1.942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Så smed jeg cyklen igen :( Så smed jeg cyklen igen :(

På vej til skole, søvn i øjnene... køre stille og roligt, følger trafikken gennem byen 20 km/t ca.. den forankørende kvindelige bilist vælger så at blinke til højre, og bremse hård for at nå da, da hun næsten har paseret vejen. som sat, jeg var i min egen verden, og registrede det sent, hvorefter jeg bremser hårdt. min helt kolde fordæk blokerer og cyklen skrider ud under mig..

rookie mistake I know... (anden gang på 7 år! grr)

button line:

smadret blinklys, koblingsgreb, sidespejl og ridser hen af siden..

mig selv:
Hudafskrabninger på knæet, et brandmærke på underarmen og en blå tånegl???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så smed jeg cyklen igen :(
  • #1   30. maj 2012 øv da... godt det ikke gil værre du bankede ind i den....

• #2   30. maj 2012 Surt....med den hudafskrabning. Kunne være undgået hvis med det rette udstyr på. Pis og lort med cyklen

• #3   30. maj 2012 Surt... men op på hesten igen

• #4   30. maj 2012 Det er derfor man skal holde kablet stramt så er koncentrationen i top c")

ærgeligt, men godt du nåede at "stoppe"

• #5   30. maj 2012 surt surt men sålænge du er ok, så er det bare videre.

• #6   30. maj 2012 Fuck hvor fladt.. Godt der ikke skete mere. Uanset om man er på trædecykel eller i bil skal man altså være opmærksom på de mange dårlige trafikanter. og der er MANGE af dem, jeg selv er ufejlbarlig.

• #7   30. maj 2012 Sikke noget lort, en træls start på en dag !!

MEN havde nu haft alt tænkeligt og utænkeligt udstyr på, samt havde bestykket din mc med et utal af tasker, bøjler og lort, så var der intet sket med hverken dig eller cyklen smiley ...... (ironi kan forekomme)

• #8   30. maj 2012 De fleste fejl => ulykker sker når man kører ukoncentreret.

Der er, for mig at se, således en hel del sandhed i Mirzas udsagn om at "holde kablet stramt" – når man "er på" laver man simpelthen færre fejl, og er tilmed hurtigere til at reagere kompensatorisk, hvis man alligevel kommer ud i noget lort...

• #9   30. maj 2012 Jeg har nu 2 gange denne sæson også måtte blokere forhjulet.. Og det er bare med at holde det styr og cyklen ligeud når man gør det..

Begge mine ligeved UPSere har også været når dem foran drejer ud..

Det er bare bykørsel når det er bedst..

Lyder som om du dog er sluppet rimelig billigt..

Er der gjort nogen sag ud af det? eller var hun væk igen da du kom op?

• #10   30. maj 2012 Kleen

Lige præcis, men når man engang imellem rammer autoværnet med kablet stramt, så gør det ekstra ondt smiley

• #11   30. maj 2012 Nick, hvorfor skulle der gøres en sag ud af det ??

• #12   30. maj 2012 #Mirza A

Tænker mere på om det er 100% selvforskyldt eller hende foran har cuttet banen af..

• #13   30. maj 2012 Lyder bare til at hun bremser "sent" mens hun er i samme bane foran trådstarter..

• König
    König Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 2 Emner: 7 Svar: 131
    #14   30. maj 2012 og lidt ABS kunne sikkert også ha' reddet en del . . . smiley

• #15   30. maj 2012 Gode råd er altid rart at få bagefter(!), men et kørerkursus kunne måske også have reddet den smiley

• #16   30. maj 2012 eneste sag der er gjort ud af det, det er en forsikringssag smiley

den hun lavede var ikke helt efter bogen, men 99 % min egen fejl...

har i nogen erfaringer med, i hvor høj grad man bliver kompenseret..

min revit GT jakke kostede ca 3,5 klik godt 1 år gammel
    mine tommy hilfiger bukser kostede 1100 et halvt år gammel
    mine haglöfs goretex sko (som der blev slidt hul af) kostede 1199 (2 uger gamle)
    og min hjelm har fået ridser (ved ikke om den skal skiftes) 2 år gammel
    og min smartphone (htc ledgend) kostede vel 800 købt 3/11 - 11... 1 år gammel

nypris et godt stykke over 7000, hvad vil Tryg betale for sådan en omgang.

• #17   30. maj 2012 < 1 år: Fuld kompensation m. kvittering.
    > 1 år: Typisk 10-20% reduktion pr. år

• #18   30. maj 2012 Martin, ved ikke hvad de vil dække, men en ting er sikkert. Hjelmen SKAl skiftes efter et møde med asfalten.

• #19   30. maj 2012 -også selvom der tilsyneladende kun er kosmetiske skader.
    Hjelmen er konstrueret til at absorbere slagenergien ved at gå i stykker kontrolleret - og det sker under lakken i selve skalkonstruktionen og skummet.

• #20   30. maj 2012 Det gælder om at have kvitteringerne på alt, ellers får du nok ikke meget mere end 50% på det hvor de mangler....

Jeg havde ikke ret mange kvitteringer da mit tøj ikke var det nyeste, så de gav kun 50%... Havde jeg haft nogle havde jeg fået mere...

Jeg har også Tryg....

• #21   30. maj 2012 Martin S: Jeg har lavet en fuldstændigt magen til dig, bortset fra at jeg gloede efter tøser/bryster og kørte 40 :o)

• #22   30. maj 2012
    Indboforsikringen erstatter ud fra princippet om nytteværdi.
    Du vil formentlig få erstattet til nyt, med mindre dine ting er meget hærgede - ud over der hvor de har fået skade.

Forsikringsaftaleloven § 37,2

"Stk. 2. Ved indbogenstande, personlige brugsgenstande og lignende sker der dog kun fradrag for værdiforringelse ved alder og brug, for så vidt genstandenes nytteværdi for den sikrede derved er væsentlig nedsat. "

• #23   30. maj 2012 Æv, sur røv. Men op på hesten igen og videre ud over stepperne! smiley

/Rune

• #24   30. maj 2012 Trist men ikke så slemt i forhold til hvad det ku være jo smiley

kun smidt cyklen så lidt ?..

Tror jeg skal ha støtte hjul...

• #25   30. maj 2012 jeg vil mene du ikke for dækket noget fra modpartens forsikring da der er noget der hedder bræmse afstand;-) men dit eget forsikrings selskab yder da en form for erstatning forudsat kasko. der i skal der modregnes selvrisiko og eventuelt trin tab. så hvis du ingen trin sikring har (elite belist eller ligende) og en selvrisiko på 3-5000 kan det ikke svarer sig at melde det.
    mvh
    jan TMC

• #26   30. maj 2012 Det har aldrig været på tale, at hendes forsikringsselskab skulle betale?

det er min indboforsikring der eventuelt skal dække, ikke en kasko forsikring, da jeg ikke ejer en sådan smiley

der er nul kroner i selvrisiko, og ingen trin, hverken op eller ned...

så det kan godt svare sig i mit tilfælde ihvertfald... cyklen skal jeg godt nok selv betale ...

• #27   30. maj 2012 okay på den måde smiley så ved jeg ikke hvordan du står smiley har du ikke læst din police igennem? der står der hvad de dække og under hvilke omstændigheder de ikke dækker
    mvh
    Jan TMC

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 454
    #28   30. maj 2012 Jeg har lige været turen igennem med TopDK.
    Mit MC tøj var fra september så det dækkede de fuldt. Hjelmen var der småridser på og den dækkede de også uden at kny. Hul i buks og jakke. Temmeligt ridsede støvlesnuder og handsker. Brækkede en knogle i foden pga. vrid. MC landede oven på min fod. Ankelbeskyttelsen tog det. Derudover ikke en skramme - jo på selvtilliden:-)
    Havde kvittering på MC tøjet. Fik også for et par revnede GStar jeans jeg havde på under MC-tøjet jeg ikke havde kvittering på.

• #29   30. maj 2012 jeg ringede derind smiley

og han sendte nogle formularer jeg skulle udfylde og vedhæfte billede. og så ville pengene gå ind på min nemkonto.. de kan i meget specielle tilfælde bede om at få tingene i hænde, for at vurdere og skaden også er så omfangsrig, så den skal erstattes fuldt ud, eller om jeg skal kompenseres for en værdiforringelse.

• #31   30. maj 2012 What? hvordan kan indboforsikring dække sådan et uheld? troede kun indbo dækkede tyveri og brand...så lærte man da lidt idag smiley men mon ikke det er forskelligt fra forsikring til forsikring smiley

• #32   30. maj 2012 tror din indbo dækker i første omgang så tager de nok fat i hendes forsikring bagefter

• #33   30. maj 2012 @Nikolaj, Det har altid været sådan at din Indbo dækker sådanne skader !!

• #34   30. maj 2012 Hmmmm jeg smed harleyen i grøften sidste onsdag ( også med 20 kmt) første gang i 26 år jeg har smidt noget som helst... HOLD DA KÆFT det er blevet dyrt at få mcen malet.....

Albuen er så småt holdt op med at plet bløde smiley tror jeg skal kontakte forsikringen og se om de vil købe er hullet læderjakke.

@Steffen : hvor lang tid har man til at melde en mc skade ? ( regner med selv at betale da skaden formodentlig kun er på knap 30 k , men det kunne jo være at det var mere omfattende når jeg får tid til at kigge på det )

Kommentér på:
Så smed jeg cyklen igen :(

Annonce