Suzuki T500 R Titan 1971

4.011 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Kommentarer
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen mc er oprettet og stemt ind. Opret din egen mc

Suzuki T500 R Titan

Årgang:
1971
Motor:
Motor type: 2-takt, aluminium twin cylinder.
Displacement: 492 cc (30,0 cu inches)
Transmission: 5-speed, konstant indgreb.

Motoren har gennemgået renovering med ny komplet kobling, nye stempler mv.
Hestekræfter
Max ydelse: 45 hp v. 6.000 rpm.
Max. drejningsmoment: 54 Nm, 5,40 kg-m (39,0 LB-ft) v. 5 500 rpm.
Fælge
Front: 19"
Bag: 18"

Bremser:
For - dobbeltvirkende tromlebremse.
Bag - konventionel tromlebremse.
Dæk
Front: 3.25-19
Bag: 4.00-18
Topfart
Topfart: 168-176 km/h (105-110 mph) iflg. manualen.
Tuning
Intet.
Dog er jeg i dialog med et andet forum, som har specialiseret sig i denne model, hvor jeg arbejder på at finde et sæt "expansion chambers" - udstødningskit, som vil bidrage med en mere muskuløs og raceragtig lyd og en effektforandring.
Styling
Motorcyklen er udført i "café"-look, hvor der er lagt vægt på 70'er design.

Listen over ændringer er uendelig lang, men her et et udpluk:
Café-styr
Revideret baglygtekonsol
Hvide pyntestriber over forskærm, tank og baglygtekonsol.
Glasblæste og aludyne behandlede cylindre og topstykker.
"Choppet" forskærm, en forkortet udgave.
Alle originale bolte er blevet elektro-galvaniseret, for den blanke effekt.

osv.
Ekstraudstyr
Blinklys + reservedele.
Bemærkninger
Renoveringen af motorcyklen har været gennemgribende og dybdegående. Alle komponenter er blevet renoveret i forskelligt omfang.
Renoveringen har taget 2 vintre indtil videre, men med sådan en gammel oliebrænder følger et livslangt ægteskab til konstante overhalinger, pudsenusseri og ekstrem køreglæde.

Spørgsmål, ris og ros modtages med kyshånd.
Kommentér på:
Suzuki T500 R Titan
  •   11. jun 2012 Tak for svar
    Hej Anders

    Tak for svar.

    Jeg fandt begge skruer og fik dem løsnet. Det var vist nogle år siden de havde været løsnet sidst!

    Jeg hældte en Classic 20W50 motorolie på den - der står 20W40 i manualen, tror den er god nok.Koblingen fungerer fint. Gav den 1400 cc.

    Når maskinen er varm kan der ved næsten tomgang komme nogle svage bankelyde mest fra den ene cylinder - tror måske det er "normalt". Kender du sådan lyde fra din? Måske noget "piston slap".

    Den kører ellers fremragende og trækker meeeget fint! smiley

    Se eventuelt mit fotoalbum. Den er blevet helt pæn efter lidt polering!

    Claes



  •   8. jun 2012 Classis Suzuki club
    Er der noget du er i tvivel om kan du ringe til Mogens Jensen i Ry
    tlf 86893302 Han ved alt om gamle Suzukier og har næsten alt i dele , bruger ham meget til min og de dele jeg mangler , medlemsskab af klubben koster 250 kr om året incl 4 blade om vintages Suzukier og vores aktiviteter og træf , vi har lige været i Norge ved vores søster klub til et super godt træf mvh Johnny


  •   8. jun 2012 Claes F
    Olie på gearkassen aftappes via to bolte. En centreret under gearkassen og lige under koblingen. (Det kan også gøres blot via den centrerede, men jeg løsner begge for en sikkerheds - og pernittens skyld smiley )
    1200 CC var den originale mængde olie, men der blev i de sene 70'ere udsendt en service bulletin som gik ud på at hæve niveauet til 1400 CC fordi nogle eksemplarer simpelthen brændte 5. gears tandhjul af pga. manglende køling/olie.

    Jeg kan ikke huske hvilken type olie jeg kører med, men jeg har ladet mig fortælle at de fornemme olier som castrol osv. er for "fine" til de gamle cykler. De lidt mere rå/discount olier griber bedre ind på vitale dele som tandhjul osv. Det er meget bedre til de ældre maskiner smiley

    Jeg brugte også castroll TTS 2-takts olie i starten, fordi maskinen skulle have det bedste af det bedste - troede jeg. Men maskinen ryger mere, da den ikke opnår tilstrækkelig forbrændingstemperatur i forhold til mere moderne 2-takts motorer, så olien bliver ikke brændt af i kammeret men derimod i udstødningen.


    Spørg hvis det er uklart! smiley

    - Min baglygte er mig bekendt original til min model.

    Mvh Anders


  •   7. jun 2012 Fed maskine !
    Har netop overtaget en T500 fra 1973. Vil skifte olie på gearkassen. Hvad for bundskruer skal fjernes ? Der står 1200cc på metallet men vil hælde 1400 på, da google siger det er bedst. Kan jeg hælde 20w50 motorolie på gearkassen ? F.eks castrol classic ?

    Håber du vil hjælpe mig på vej !

    Er din baglygte i øvrigt ikke en 1972 model ?


  •   1. mar 2012 fin gammel tøs
    Fin GT har du set på vores hjemmeside classisk suzuki.dk ?


  •   1. mar 2012 flot flot
    jeg bliver helt nostalgisk,dejlig at se mvh hans


  •   1. mar 2012 Fed maskine!
    Den minder mig om min gamle Suzuki K50 4 gear knallert smiley


  •   29. feb 2012 topdollar jeg er misundelig
    http://gibsonexhausts.co.uk/page_1.php?pgenme=

    Her kan du få tun udstødning til din T 500


    http://knkcycles.com/Suzuki_GT_-_T500-Decals.htm

    Her kan du få de originale klistermærker til tanken så bliver den topdollar original.

    Er selv ved at renovere en gammel oliebrænder en Suzuki gt 250 fra 1976

    hilsen Kenneth.


  •   29. feb 2012 Indstemning
    Det var godt nok hurtigt, I stemte cyklen ind. Tusinde tak for det smiley


Annonce