{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED Blink / Modstand ?
  • #2   24. feb 2012 Der er forskel på hvad for en modstand der skal bruges til de forskellige led lygter. Der er også forskel på hvor varme afledede de skal være alt efter hvor de kan placeres.

    Jeg har nogle kellerman blink på harleyen som absolut ikke virkede med de modstande som blev anbefalet af den lokale forhandler.

    Producenterne plejer at være gode til at informere på æ næt ;-))


  • #3   24. feb 2012 køb et nyt blinklysrelæ som er til LED lys. det gjorde jeg det er meget lettereså slipper du os for at klippe yderliggere i ledningsnettet da det bare er relæet du skifter.

  • #4   24. feb 2012 @lasse.

    Har du evt et link?

    Jeg brugte en halv dag i lednings helvede, lodde og krympepis smiley og så at få stoppet de forbistrede modstande ind i et alt for lille lygtehus...

    // Brian


  • #7   24. feb 2012 Et fund til prisen !! Bestiller et omgående. Så er det på lager næste gang jeg er ved at gå ud af mit gode skind over ikke at kunne samle lygtehuset efter at have skiftet pære :-))

  • #8   24. feb 2012 altså nu har jeg har sat nogle blink på min egen . og de blinkede os for hurtigt som det lyder som om dine gær smiley istedet for en modstand man kan købe satte jeg bare en ekstra pære på hver blink side om så den pære væk smiley det virker perfekt.

  • #10   24. feb 2012 Tak for alle svar.

    Men tror stadig at jeg skal bruge modstande, da den vender + oppe i instrument, og ikke kan trække stel fra modsatte side da det er en diode. Hjælper et relæ jo ikke på - Håber i forstår hva jeg mener smiley


  • #11   25. feb 2012 Så skal det være en noget speciel cykel smiley

    På nogle cykler trækker binker indikatoren stel gennem de blinklys der ikke bruges. Og da dioder ikke bruger alverdens strøm er resultatet at alle 4 blinker samtidigt smiley Sjovt nok kan strømmen løbe baglæns igennem diode blink. Prøv selv at bytte rundt på ledningerne!

    Dette kan enten løses ved at lodde en ensretter / diode i enden af hver af de ledninger der går op til indikatorlampen. Forbinde de to til den ene side af lampen og den anden side direkte til stel.
    Eller endnu nemmere - fjerne pæren fra instrumentet smiley

    Normalt er et blinker system strikket sådan sammen at der går 12v direkte til det ene ben (P / 30 / + / 49) på relæet (afbrudt af tændingslås og sikring selvfølgelig)
    Det andet ben (T / 49 / I) er udgang fra relæ til blinker kontakt, herfra gåt det ud til hhv højre eller venstre side.
    Hvis der er et tredje ben (31 / (steltegn)) på relæet er det blot stel direkte til relæet. Et relæ med tre ben kan snildt bruges på cykel beregnet til relæ med to ben, man skal blot selv trække en stel ledning smiley


  • #12   25. feb 2012 Det er lige præsis som du beskriver det henrik.

    Piller jeg pæren ud af instrumentet virker alt perfekt.
    Har tsvansen en ensretter? og så det bare og lodde en på hver ledning til den lille instrument lampe..


  • #13   25. feb 2012 Det tror jeg ikke de har, men du kan få den i enhver elektronik biks eller hvis der er et firma i dit opland der gør bare en smule i lodning af print / elektronik.

    Kan ikke lige huske størrelsen, men det kan de helt sikkert gennemskue hvor de har med elektronik at gøre smiley

    Ellers kan en auto elektrikker sikkert klare det for dig.

    Hvis du udfylder din profil er det muligt at se hvor du er fra, måske kender man nogen i området..


  • #14   25. feb 2012 Har prøvet div radio forhandlere, de har intet så stort.
    Prøver gå lidt mere i dybten i næste uge.
    Profilen skal udfyldes smiley Men er fra midtsjælland.

    Men tak for sin tid henrik.


  • #15   25. feb 2012 Så stort????

    Dem jeg har brugt hedder: IN4007

    datablad: http://dk.farnell.com/fairchild-semiconductor/1n4007/diode-standard-1a-1000v-do-41/dp/1467514

    Prøv at tage det med ned til dem igen og se om ikke de har noget der ligner, det skulle undre mig hvis ikke de har smiley

    Ingen årsag - tiden indtil den 1. skal jo gå med et eller andet smiley


  • #16   12. aug 2012 hva så Maz R - virker det?

  • #17   1. apr 2013 montage tegning af ensrettere ved indikator lampe ifm LED blink

    profilbillede
  • #18   1. apr 2013 Du svarer, (lige som mig) på en meget gammel tråd. smiley

  • #19   1. apr 2013 jeps og helt bevist for at tilføje ovenstående billede smiley

    henviser til denne tråd, når der er spørgsmål til problemer ifm LED blink.
    Ligesom om der mangler en how to værktøjskasse her på MCG og personligt magter jeg ikke at skrive det samme uge efter uge, blot for at hjælpe dem der ikke evner at bruge søge funktionen :-b


  • #20   5. mar 2017 Os der så til gengæld evner at bruge søgefunktionen, får svar ( og endda tegning ) her knap 4 år efter. Det løste et lignende problem for mig.

  • #21   16. feb 2018 Tror du en In4004 kan gøre det Henrik?
    Lodder man det bare på ledningerne også en gang krymp udover?


  • #22   16. feb 2018 Hej Jonas

    Det har jeg ingen idé om, men hvis du sammenligner databladet for de to kan du se hvad forskellen er på de to typer.


  • #23   17. feb 2018 Det fungerede perfekt, lækkert "Guide"

    den jeg brugte havde en mindre mærke spænding.


  • Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #24   26. jan 2019 Henrik O
    Jeg har fået lynhurtigt katastrofe blink på min yzf 750 r efter montering af led blinklys.
    Min enlige tanke var at købe nyt blinklys relæ. Burde det kunne løse både turbo hastighed og alle 4 blinker?


  • #25   26. jan 2019 Dannie
    Det kommer an på.
    Har du en eller to lamper til blinklys i dit instrument?


  • Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #26   26. jan 2019 Henrik O
    Der sidder kun 1


  • #27   26. jan 2019 Så kræver det lidt mere end blot at skifte relæ.
    Er dit nuværende relæ med to eller tre ben?
    Hvis det er med to, har jeg måske en løsning med et tre benet relæ og en ekstra ledning til pæren. Skal lige undersøge det nærmere.
    Alternativt er der løsningen med dioder eller den, efter min mening, mindst fordelagtige løsning med modstande.


  • Dannie H
    Dannie H Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #28   26. jan 2019 Jeg har ikke kigget på den, men hvis google søgning passer så er det 2 benet relæ der sidder på

  • #29   27. jan 2019 Dannie, du skal gøre som Henrik viser i #17
    Du har en ledning fra hhv højre og venstre blink på hver sin side af indikatorlampen nu, normalt får den strøm fra den side der blinker og trækker stel igennem den anden, men LED blinkene fungere anderledes og kræver tæt på ingen strøm for at lyse, derfor blinker alle 4.. du trækker en stel ledning til den ene side af indikatoren og sætter en diode (ensretter) på hver af de to eksisterende ledninger og forbinder så dem begge til den anden side af indikatoren smiley


  • #30   27. jan 2019 Du kan forresten let se om det er indikatorlampen der driller dig ved at tage pæren ud af indikator, virker blinkene så som de skal, gør du som jeg skrev før for at få indikatoren til at virke igen smiley

    Ps. Det med turbo hastigheden kræver nyt blink relæ til led blink (eller modstande, men vil klart foretrække nyt relæ)


  • Astrid G
    Astrid G Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 5
    #31   15. apr 2021 Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke på min vn750. Jeg kan ikke tage pæren ud for at tjekke det, men synes jeg har gjort som på tegningen. Der lyser indikator lampen ikke når jeg blinker til højre. Jeg har kun 1 indikator til begge blink.

  • #32   15. apr 2021 Har du sat en diode, altså en ensretter, på hver af de to ledninger der gik til indikatorlampen før og så forbundet dem begge til den ene side af indikatoren og lavet en ny stel til den anden side af indikatoren? Og vendt dioderne den rigtige vej.

  • Astrid G
    Astrid G Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 5
    #33   15. apr 2021 Ja, altså har sat dem på hver blinklysledning fra og sat dem sammen og på den ene ledning fra speedometer til blinklys, og stel på den anden.
    Har 2 gule ledninger fra speedometer til blinklys. Har prøvet at følge den tegning der var på et andet forum. Hvordan ser jeg hvordan de skal vende?


    profilbillede
  • #34   15. apr 2021 Når du har kun en indikator lampe

    Så har du en ledning fra blink i venstre side, til den ene side af indikator.
    Og så har du en en ledning fra blink i højre side, til den anden side af indikator.

    Du skal først klippe den ene ledning og sætte en diode på den, så skal skal du klippe den anden ledning og sætte en ny diode på den. Så samler du de to dioder og forbinder dem til den ene side af indikatoren og derefter laver du en ny ledning fra stel og forbinder til den anden side af indikator.

    Der er en streg rundt om dioden i den ene ende og det er i den ende den er “lukket” -altså strøm kan løbe ind igennem den ende der ikke har en streg og ud i den ende med stregen, men ikke den anden vej..


    profilbillede
  • Astrid G
    Astrid G Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 5
    #35   16. apr 2021 Så stregerne vil skulle vende sådan her? Hvorfor skal det være en ny ledning? Kan den ikke få stel fra en af stelforbindelserne fra motorcyklen?

    profilbillede
  • Astrid G
    Astrid G Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 5
    #36   16. apr 2021 Det er sådan nogle her jeg har købt

    profilbillede
  • #37   16. apr 2021 Stregerne skal vende den anden vej, men ellers præcis som din tegning, og jo til stel smiley

  • Astrid G
    Astrid G Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Svar: 5
    #38   17. apr 2021 Fik det til at virke med et andet LED relæ????

Kommentér på:
LED Blink / Modstand ?

Annonce