{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indsats fra politi ved tyveri af mc med tracker
  • #1   25. jul 2013 Er den aktiv? Kan du se hvor den holder? Eller "kun" hvor den sidst har holdt...

    Hvis du kan de to første, er jeg sikker på de hjælper... Men der ikke tid til en dyt service nogen steder, det slut på alle offentlige arbejdspladser. Sparetider og økonomi. Sørgeligt men sandt...


  • #2   25. jul 2013 De har holdt fingrene væk fra min mc indtil videre. Der er både alarm, stor kæde og tracker på den.

    Men er bare nysgerrig på hvor meget hjælp man egentlig kan forvente at få når uheldet er ude.
    Hvad mener du med "aktiv" ?

    Den fortæller til enhver tid (hvis man spørger den) hvor den befinder sig med gps-koordinater.


  • #3   25. jul 2013 Forvent intet... få det hele...

  • #4   25. jul 2013 Cirka nul. Se bare hvor mange, der selv har været ude at finde deres MC via tracker, tips, nærmiljø og lignende - det tyder ikke ligefrem på, at dette har højeste prioritet hos det kære politi.

    Nå nej, de er forresten ude og skrive fartbøder ud.


  • #5   25. jul 2013 Søren Bøgh.

    Du virker som en lidt gnaven type smiley
    Nu er det jo ikke nødvendigvis færdsels politiet der er ude og lede efter stjålne effekter, men nok mere kriminal politiet.

    Og kan du ikke klare en fartbøde så lad være med at køre for hurtigt.


  • #6   25. jul 2013 Nej, bestemt ikke smiley

    Det er blot en simpel konstatering af, at politiet investerer i yderligere 75 automatiske trafikkontroller, for at få flere penge kradset ind. Og så kan folk bare selv finde deres stjålne ting imens.


  • #7   25. jul 2013 Søren: suk!

    Nåmen tak for svar smiley

    rettet: Røv og nøgler! -> suk!


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #8   25. jul 2013 @Søren: Kunne man forestille sig... sådan bare teoretisk, at farten stadig er alt for høj (generelt) og man via ATK kan tilse, at man kommer længere ud i krogen og får sat en dæmper på farten? Og alt imens du tænker over det, så kan du ligeledes tænke over det næste; Hvorledes tilser man at farten sættes ned? Ved at Etaten indrykker lejlighedsvise humørskrivelser på MCG og forsøger at skrive til din bedre forståelse? Eller ved at opsætte ATK endnu mere, således du ER bekendt med, at du har risiko for bøde, klip og miste dit kørekort? Hvad virker bedst? smiley

    Og så takker jeg for din information vedr. koblingen af +75 ATK'ere vs. indsatsen for at bekæmpe- og finde stjålne genstande. Var faktisk ikke klar over at denne økonomiske betragtning var i anvendelse i deres budget og planlægning. Men Ihhh - hvor vi alle altså så heldige, at du lige ved sådan noget. Stor tak for den viden! smiley


  • #10   25. jul 2013 Jeg har en helt klar holdning til ATK og det er IKKE, at det er for trafiksikkerhedens skyld eller for at få farten ned. Det er for pengenes skyld. Det er man selvfølgelig meget velkommen til at være uenig med mig i smiley

    På vej på arbejde holder der ofte en ATK forsøgt gemt i en buslomme. Hvis det er farligt og der køres for stærkt, hvorfor holder den der så ikke om aftenen? Er det en farlig vejstrækning om morgenen, så er det vel også om aftenen?

    Inderst inde tror jeg også, at den enkelte betjent og politikreds gør deres bedste. Men set fra oven kan det godt nogle gange ligne en skæv fordeling af ressourcer.

    PS: beklager det skulle blive drejet i en anden retning end spørgsmålet til start smiley


  • #11   25. jul 2013 bare synd at politiet prioritering deres basser, højre en at hjælpe den jævne dansker

  • #12   25. jul 2013 Snak med de kloge mennesker inde på borgen, det er dem der deler ud af ressourcer til politiet.
    Men det er de evindelige diskussion at det altid er politiets skyld. Det er vel også deres skyld at der stjæles en del motorcykler, så en masse hyklere kan sidde her på galleriet og dele skyld ud.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #13   25. jul 2013 @Dan: Præcis... Sjovt nok har folk nemmere ved at forholde sig til, at det er de folkevalgte (Borgen) som har skylden, når man på skoler og andre uddannelsessteder vælger en forkert retning.... er det Etaten, så bliver det meget personligt og navngivet! Jeg vælger at tro på, at flere på MCG har en berøringsflade med den jævne Jens og/eller Bent Betjent end en uddannelsesinstitution! smiley

  • #14   25. jul 2013 Det er jo ikke Polisen på gaden, der sætter retningslinierne for tidens opgaver og deres prioritering..

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #16   25. jul 2013 Jo! smiley

  • #18   25. jul 2013 Og hvor?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #19   25. jul 2013 smiley Okay... nu skal vi holde tungen lige i munden... Spørgsmålet fra Dr. G var henvist til Jabbekot - ikke mig? Hvis ja... så glem mit sidste indlæg! smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #21   25. jul 2013 Backspace...delete...backspace...delete... Så er den ordnet! smiley

  • #22   25. jul 2013 Policen er blevet en forretning og ikke service instans

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #23   25. jul 2013 Arrrghh.... Jesper! Bare fordi at I nu skal se 2-3 Etatbiler årligt i og omkring Harboøre city & downtown... så kalder du det en forretning? smiley

  • #24   25. jul 2013 Men der er åbenbart ikke nogen i tråden her der kan bidrage med det TS efterspørger?

  • #25   25. jul 2013 Til orientering har vi politi dagligt her i harboøre også flere gange

  • #26   25. jul 2013 Tja jeg har oplevet, at de kan vær meget aktive, og direkte lyve eller ikke ville fortælle hvad der skete, da Kasper W sidste år huggede min mc, og da Hanserak B satte den til salg i DBA og G&G i januar.
    da den blev hugget, fandt de / stoppede mc et par dage efter, men lod ham beholde den, da de ikke gad tjekke stel nr i deres register, kun cmr, men der var den ikke, da den var uden afgift. De biller så prøve pladen af og sender den retur til ejer, hvor den var hugget fra, uden at skrive rapport (smart af dem)
    Det vil de ikke indrømme, men desværre talte anklager over sig i retten, så derfor ved jeg det, har også talt med ejer af prøve plade.
    Da så jeg igen finder den i DBA, med navn, nummer og det hele vil de ikke rigtig gøre noget, for min advokat skriver en klage over dem............Hele sagen ender dog med, at de køre ham ned, og den blivet totalt smadret, og Hanserak overlever desværre uden skrammer.
    Kan sige jeg har mødt meget hjælpsomme betjænte, men sørme også det modsatte. Helt indtil at de undlader sandheden.
    Så jeg ved ikke hvad du skal forvente, men sikkert den hjælp de har tid til, for de kæmper jo en ulige kamp, for de bliver jo alligevel bare lukket ud igen, efter afhørring, og får måske efter 10 gange 3 md betinget, så de har det ikke nemt i politiet.
    Men hvis du tager sagen i egen hånd, uha det fik jeg lige forklaret, hvad der så sker.


  • #28   26. jul 2013 Sidst efterår, havde en pige sin MacBook Air med under hendes studie på Universitetet. Den blev i midlertid hugget, og dem der kender Apple produkter vil vide, at de kan spores hvis "Find My xxxx" er aktiveret i apparatet.
    Det var det - og tilmed kunne pigen hver gang den blev tændt, aktivere maskinens web-cam, og tage billeder af... måske tyven, måske hæleren - men det er jo ét fedt.
    Fakta er, at selv med præcise GPS koordinater, og billeder af synderen (adressen var i Sandholm lejren), så gjorde de INTET....ikke før Ekstra Bladet havde fyldt avisen med sagen i en lille uges tid. Så skete der noget, men om hun nogensinde fik den tilbage, ved jeg faktisk ikke. Tyven har jo kunnet læse en længere føljeton på avisernes spisesedler, og vide præcis hvornår han skal gemme den væk...


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #29   26. jul 2013 @Allan: Jo, hun fik den tilbage - endda på fjernsyn!

    Problemet eller udfordringen mht. "find min enhed" uagtet om det er en Macbook eller en MC er, at vi har beskyttelse som borger, og som følge deraf skal politiet bruge en dommerkendelse for at "storme" en given adresse! Man kan altså ikke storme stedet på baggrund af en elektronisk visning, som jo kan være upræcis, dvs. forkert hus, opgang, lejlighed mv. Det er faktisk lidt af et antiklimaks og en super træls situation for den som savner noget- og har et godt spor at gå efter. Pointen jeg vil frem til er, at Politiet ikke er dem som "stopper legen" - det er lovgivningen! For min skyld kan lovgivningen godt ændres - har intet imod at hjælpe eller bidrage, hvis Etaten skulle have adgang til min ejendom med henblik på at fremskaffe en "tracked" genstand....men der er *mange* som bare ikke vil hjælpe ud fra det hellige princip og privat ejendomsret og de store spøgelser man ser og påråber sig! Hvorfor mon? Tvivlsom karakter? Ikke rent mel i posen? Døm selv... smiley


  • #30   30. jul 2013 De var der med det samme da min M5 blev nuppet end to vogne indenfor 5 min..

    De fandt den efter 9 dage det tog mig så lige 5 uger samt en del klager for at få den tilbage, for at finde ud af jeg ikke ville have den tilbage, dem der nuppet den er nok ude og nuppe biler igen...

    Så forvent ikke noget hjælp klar det selv.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #31   30. jul 2013 Gamle sure mand smiley

  • #32   30. jul 2013 GTR

    Nej jeg er sgu ligeglad jeg fik mine penge, men bare synd alle er med til at betale for det, og det forsætter og forsætter.



Kommentér på:
Indsats fra politi ved tyveri af mc med tracker

Annonce