 5th: 1.364 (30/22) * 6th: 1.269 (33/26) * Tændrør: NGK * Bremsevæske: Yamalube Brake * Kølervæske: Yamalube * Olie: Yamalube * Oliefilter: Yamaha * Luftfilter: K&N Performance * Brændstof: Vpower 99 * Motoren har desuden fået den nye / forbedret type knastkæde strammer
Hestekræfter:
Uden direct air induction: 132,4 kW (180 Hk) ved 12.500 omdrejninger. Med direct air induction: 139 kW (189 Hk) ved 12.500 omdrejninger. Uden direct air induction: 112,7 Nm (11,5 kg-m) ved 10.000 omdrejninger. Med direct air induction: 118,3 Nm (12,1 kg-m) ved 10.000 omdrejninger. Rullet til 168,99 på baghjulet hos lydmuren
Hestekræfter:
* Opgivet på motoren: * Hk: 182 (135,7kW) ved 12.500 rpm (UDEN ram-air) * Nm: 115,7 (11,8kg-m) ved 10.000 rpm * Målt på baghjulet af Testbænken til: * Hk: 165,68 UDEN tryk på Ram-air * Målt på baghjulet af Mr. Dyno til: * Hk: 163,10 UDEN tryk på Ram-air * Nm: 105,23 * Mr. Dyno bruger Dynojet 250i rullefelt og er målt i CF: SAE og ikke CF: STD som nogen rullere bruger for at vise 5-6% flere heste ;) * Testbænken benytter MJP2200 rullefelt og måler lige ledes i CF:SAE og IKKE CF:STD som nogen rullere benytter for at vise 5-6% flere heste :) * Vægt / kraftforhold standard = 1,13 kg pr hk. * Vægt / kraftforhold efter mods = 1,10 kg pr hk.
Fælge:
Fælge: For: 3,5 x 17" Bag: 6 x 17" Std sorte
Fælge:
* Foran: * Helstøbt 3,5 x 17” Original guld fælg * Bagpå: * Helstøbt 6,0 x 17” Original guld fælg
Dæk:
For dunlop sportmax Bag pirelli Diablo 3
Dæk:
* Foran: * Michelin Pilot Power * 120/70-ZR17 * 58W * Bagpå: * Bridgestone Battlax S20R EVO Hypersport * 190/55-ZR17 * 75W * Max load: 387 Kg.
Topfart:
Topfart: 299 +
Topfart:
* Opgivet til: * 295 km/t /// 183 mph * 0-100 km/t: 3,1 sec * Standing ¼ mile time: 10,5 sec * Målt på speedometeret (kalibreret med speedohealer) * 286 km/t indtil videre :-) den polske lastbil længere fremme syntes at målingen skulle stoppe der :-) * Tophastighed i de forskellige gear målt på speedometer (kalibreret med speedohealer så det passer 100% ifht gps & rullefelt) * 1st: 150 km/t * 2nd: 184 km/t * 3rd: 216 km/t * 4th: 250 km/t * 5th: ??? * 6th: ???
Tuning:
Dynojet pc 3 KN luftfilter tandhjul for 16 tand Tandhjul bag 46 tand Mivv Potter nu akrarpovic Fed lyd
Tuning:
* Full Akrapovic Titanium Evolution udstødning * Dynojet Powercommander V * Dynojet o2 optimizer * Dynojet Quickshift (ikke på billederne) * K&N filter * ECU flashtunet (kører udenom lambdasonde + indstillet tænding) * Custom map af Mr. Dyno * Speedohealer (fjerner neddroslingen som normalt er der når speedometeret fejlagtigt viser 299 km/t ved ca reelle 278 km/t)
Styling:
Guld rim strips Sorte rizoma håndtag Guld bar ends Korte 2 fingers greb med guld justering Sort tonet dubbel bubbel kåbe glas Sæde cover med lille pude Nummerplade holder r1 guld Forgaffel hurtig justering guld Yamaha guld bobbins Smoke led baglygte med blinklys Smoke led blink for Oliepåfyldnings skrue guld Carbon hælbeskyttet Crash pads Fork protektor pads Sorte konsol med guld fodhvilere Alle Yamaha emblemer udskiftet til guld Wave skiver for og bag
Styling:
* Yamaha nummerpladeholder m/ R1 logo * Yamaha LED blink for & bag * MRA mørk double bubble vindskærm * Rizoma guld styrender * LED pærer i positionslygterne * Osram Cool Blue Hyper pærer i forlygterne * Tror også at Akrapovic´en kan gå ind under her :D
Ekstraudstyr:
Mig selv
Ekstraudstyr:
* Yamaha lader * Diverse låse & alarmer * Originalt udstødningssystem m/ cat * Original vindskærm * Originale blinklys * Originale styrender * Original nummerpladeholder * Originalt luftfilter
Bemærkninger:
Med en suveræn Superpole-tid ved årets første Superbike-VM på Qatar fik Troy Corser vist, hvad Yamaha’s nye R1 formår. Både på banen og på landevejen har nyheden klart potentiale til mere end sin forgænger. I denne femte generation af YZF-R1 tager Yamaha afsked med det 5-ventilede topstykke. til gengæld optimerer de motorens vejrtrækning og hele spektret med todelte tragte på indsprøjtningen. 140 mm tragte sikrer stabil gashastighed for maksimal trækkraft ved lave omdrejninger. Og ved høje strømmer luften gennem 65 mm tragte til gavn for topeffekten. Hele 189 hk lover Yamaha, når der er fuldt pres på frontens Ram Air-indtag. Og for at de mange kræfter kan bliver til hurtige omgangstider, hænger 16V-motoren i en helt ny Deltabox ramme med ændret styrkebalance, der giver mere føling med Yamaha’en i kurverne. En slipperkobling forhindrer baghjulshop ved nedgearing, og der er seks stempler i forhjulets radialcalipere. Så skidt med at den har taget 4 kilo på.
Bemærkninger:
* Suuuper lækker kværn jeg har købt fra ny i Juli 2015 som farbriksny (overgemt siden 2009) 5 års fuld garanti. Cyklen bliver løbende ombygget så den bliver som jeg vil have den men synes allerede at jeg er kommet et godt stykke ad vejen :) ellers kører den bare super godt, specielt efter den helt store tur hos Mr. Dyno med K&N filter, Powercommander, Quickshift, O2 optimizer og selvfølgelig en god indkøring :) crossplane motoren trækker virkelig godt og cyklen styre rigtig godt, den er faktisk ikke meget tungere at håndtere end min gamle r6´er. * Er super glad og tilfreds med den, håber i vil tage godt imod den :) * Af ekstra info om geden kan nævnes: * Steltype: DeltaBox 5 i aluminium * Aluminium bagsvinger * Elektronisk styrdæmper * Bremseskiver for: 310mm * Bremseskive bag: 220mm * Bremsecalipere for: 6 stemplet * Bremsecaliper bag: 1 stemplet * Brembo radial monteret calipere * Brembo radial bremsemaster * Justerbar SOQI forgaffel m/ 43mm ben (upside dowm) * Forgaffel travel: 119mm * Justerbar SOQI bagdæmper m/ "Piggyback reservoir" * Bagdæmper travel: 51mm * 18 L tank * Længde: 2.060mm * Bredde: 714mm * Højde: 1.130mm * Sædehøjde: 833mm * Wheelbase: 1.415mm * Frihøjde: 135mm * Tørvægt standard: 177 Kg * Tørvægt efter modifikationer: 172,91 Kg * Køreklar vægt standard: 206 Kg * Køreklar vægt efter modifikationer: 201,91 Kg * Forgaffel vinkel: 24,0 grader * Trail: 102mm * Brændstoføkonomi: * Pæn kørsel (20% by & 80% landevej) 17,5 Km/L * Travl kørsel ikke målt endnu * Fremtidsplaner: * Rizoma greb i guld/sort * Supersprox bagtandhjul i guld/sort * Guld kæde * Oliepåfyldningsdæksel i guld * Xenonkit * Sidst opdateret: 9/7-2015
Annonce