1.356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Benzin forbrug IGEN Benzin forbrug IGEN

Jeg har tidligere spurgt om benzinforbruget på min VL1500 nu har jeg en ny oplevelse jeg lige vil dele med Jer-

Normalt fra og til arbejde kører jeg omkring 130-140 km. inden benzinlampen begynder at blinke. Jeg har 18 km hver vej.

Nu har jeg kørt en lang strækning fra vores Tøffetræf på motorvej med en hastighed mellem 120-130 km. i timen + kørsel til og fra arbejde de sidste to dage, og den begyndte først at blinke benzin efter 206 km.

Er der virkelig så stor forskel på en ligeud strækning med 120-130 km/t. mod at køre alm. vej 18 km frem og tilbage.?

Det er trods alt en forskel på omkring 66 km.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin forbrug IGEN
  • #1   2. jul 2013 min går længst på literen ved motorvejskørsel ved 120-30km/t ca 22km/l. men når jeg kører hygge kørsel er den på ca.13-14-15 km/l

• #3   2. jul 2013 Hej dan. Jeg oplever nødagtig det samme med min honda shadow vt 800. jeg kører også på den til og fra arbejde. 10 km hver vej. Når jeg udelukkende kører det begynder lampen typisk at lyse efter 100-110 MILES. men ved konstant kørsel på motorvej med cirka 120 i timen. begybdte den først at lyse efter 138 MILES. Jeg tror det har noget at gøre med at en motor bruger meget mere brændstof mens den varmer op, plus at der ikke er nogen accelerationer forbundet med motorvejskørsel, hvilken også er ekstremt energikrævende sammenlignet med konstant kørsel. Der er ikke den store sammenhæng mellem omdrejningstal og brændstofforbrug, det afhænger mest af hvor meget du vrider håndtaget. Men ja du har ret, det er en betragtelig foreskel. JEg var også selv overrasket !

• #5   2. jul 2013 Selvfølgelig får den sommetider lidt hane, men jeg tvinger den nu ikke væsentlig (syntes jeg smiley )
    Det er da bare pisse irriterende at det der er mest kedeligt, er det billigste.

• #7   2. jul 2013 så må man bare spare i lang tid, og så en dag fuld gas smiley

• #8   2. jul 2013 who cares så længe det er fedt at køre smiley

• #9   2. jul 2013 Det handler ikk om hvor langt de kører på en liter........... men hvor godt de kører på en liter gas :-)))

• #10   2. jul 2013 Aldrig sjovt at sparre ???

Jo det fandme det er! Konen ville have nye vinterstøvler i marts.. Jeg sagde NEJ de blev sparet væk. Vi tog til Thailand indtil vinteren var forbi.... Elsker at spare smiley

• #12   2. jul 2013 Ja nemli.. Brian og jo mere man sparer, jo mere kan man bruge ..............

• #13   3. jul 2013 Jacob

hvorfor fanden køre motorvej hvis man ikke vil køre mere end 90 km/time???

• #14   3. jul 2013 Michael w

". Der er ikke den store sammenhæng mellem omdrejningstal og brændstofforbrug, det afhænger mest af hvor meget du vrider håndtaget."

og omdrejningerne stiger ikke når du vrider håndtaget ??? smiley

• #16   3. jul 2013 Du har glemt at nulstille triptælleren sidst du tankede!! Det er helt normalt når man kommer op i din alder smiley

• #17   3. jul 2013 Nej for helvede Jacob.. hun fik sgu ingen støvler !! de blev jo sparet væk.. Hun tror hun skal have nye til vinter ( men jeg er overbevist om at de bliver sparet væk, når hun får valget mellem støvler og San Diego smiley )

• #18   3. jul 2013 Man behøver vel heller ikke vinterstøvler i SD smiley

• #19   4. jul 2013 Så så Kim mig bekendt er du den ældste.

Jeg nåede at runde 221 km så ville jeg ikke strække den mere. Det er sgu da meget godt kørt af sådan en gammel dame smiley

• #20   4. jul 2013 Du har ret Dan, jeg er den ældste, men jeg kan ikke køre 221 km. Inden den begynder at blikke, har heller ikke hørt om det på,tros af min alder?? jeg tror simpelthen ikke det kan lade sig gøre På en VL 1500 fra 98, og da slet ikke med en gennemsnit hastighed mellem 120-130 km.t for ikke at tale om størrelsen samt vægten den var belastede med?? hvis du trækker omkring ca. de 50 km. fra som vi ca. havet kørt da vi tankede sidt på OK tanken, 221 - 50 = 171 km. Så tror jeg regnestykke ser mere rigtigt ud?? Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men det er ikke sket før???? det du siger er, at den faktisk ville kunne havet kørt 274 kilometer på en tank og måske endda mere!! Da den jo ikke var begyndt at blikke i nu ved 221 km. På triptælleren!! Næ nej Dan, den hopper jeg ikke på ??????

• #21   4. jul 2013 Jeg nævner ikke i mit sidste indlæg noget om at kunne køre 221 km. før den blinker. Det er totale kilometer jeg snakker om, lige inden den kører på dampene.

Så Kim det er op til dig hvad du hopper på eller ikke hopper på smiley

Ikke desto mindre er det hvad min triptæller stod på da jeg tankede i går. Jeg tror faktisk at Jan nævnte noget lign. med hans VL´r

Og jo triptælleren bliver altid nulstillet ved tankning, også i dette tilfælde.

• #23   4. jul 2013 Jeg ved det ikke, jeg har kun min triptæller at forholde mig til.

• #24   4. jul 2013 Slå den triptæller fra, og tank når lampen lyser, eller når du ryger på res.

Og smil glad til tankpasseren, de elsker når de får besøg smiley

• #25   4. jul 2013 hvorfor ikke bare lade den stå i garagen , der bruger den ikke noget benzin smiley

• #26   5. jul 2013 Dan du skriver altså, at den Begynder at blikke benzin ved 206 km på triptælleren så er der 3,5 liter tilbage på tanken, dit forbrug til den begynder at blokke er altså 12 liter benzin det svare til et gennemsnit på 17,16 kilometer pr. liter benzin da der er 3,5 liter tilbage, svare det til du kan køre 60 kilometer mere, altså i alt 266 kilometer på en tank!!!!!!!!!!!!!!!!!!-:) -:)
    Ps. Husk reservedunkken:-)

• #28   6. jul 2013 Kan se det er noget af den gamle diskussion, man aldrig
    BLiver enig om, min gik 23,3 På landevej fra træffet.
    Ned til færgen over til Fåborg Assens Middelfart
    Vejle Brædstrup gl Ry laven
    Voel . Vinden har den største betydning,
    Og så gassen, og især den rytme man kommer
    Ind i

Kommentér på:
Benzin forbrug IGEN

Annonce