{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
657 visninger | Oprettet:

Kabu Prob eller? {{forumTopicSubject}}

ja som mange ved har jeg haft lidt problemer med karberne på min GS

og nu fik jeg taget mig sammen (efter et par måneder) til og trille en tur så jeg nemmest kan forklare problemet.

kort og godt. køre jeg med under ½ gas køre den fint et par sec. derefter begynder den og dø ud, giver jeg så gas for og få den "over det" dør den meget voldsomt for et sec. før den tager omdr og kommer over det. slækker jeg så senere til ½ gas gør den det igen.

og sådanne kan jeg bli ved.

hvad siger i mit problem er? udover kablet holdes for løst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kabu Prob eller?
  • Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 271
    #1   18. jan 2012 Har du droppet tanken med åbne filtre?
    Luftfilteret er meget vigtigt.

• #2   18. jan 2012 har ikke åbne filter på har orig luftfilterkasse.

• #3   18. jan 2012 er den dyset med den udstødning... evt ting nr et..

ting nummer to.
    er benzinslangen klemt et sted, er benzinfiltret/hanen stoppet, sidder svømmeren fast, er der forbindelse mellem karburatorerne i benzintilførslen... hvornår er det sidst blevet renset efter?

sidst og ikke mindst. har du hældt en sjat karburatorsprit i... (nogen siger der er sprit i allerede - synes bare det har en tendens til at afhjælpe problemet)

• #4   18. jan 2012 1: har den kunne gå ordentligt i den konfig. den har nu? hvis ja, så er det ikke fordi den er dyset forkert...så er det skidt/vand eller slid.
    2: Prøv at undersøg i din manual om der findes en bleed kanal, som evt. er stoppet (jeg tror de kalder den en bleed kanal:-)
    der er presset en messingdyse ind i den kanal og der er en meget lille åbning i disse, som nemt stopper til hvis der kommer skidt forbi...stopper kanalen forstøves benzinen fra hoveddysen ikke ordentligt...

http://kzrider.com/forum/3-carburetor/332282-mikuni-bs34-air-a-fuel-circuit-diagram
    (der på tegningen hvor der står "air enters pressed-in jet)

• #5   18. jan 2012 Det lyder som om den slet og ret ikke får benzin nok. Det kan have lere årsager:

1: halvstoppede dyser
    2, en klemt benzinslange
    3 dårlig tankudluftning
    4. evet vand i svømmerhusene

Vi starter med 4:

Det kan du ikke klare med sprit i benzinen. Al benzin i DK leveres med 5% ethanol i dag, så ekstra sprit hjælper ikke.

Tøm dine svømmerhus helt og prøv igen.

2. og 3. det er bare at kigge godt efter og evt køre en tur med åbentank først. Går det bedre med åben tak, så ved du hvor du er henne.

1: kør ind på den nærmeste tank og køb en flaske fuel-system-cleaner ligegyldigt, hvad den hedder. Flyd tanken op med benzin og hæld det halve af flasken i. Kør den tom, og se, om det ikke allerede hjælper efter få km. Gentag med resten af flasken.

• #6   19. jan 2012 alle dyserne er sprit nye. og renset inden mont .

har 130 hoveddyser i (122,5 std) resten af dyserne er de orig.

svømmeren er justeret efter manual oplysningerne.

benzinhane samt tandudluftning er ikke klemt, de sidder som de skal iflg suzuki manualen, og gennemgangen er tjekket osv,

er ik helt sikker på med benzin hanen, har hørt nogle gs tosser side de er meget skrøbelige.

Knud (Ølstykke) J

det fuel system cleaner, har alle tankstationer det?

• #7   19. jan 2012 det lyder også som benzinhanerne der er noget galt med.
    mit forslag lyder på at afmontere tanken,
    og købe en benzinslange og sætte en tragt på den ene ende og sætte karburatoren til den anden ene. og hæld benzin på. prøv og start og gas op og det. med dette er du helt sikker på at den for al det benzin den skal bruge. de gør det også på værkstederne hvor de har en flaske på et stativ de kan sætte til .

• #8   19. jan 2012 f1ndus:

Ja, hvis de bare er nogenlunde velassorterede. De findes til både karburator og indsprøjtning. til dette formål gør det ingen forskel, hvilken du vælger.

• #9   19. jan 2012 En god tommelfingerregel siger, at hvis du har problemer, når du beder om effekt, er det et tegn på for fed blanding, og hvis du har problemer, når du ikke beder om effekt, dvs ved konstant hastighed, er det et tegn på mager blanding. Problemer i mellemområdet ligger inden for det område, hvor nålen styrer blandingen, så prøv at hæve dine nåle et hak eller to. Og når du har det skilt ad så se efter om ikke der skulle være en lillebitte revne i gummimembranen. Hvis der er det, så kører det af røv til, og du får det ikke til at køre ordentligt før den er skiftet ud.

• #10   19. jan 2012 der er ingen revner eller lign i membranerne.

har os overvejet om man sku prøve og hæve nålene. men det ik bar lige noget man gør. da jeg ik har nogle af de afstandskiver der bruges dertil.

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

#11   20. jan 2012 Hvad,,, er det ikke bare med en låsering der kan flyttes?

• Søren O
    Søren O Tilmeldt:
    maj 2010

#12   20. jan 2012 Min første tanke er også en for fed blanding, hvorfor har du 130 dyse i?
    Åben potte måske?

• #13   20. jan 2012 nej der er ik låsering i de nåle. det med nogle ganske små shim/afstandsskiver.

har fuldt LASER udst system.

• #14   23. jan 2012 nå men tog den lig til og fra arb idag. og køre med benzinhanen på "PRI" (så vidt jeg ved sku den gå ud om vakum der) og da først den var varm var der ingen brok

• #15   23. jan 2012 Ja så er det bare at rense hanen og skifte membranen...

• #16   23. jan 2012 har jeg os tænkt mig.

ska bar lig ha fundet 649kr til et reno kit til benz hanen først.

Kommentér på:
Kabu Prob eller?

Annonce