{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

sebastian p
sebastian p
Tilmeldt:
19. apr 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 33

FZR600 - Ja/nej - Og hvad? :) {{forumTopicSubject}}

Ja lidt mærkelig titel til spørgsmålet hehe, men har et par forskellige spørgsmål.

Får det store MC kort om 3-4 uger, og kigger efter en MC. Er begynder. Har virkelig set mig varm på en ældre FZR600, og mht. pengepungen passer den perfekt..

Det er følgende model jeg er rigtig vild med:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59224649

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59630399

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59675728

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59709048


Jeg er ikke den store mekaniker, kan da lige klare og smide olie osv. på smiley Men ellers rækker evnerne ikke meget længere.
Ville det være dumt at købe en 15-20 år gammel cykel? Er der meget vedligeholdelse/reperationer? Eller kan det klares med et eftersyn i ny og næ?

Umiddelbart synes jeg de lyder billige? 32-38k..

Men hvad skal jeg være opmærksom på når jeg køber en ældre cykel? Hvad er mest vigtigt, årgangen, antal km eller hvad?

Og sidst, når jeg nu kommer ud og ser på en, hvad skal jeg så huske at teste inden køb, og hvad skal jeg lægge mærke til?


Mvh. Sebastian
Aspirerende motorcyklist smiley


Kommentarer på:  FZR600 - Ja/nej - Og hvad? :)
  • #1   9. apr 2009 Som punkt 1, skal du tjekke, om cyklen er pæn, ren og velholdt. Ingen nedslidte kæder, dæk og brensebelægninger. Dernæst ser du, om den har en servicebog, hvor alle servive er skrevet i. Find ud af, hvor længe den forrige ejer har haft den. Skal den sælges relativt hurtige, kan der jo være en mekanisk grund til det.
    Er den synsklar, SKAL den være nysynet!