BMW R1200GS LC "FEDE BERTHA"
Fede Bertha vil ud at legeBMW R1200GS Triple Black Edition
Du skal være logget ind for at stemme. Log ind
Årgang:
2015
Årgang:
2011
Motor:
LUFT- VAND/OLIEKØLET FIRETAKTS BOKSERMOTOR M. TO OVERLIGGENDE KNASTAKSLER OG EN BALANCEAKSEL
SLAGVOLUME: 101 MM. X 73 MM. (1170 CC)
ELEKTRONISK INDSPRØJTNING/DIGITAL MOTORSYYRING (BMS K+) M. WIRELESS GASSPJÆLD
3-VEJSKATALYSATOR M. LUKKET KREDSLØB EU3
BANKEKONTROL MIN. 91 OKTAN
ELSYSTERM:
TREFASET GENERATOR 580 W
BATTERI 12 V / 11,8 AH, VEDLIGEHOLDSFRIT
Motor:
1170 ccm
2 cyl. boxer
kendere ved alle detaljerne
Hestekræfter:
125 HK (92 KW) V/ 7750 OMDR./MIN.
MAKS. MOMENT. 125 NM. V/ 6500 OMDR./MIN.
KOMPRESSIONSFORHOLD: 12.5 : 1
Hestekræfter:
110 sejtrækkende hypper
Fælge:
STØBT ALU
FOR: 3,00 x 19"
BAG: 4,50 x 17"
BREMSER FOR:
DOBBELT FLYDENDE BREMSESKIVER Ø. 305 MM.
RADIALKALIBRE M. FIRE STEMPLER, BREMBO
BREMSER BAG:
ENKELTSKIVE Ø. 276 MM. FLYDENDE KALIPER M. DOBBELT STEMPEL, BREMBO
BMW MOTORADD INTERGRAL ABS (DELINTEGRAL) KAN FRAKOBLES
Fælge:
ombygget med BMW fælge fra en R1200RT + ændret svingarm så der er plads til det bredere baghjul
Højglans sort lakerede fælge med BMW Motorrad stickers
Dæk:
FOR: 120/70 R 19 CONTI TRAIL ATTACK
BAG: 170/60 R 17 CONTI TRAIL ATTACK
Dæk:
Michelin pilot 130 for og 180 bag
Topfart:
TOPHASTIGHED 219 KM/T
ACC. 3,6 SEK.
FORBRUG V/90 KM/T 24,4 KM/L.
FORBRUG V/120 KM/T 18,2 KM/L.
Topfart:
200+++
0-100 ca. 3,6 sek.
Tuning:
Tuning:
ingen decideret tuning udover en AC Schnitzer slipon udstødning
Styling:
Styling:
ændret til mere motard stil, alt holdt i sort og antrazit farve.
ellers er den strippet for alt det som godt kan få en GS til at ligne et pyntet juletræ;-)
små LED blink og LED baglygte. sort styrbro og forgaffel.
Ekstraudstyr:
NÆSTEN DET HELE:
VARMEHÅNDTAG
KEYLESS
ESA
BORDCOMPUTER PRO
GPS
FARTPILOT
BMW VARIO TASKER (102 / 120L)
HP AKRAPOVIC
HÅNDBESKYTTER
LEDBLINK
GEARSHIFT ASSISTENT (OP OG NED UDEN BRUG AF KOBLING)
DRIVING MODE PRO
FROZEN DARK BLUE METALLIC M. SORT STEL OG BAGSVINGER
WUNDERLICH INSPRØJTNINGS COVER
WUNDERLICH CYLINDER BESKYTTER
WUNDERLICH SIDESTAND PLADE
WUNDERLICH MOTOR COVER (FORHJULS SPRØJT)
WUNDERLICH MØRKTONET VINDSKÆRM
Ekstraudstyr:
Garmin GPS + original BMW alarm
Tasker kommer senere hvor der skal findes en løsning som passer design mæssigt
ESA med 3 trin, sport, normal og komfort
ABS + antispin
udvideret kørekomputer, dæktryk, forbrug, snit speed m.m.
Bemærkninger:
MÅL OG VÆGT:
LÆNGDE 2210 MM.
BREDDE (INCL SPEJLE) 953 MM.
HØJDE (EKSKL. SPEJLE) 1450 MM.
SIDDEHØJDE U. KØRER 850/870 MM.
VÆGT UDEN KØRER, KØREKLAR, FULD OPTANKET 238 KG.
TILLADT TOTALVÆGT 450 KG.
LASTVÆGT 212 KG.
TANKVOLUMEN 20 L.
RESERVETANK 4 L.
KOBLING: HYDRAULISK AKTIVERET SLIPPER OLIEBADSKOBLING
GEARKASSE: 6 TRIN M. KONSTANT INDGREB, SKRÅFORTANDET
UDVEKSLING: KARDANTRÆK
CHASSIS RAMME:
TODELT MED FOR- OG BAGSEKTION, LASTBÆRENDE MOTOR/ GEARKASSE
FORHJULSAFFJEDRING: BMW MOTORRAD TELELEVER, GAFFELRØR Ø. 37 MM. CENTRAL FJEDERBEN , ESA
BAGHJULSAFFJEDRING: ENKELTSIDET SVINGARM, STØBT ALU M. BMW MOTORRAD PARALEVER, ESA
FJEDERVANDRING FOR/BAG 190 MM. / 200 MM.
AKSELAFSTAND 1507 MM.
EFTERLØB 99.6 MM.
KRONRØRSVINKEL 64.5°
Bemærkninger:
kan kun sige at den er mega sjov at lege med, og vækker faktisk en del opsigt hvor den parkeres.
Ikke sløv i optrækket, og MEGET komfortabel kørestilling som passer godt til min ryg og grå hår haha
Lydbilledet er jo ikke som min tidligere Kawa, men det har også sin charme med boxer lyden fra den eftermonterede potte som godt vil knalde lidt når det geares ned eller op.
Ud af svinget i 3 gear med fuld rulle er en disciplin man kan klare igen og igen.
glæder mig til nogle lange ture sydpå i 2015 ;-) tag godt imod den på trods af de ikke så gode billeder hvor flere følger.