{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.810 visninger | Oprettet:

Underligt forespørgsel på min annonce med MC {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en, der spørg om han kan låne min mc i en lille uges tid, for at se om det er noget for ham. - Jeg er villig til det HVIS der er en måde at gøre det på, juridisk set, så det ikke går ud over min forsikring hvis han laver en større skade eller jeg på andre måder mister penge.

Jeg ville bare høre så med forsikring, er der nogle måder at klare det på - eller skal han tegne sin egen forsikring (og så afmelde den igen, selvfølgelig, hvis det ikke er noget) ?

Håber i forstår hvad jeg mener, ellers skal jeg gerne prøve at forklare det igen smiley

Mvh Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Underligt forespørgsel på min annonce med MC
  • #1   27. aug 2012 Han kan vel bare ligge depositum på det du vil ha for cyklen.

• #4   27. aug 2012 arhhhhh , Mikkel du skal godt nok stole på ham ! men ja han kan købe den, og så kan du give ham en tilbagekøbsgaranti , minus det slid der har været.

• #5   27. aug 2012 hvis du kender ham er det selvfølgelig ,noget andet , jeg har flere venner hvor jeg godt ville lave sådan en deal.

• #6   27. aug 2012 arh en uge godt nok..... kan han ikke bare køre en middag, det når man mange km med..

• #7   27. aug 2012 Miklkel........................................................................................................!

for satan, hvad hvis der sker noget... (selvriciko) eller han ødelægger noget, og nægter at betale, osv osv osv osv osv...

han må prøve kører den...... og købe den ,hvis han mener det er noget, ellers ikke...
    har han brug for en mc i en uge, så må han leje en......og når han prøvekøre din, så skal han lægge hele beløbet du vil sælge den for....
    Det er min mening..

mvh

• #8   27. aug 2012 Dont do it! Det lugter langt væk af noget grisss....

• #9   27. aug 2012 Busa - Ja det lige det, hvis der fantes et juridisk papir, som han skulle skrive under, på at han havde al ansvaret i den periode. For ja, man skal godt nok stole på ham, hvis man "bare" skal have beløbet for cyklen - så står den jo stadig i ens eget navn.
    Men det lyder ikke til, der er nogle måder der sikre mig. - Men hvad med prøvetur så, altså, der er det jo stadig mig der "betaler", så hvis han laver en skade der, ja hvad så?
    Det sgu svært sådan noget smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #10   27. aug 2012 Før du beslutter dig, er du nødt til at vide mere om ham - alder, bopæl og hvilken type person han er...

Var det min MC og personen ikke var fra min umiddelbare omgangskreds, skulle han deponere prisen for cyklen som minimum. Hvis han så besluttet sig for ikke at købe den, så får han pengene tilbage minus f.eks 5kr pr kilometer. Man kan også lave en masse fotodokumentation som bevis for stand osv...
    En ting er et par timer - men mere end det, så skal man have mere end bare et smil og et håndtryk.

Man kan lave meget lort på en uge, og man kender først folks sande ansigt når der kommer penge i klemme.

• #11   27. aug 2012 Det har du ret i Sajmon - men hvad hvis han bare låner den et par timer - vil du så også stadig have beløbet for cyklen, som han så får tilbage, hvis han ombestemmer sig?

• #13   27. aug 2012 Nej det er jeg dog ikke.
    Årsagen er egentlig simpel nok, at det er første gang, han bruger så mange penge på noget, og så bare vil sikre sig, at det skal være den.
    Men det ville jo nok være bedre, hvis han kunne leje en ved et firma, og prøve den der?

• #14   27. aug 2012 Og en helt anden ting er. De 250'r er jo "beregner til folk mellem 18 og 21"

Hvis han samtidig er i den aldersgruppe.. Så er du sikkert også bekendt med hvorfor man betaler så sky høje forsikringer i den alder..

Jeg ville ikke engang låne min MC ud til mig selv som 18 årig....
    Hvor meget jeg så end prøvede at overtale mig! smiley

• #15   27. aug 2012 Det ville jeg ikke gøre hvis det var min, hvad med slid og hvordan er den behandlet af ham og andre.

lav en handel og gi han i stedet for en lille rabat så kan han sælge den uden tab hvis det ikke er noget for ham

mvh Michael

• #16   27. aug 2012 #Mikkel B

Problemet er at hans problem med at det er mange penge "for ham" - Bliver nu til dit problem. Han må gøre som alle andre.. Komme ud og se den.. Så ta ud og se den igen. Og evt. køre en eftermiddags tur på den.. Og så finde ud af om det er den.. Vil han have flere gratis prøvetimer. Kontakter man en forhandler og høre om deres prøvecykler.

Problemet er når han så om et par år skal upgradere fra ninja'en og haven en til 100.000+ Så skal han også prøve den en uge inden. Og ny hus eller lejlighed.. +7 dages prøveperiode smiley

Er han en seriøs og moden køber.. Burde 1-3 besigtigelser og en prøvetur være mere end rigeligt!!

• #17   27. aug 2012 Der kommer nogle gode svar, tak skal i have smiley Jeg prøver at skrive til ham, og sige det desværre ikke kan lade sig gøre, bliver lidt for besværligt for mig :-))

• #18   27. aug 2012 @ nick. har forhandlerne cykler man kan låne på den måde?

• #19   27. aug 2012 eller gør som Jacob r foreslår , med en indskrevet uges fortrydelsesret , det har intet med udlejning at gøre.. hvis han vil være med til det ,viser det jo også han er reel .

• #20   27. aug 2012 #Gert P

Der er da massere af forhandler der har prøve cykler til rådighed..
    (går ikke ud fra vi taler om leje af cykler i en uge + her?)

For i så fald er der knap så mange.. Men stadig et par stykker..

• #21   27. aug 2012 @ nick. hva med en dags tid ? har aldrig handlet ved en for handler, så er egentligt bare nysgerrig.

• #22   27. aug 2012 Din motorcykel koster 30k..

Hvis han skal bruge en uge på at bestemme sig over at bruge det beløb så er han ikke værd at bruge 1 time på.. jeg ved ikke engang om jeg ville give ham en prøvetur på p-pladsen.. videre til næste køber, han finder i hvertfald ikke en sælger der vil igennem det besvær for 30klik

• #23   27. aug 2012 Hvordan gør i, når nogle skal have en prøvetur?

• #24   27. aug 2012 jeg har aldrig krævet depositum eller bedt om kørekort.. men alle dem der har været ude og prøve har haft et køretøj som jeg stod med nøglerne til..

jeg er heller aldrig blevet bedt om depositum eller om at vise kørekort.. nogle gange heller ikke fra forhandlerne..

• #30   27. aug 2012 BrumBazz, den er jeg obs på.. men for satan hvor kan man blive paronid, jeg føler selv jeg er menneskekender og er heldigvis aldrig blevet snydt i nogen form for handel, så tager man det også ret afslappet, især når man selv bliver mødt af afslappede sælgere--

• #31   27. aug 2012 En køreseddel - hvordan skal den se ud :-))?`

• #32   27. aug 2012 Hmm.. virker liiiiiidt skummelt - kan ikke finde noget som helst om ham på nettet, hverken via telefon nummer, navn, adresse (2 stk enddag) hmmm

• #35   27. aug 2012 Du får røv og nøgler fra forsikringen hvis han ikke dukker op igen. Du har selv givet ham nøglen til den. Det er lidt det samme som hvis du lader din bil stå tomgang med nøglen i på tanken mens du lige går ind. Der dækker forsikringen heller ikke. Han må smide pengene inden han får nøglen. Om du så vil lade ham prygle din mc en uges tid og ikke få noget for det i tilfælde af han ombestemmer sig, er helt dit eget valg.

• #36   27. aug 2012 Nu har vi aftalt (han kommer i bil) så jeg låner hans bil, og kører bagved ham - selvfølgelig beder jeg også lige om at se kørekort og sygesikringsbevis - og så kører han bare en tur (med mig på slæb)

• #37   27. aug 2012 Sælg den til ham med en tilbagekøbsgaranti på 85% af købesummen.

Er han reelt interesseret, så koster det ham ikke en bønne. er han ikke reelt interesseret, så koster det ham en rimelig sum.

Det er meget vigtigt at du sælger den indregiistreret til ham på et handelsdokument, og at du derefter via en kopi af dette afmelder cyklen.

Herefter er det juridisk hans cukel, og evet. skader bliver et skænderi mellem ham og dit forsikringsselskab. Vil han beholde den skal han evt. syne og registrere over i eget navn inden for de fjorten dage han nu har fra handelsdatoen.

Din tilbagekøbsaftale laver du på et dokument, der henviser til handlesaftalen, der IKKE må indehold noget om tilbagekøb.

• #40   27. aug 2012 Brumbazz jeg ved godt det kan være farligt. Men vil aldrig kræve et depositum, simpelthen fordi jeg ikk selv vil lægge depositum. Forestil dig man kommer tilbage fra køretur og sælger finder en mekanisk defekt som var der i FORVEJEN og giver mig ikk depositum tilbage

• #41   27. aug 2012 Nå ja, nu har han været ude og prøve den - jeg kørte i hans bil bagved, som han siger var hans, og det tror jeg da også på. Det gik helt fint.. Men kan godt se, det kan være svært sådan noget med prøveture..

• #42   27. aug 2012 Hvorfor alt det bøvl ,, Har lige købt en sv til min søn

Jeg ringede, fik afprøvede den mens , min søn og kone snakkede med manden
    Aftalte prisen og hentede den 3 dage efter ,,,

TAK for god og seriøs handel !! hvis du læser dette ,,

• #44   27. aug 2012 Det behøver ikke at være så svært....

Jeg har lige handlet.

Havde knægten med. Han blev ved sælger mens jeg kørte en tur. Så kørte vi sammen i banken og overførte nogle skaller... Slut prut finale.

Hvis man er ude for at afprøve modellen, så gør man det hos en forhandler. Hos privat handler man hvis den køre som den skal !!!!M

• #45   27. aug 2012 DAMN vi er alle lidt paronoide, og jeg har da også prøvet mit.

MEN jeg har nogle simple regler, jeg tager et billede af dem, og deres kørekort ved siden af ansigtet. jeg har ALTID fotodokumenteret bilen inden den udleveres (eller MC'en). ingen deponi eller noget, der tager jeg chancen, og stoler på folk.
    Desuden er mit hjem 100% video overvåget, og jeg tager dem altid med hen til et kamera, når vi snakker, så jeg har video materiale af ham/dem.

har 2 gange prøvet folk der ikke ville lade mig tage billede af dem og deres kørekort, så må de bare gå igen. jeg er iskold! den ene var af anden etnisk herkomst, kom i en pæn ford mondeo. den anden var en "hvid" dansker, der ankom på cykel... jeg er overbevist om at begge havde 100% rent mel i posen. MEN ikke brød sig om mit system. bare ærgeligt!

Kommentér på:
Underligt forespørgsel på min annonce med MC

Annonce