{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

Albert N
Albert N
Tilmeldt:
23. sep 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Råd og vejledning til neddrosling af CBR 600 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens. Nu fik jeg gode svar fra mit indlæg i går, så jeg prøver lige igen med en ny problemstilling smiley

Jeg har det gamle "lille a" kort, og er i den situation at hvis jeg ikke gør noget vil jeg kunne opgradere dette til et "nyt" stort kort, altså A, om 2 år. (jf. kørekortbekendtgørelsen § 140) ved at tage en prøve.

Jeg kunne også vælge at "opgradere" mit kort ved en prøve til det nye A2, og derved hente 10 kW ekstra at køre på. (lille a = 25 kW, A2 = 35 kW). MEN i A2 indgår også den regel at motorcyklen ikke må være neddroslet fra noget der er afledt af dobbelt effekt.

Nu står jeg så i den situation, at jeg sidste år i god tro (pga. misvisende vejledning troede at jeg bare kunne opgradere kortet efter de gamle regler) har købt mig en lækker CBR 600 F3. Jeg er forelsket, og skiller mig ikke af med den (det må man kunne forstå :)).

Derfor ser jeg ingen anden mulighed end at neddrosle denne til de 25 kW den nu engang må have, indtil om 1½ år hvor jeg så kan tage det store kort og rive det af igen. Jeg ved at der er flere måder at neddrosle på. Mit spørgsmål er så følgende:

Hvilket neddroslingskit er "bedst" for motoren (jeg går ud fra at motoren ikke har vildt godt af det)? og nogle gode idéer til gode forhandlere?

På forhånd tak

Mvh Albert Nygård


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd og vejledning til neddrosling af CBR 600
Kommentér på:
Råd og vejledning til neddrosling af CBR 600

Annonce