2.120 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Ned i kubik men nyere, hvilken mc skal vælges?? Ned i kubik men nyere, hvilken mc skal vælges??

Hej mc friends:)

Til næste sæson skulle jeg gerne få mc igen.
Prislejet kommer til at være omkring 40-50k
Selvom jeg nu har haft lidt forskelligt, har jeg valgt at den næste mc jeg skal have skal kunne æde sving på hurtigste hvis:)
Topfarten interessere mig ikke så meget mere, den skal dog kunne køre på den rigtige side af 200..
Og ja, det bliver nok svært at gå så meget ned i hk som jeg kommer til, men håber at lav vægt og fun factor kan opveje dette?
Med 2 små børn og ingen fritid vil den primært blive brugt til en sjov søndagstur og på arbejde engang imellem.
Kriterierne er:
2004 eller nyere
Maks 50k helst omkring 40.
Lav vægt
Gode køreegenskaber
Lav vedligehold!

Jeg har egentlig udset mig 4 forskellige men jeg har aldrig prøvet nogle af disse, men hvad ville i gå efter ud fra mine kriterier?

Kawasaki er6n - pga lav vægt, lavt tyngdepunkt, og ok træk.
Gsr 600- stærk motor, lav vægt, fedt design, meget for pengene,
Fz6 n- samme som gsr 600
Aprilia sl750 shiver- fed fed lyd, flot design, 3 køreprogrammer, 150ccm mere, nok let at få på baghjul:)

Outsider er mt-03, men den tror jeg satme hurtigt jeg bliver træt af?

Hvad ville gå efter og hvorfor?
Og ja jeg ved godt jeg selv skal ud og prøve dem for at se hvad der passer mig, men jeg vil gerne høre jeres mening først så jeg ligesom har en ide om hvad der passer mig:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ned i kubik men nyere, hvilken mc skal vælges??
  • #1   20. okt 2013 MT-03.
    Men det kræver man fokuserer sin kørestil på andet end hvad der kræver kræfter.

• #2   20. okt 2013 jeg ville tage ER6 eller denne http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/143587-honda-cb-600-hornet-dks-billigste (og jeg ved godt den er 4 år for gammel)
    det er begge 2 kvalitetsmcer som har funfaktor og er til at forsikre for fornuftige priser,

• #3   20. okt 2013 Tilbage på en sv1000 med dig smiley

• #4   20. okt 2013 Ville gå efter en fz6 frem for de andre du nævner, det er bare på alle punkter en suveræn sjov cykel for meget små penge, lige pt har jeg en gsxr 1000k6 og vil sige JEG har det sjovere på en fz6 frem for den. Den er bare så nem af håndtere også elsker den bare sving og wheelies smiley
    Der er da iøvrigt en fin fz6s2 tilsalg lige nu til en fornuftig pris hvis du ikke har set den.

• #5   20. okt 2013 Hmm, sv1000 var fed. Men hvis den rigtig skulle være mig ville det kræve noget ændring af affjedring osv. Så ryger nok ikke på en sv igen, og slet ikke en 650!
    Hvordan er affjedring på de nævnte maskiner? Kan de alle kastes rundt som man ønsker?
    Er det ingen der har erfaring med en shiver?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #6   20. okt 2013 Du har lige solgt en MC med alle de kriterier overholdt...?

ER6 går ikke over 200. Den styrer godt og man sidder godt på den, men den har en temmelig kedelig motorkarakteristik. Den ville jeg blive træt af meget hurtigt.

GSR600 og FZ6N minder meget om hinanden. Lav fejlrate, gode forsikringsforhold, god siddestilling / komfort og god frisk motorkarakteristik.
    På begge lader affjedringen dog lidt tilbage at ønske. Hvis man skal køre frisk til, kræver de begge lidt opgradering.

Shiver har en del småfejl og kræver en lidt ekstra opmærksomhed omkring stik og ledninger, men fungerer til gengæld helt fantastisk fra standard.

MT-03 er en outsider i dine øjne. Jeg har en anden MC med samme motor, og der kan du glemme alt om 200+. Til gengæld styrer og bremser den fantastisk, så for mig giver den mest mening af dem du nævner, ud fra de personlige kriterier med børn og fritid osv. Den kører desuden 10.000 på et olieskift, har færre servicedele og bruger mindre benzin i forhold til de andre du nævner.

200+ er ikke og vil aldrig blive en god løsning på problematikken med at beholde kørekortet eller sit liv, på den lange bane.
    En naked bike vil absolut aldrig blive behagelig at køre over 200 på alligevel, så det kriterie peger på en sportscykel uanset hvad...

• #8   20. okt 2013 Mon ikke de 40k henviser til prisen....

• #9   20. okt 2013 hvis det er sjove sving du leder efter, hvorfor så et krav på 200+ km/t?

• #10   20. okt 2013 Jo 40-50k er 40-50.000kr smiley
    Sajmon: man kan ikke andet end blive imponeret over din måde at skrive tingene på og din expertice!
    Ja jeg har lige solgt min sv1000. Men det var af personlige økonomiske grunde, ikke af lyst:) men tror bare jeg vil blive gladere for en af de nævnte modeller:)
    Sajmon jeg har også overvejet sådan en som du har, men nu har du jo set mig og min højde er ikke lige til den sædehøjde på sådan en xt:)
    De 200kmt som jeg nævner som minimum er ikke fordi jeg skal ligge og banke på det hele tiden, det er mere fordi at jeg ikke gider at køre på en mc der allerede begynder at føles anstrengt i motoren ved 140kmt fordi den har en topfart på 150.
    Derfor ville jeg gerne have en der kan køre min. 200, så jeg kan køre motorvej uden det føles anstrengt:)

• #11   20. okt 2013 Affjedringen fungere fint på Gsr og fz6 efter min mening, bedst på fz6'eren syntes jeg, hvis du var tilfreds med en sv1000 mht til affjedring vil du med garanti også være tilfreds med det på Gsr og fz6.

• #12   20. okt 2013 Det er min fornemmelse at dine foreslag er "hæmmet" af tidligere maskiner.
    På den anden side, kan godt være det bare bliver svært at finde noget "inden for prislejet".

Yamaha xj6n kører over 210 smiley

• Sajmon ™

#13   20. okt 2013 Jamen DU bliver temmelig anstrengt allerede omkring 130 i mere end 10-15 sekunder, så meningen med 200+ kan jeg ikke få øje på.
    Hvem gider dog også køre motorvej?

MT03 er lavere end min, så den ville jeg kraftigt overveje...

• #14   20. okt 2013 Ja jeg ved godt min mc historik ikke ligefrem taler for nogle af disse mcer. Men tror at 2 børn, mindre fritid, og strammere budget alligevel vinder lige nu:)
    Og jeg tror egentlig at jeg kommer til at få mere mc glæde ved en af disse mc hvor eg kan køre med et stort smil, uden det behøver at være ved en fart hvor jeg skal være nervøs for kørekort og familie:)
    Derfor skal det være en mc der kan kastes rundt så jeg kan hygge mig i svingene:)

• Sajmon ™

#15   20. okt 2013 Så er svaret MT-03

• #16   20. okt 2013 Aprilia Pegaso strada er også en mulighed. Samme motor som XT660/MT-03

• #17   20. okt 2013 Nej jeg køre heller ikke meget på motorvej, meget mere landevej! Og kommer nok til næsten kun at køre på landevej til næste år. Mt 03 har et fedt design og jeg har også hørt at man kan få en mega sjov mc med en pc, udstødninger og kn filter, så skulle den være mega sjov. Men er det den med mest "fun factor" af de nævnte? Er bare bange for den lyn hurtigt bliver kedelig grundet den beskedne acceleration osv..

• Sajmon ™

#18   20. okt 2013 Jeg har ingen problemer med at følge med flokken når jeg kører i den - ej heller problemer med at sætte folk af når jeg kører forrest.

Og det er 47hk til 165 kilo (+ lille mig smiley )

• #19   20. okt 2013 Haha ja plus lille dig;)
    Jeg ved det ikke, jeg er nok bare bange for at jeg bliver sat fuldstændig af lige så snart der kommer et lille stykke lige asfalt.
    Der har jeg en eller anden ide om at gsr600, er6n, fz6n eller shiveren kombinere de to bedre?
    Nu har jeg set et par klip på youtube med mt03 og den er jo fuldstændig "færdig med at accelerere ved 130kmt!
    Der køre jeg nok for meget ligeud til at det vil blive ved mé at være sjovt..
    Havde den haft 15 hk mere havde jeg nok valgt den!

• Sajmon ™

#20   20. okt 2013 Hvad så når du kører tur med 2 gutter på Hayabusaer og de sætter din GSR på lige vej?

Det er skruen uden ende...

Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan.

• #21   20. okt 2013 Ja det rigtig nok:)
    Jeg er heller ikke så fart liderlig som jeg har været, men synes godt nok at mt03 virker lige lovlig undermotoriseret:(
    Den ser skide skæg ud men den må også godt kunne komme ud af starthullerne:)
    Design, lyd og generelt, ville jeg helst hoppe på en shiver, men den har jeg ingen erfaring med og den er nok desværre lige lidt for dyr stadig:(

• Sajmon ™

#22   20. okt 2013 Så prøv en.

• #23   20. okt 2013 Mt-03 prøvede jeg for 2 år siden, en helt std. Men dengang var jeg også så vild med fart at jeg nok bare hurtigt dømte den ude:) så ja, til næste år skal jeg ud og prøve dem alle og så må vi se hva det bliver til:)
    Sajmon er du gladere for din end for den røde sv1000 du havde??

• Sajmon ™

#24   20. okt 2013 På mange områder ja - på visse områder, delvist. Der er nogle ting jeg gerne vil opgradere på XT'eren efter jeg har kørt på den et stykke tid, men i det store hele er jeg langt mere glad for den end jeg var for min SV'er de sidste 2 sæsoner jeg kørte på den.
    Det har ingenting med selve cyklen at gøre, men det faktum at en MC der kan nå 200 på under 10 sekunder, bare ikke er en god ide for mig.
    Jeg nægter pure at køre tur som går mere end 1-1½km ligeud ad gangen, og jeg gider ikke pendle på MC. Det gør at stort set alt hvad jeg kører er frisk tempo indenfor hvad MC'en kan.

Jeg har faktisk genfundet lysten til at køre gade MC efter jeg købte XT'eren - primært fordi jeg slet ikke skal bekymre mig så meget om min fart som før.
    At køre på en svagt motoriseret maskine, er langt mere involverende og man bliver efter min mening en langt bedre motorcyklist af ikke at have effekt i overflod.
    Det kan godt være det ikke går stærkt når man sidder og glor på speedometret, men det går rigeligt hurtigt og det FØLES mindst lige så hurtigt som på SV'eren... smiley

• #25   20. okt 2013 Okay:)
    Hmm det kunne da godt være jeg lige skal give den en chance mere:) eller som der bliver nævnt, en pegaso strada.
    De køre vel også ca 20km/l?
    Jeg skal ihvertfald ud og prøve dem alle til næste år, for den mc jeg skal have næste gang skal være en jeg vil beholde et par sæsoner så eg lære den at kende og udvikle mig som chauffør på den! Glæder mig selv til at se hvad det bliver jeg falder for:)
    Jeg har også et rigtig godt øje til aprilia desoduro 750. Men de er stadig for dyre til mig:(

• Sajmon ™

#26   20. okt 2013 Jeg skulle måske lige tilføje at jeg også stadig har en SV1000 som jeg kører trackdays på, så al min lyst til høj fart og 100+ hk får jeg stillet med jævne mellemrum i løbet af året, under sikre og sjove forhold... smiley

• #27   21. okt 2013 En stor encylinderet maskine bliver aldrig sjov når det går ligeud, med mindre det er på et hjul. Det sjove er når vejen svinger, og her er udfordringen at finpudse sin køreteknik. Disse maskiner kræver nemlig, at føreren er relativt god til at køre MC, for at få et godt flow i maskinen, og når det er lært, så giver den pokkers mege igen.

Jeg havde engang en Cagiva Canyon 500 med kun 34hk, og havde ingen problemer med at følge med en bandit 600 og des lige på landevejen. Min nuværende har 58hk, så nu følger jeg også R4 600 når det går ligeud.

• #28   21. okt 2013 Da jeg kun har haft en Gsr 600, kan jeg ikke som sådan råde dig, da jeg ikke har prøvet de andre. men man får virkelig meget mc for pengene, jeg har lige solgt min 08 med abs for 38.000 kr. Så hvis bare du styre uden om dem med fantasipriser, så burde du kunne finde en god handel.

Mvh Skinkelynet smiley

• #29   21. okt 2013 Sajmon: det gør det nok også lidt nemmere så, hvis man engang imellem får stillet sin fart lyst på bane:)
    Skinkelynet: det var godt nok ikke meget for en gsr der var lavet så meget ved!?
    Jesper: nej det er nok rigtig nok, men jeg må ud og prøve en mt-03 næste år.
    Havde det været en duke 690 havde jeg hoppet på! Men det rækker budgettet så ikke lige til, derfor var yamahaen en billigere løsning:)

• #30   21. okt 2013 Kan kun tilslutte mig Sajmon, har selv haft en XT660X

har dog ikke prøvet en MT-03 men 1 cyl maskiner uden kåbe, det dur bare !!

• #31   21. okt 2013 Mathias B,
    den havde gået 35.000, og jeg havde fået den endnu billigere end det.
    men nej det er ikke mange penge for sådan en, men det er virkelig meget Mc for pengene ihvertfald smiley

• #32   21. okt 2013 Det kunne da være lækkert hvis jeg kun skulle bruge 35k på en af de nævnte:) så er der også lidt til at lave den lidt lækker:)
    Jeg må ud og prøve mig frem!
    Jeg troede der var meget mere vedligeholdelse ved en 1 stamper i forhold til en 4cyl?

• #33   21. okt 2013 Normalt er 1 cyl crossere og pumpede motarder. Men den her 1 stamper er meget mere civiliseret

• #34   24. okt 2013 Mathias
    Prøv noget HELT uden for nummer. En V-strom med ekstra touring spoiler.
    En rigtig damescooter som min nabo siger smiley

Sjovt nok har den 68HK V2er en forslugenhed på småveje jeg aldrig har prøvet lignende! Metzeler Tourance EXP med godt tryk får maskinen til at spore perfekt ind/ud af kurverne og gear/mortorbremse er perfekt sammen (Især på den nye) men den fra 2007 og frem er tæt på!.
    På den her tur bliver bremserne slet ikke rørt!
    http://youtu.be/ww--8fc0snc

Med den ekstra spoiler Kan jeg køre med åben hjælm v. 140 kmt.
    Og ungerne og konen elsker den. De sidder højt, komfortabelt i god læ og med god afstand.

• Sajmon ™

#35   24. okt 2013 Men den overholder ikke budgettet.

• #36   25. okt 2013 Hej. Har kørt Aprilia Pegaso 08 nu i 3 sæsoner til pendling (by og landevej). Og som nævnt ovenfor, er det samme motor som MT03/XT660 (iøvrigt produceret af Piaggio), og den giver forbavsende megen køreglæde og er rigelig kvik og agil til dette formål. De fås til meget rimelige priser og er billige i drift og forsikring. PS. Havde før en KTM Duke, men den kunne man slet ikke lade være med at køre totalt råddent på (-:

profilbillede
  • #37   25. okt 2013 Jeg kan lige så godt sige at en v strom aldrig kommer til at holde hos mig:) for det første er den ikke lige mig, design mæssigt, og for det andet så et jeg slet ikke til den slags maskiner, den ser stor og klodset ud:)
    Pegasoen er også en mulighed! Men synes stadig de er lidt for dyre set i forhold til at man næsten kan få en shiver for de samme penge:)

• #38   25. okt 2013 jeg må også stemme i, jeg har kørt et par dage på en XT660 på gran canaria. og selvom jeg kører sportstourer med 140 hk herhjemme, så har jeg sjældent moret mig så meget på to hjul. måtte stoppe og grine ind imellem og ud og føle hvor varme dækkene blev smiley

• #39   25. okt 2013 Vildt at den jeg kun satte på som en outsider, hovedsageligt pga den meget lave vægt og det fede design, er den de fleste snakker godt for i forhold til de andre:)
    Hmm jeg har fået lidt at tænke over:)
    Jeg skal helt sikkert ud og prøve alle modellerne så jeg kan finde ud af hvad jeg vil have:)
    Den eneste der er svær at finde en demo af er aprilia shiveren og pegaso strada. De andre burde kunne lade sig gøre:)

• #41   1. nov 2013 Tak for linket:)
    Personligt er jeg også på vej væk fra fz6eren, pga det lidt kedelige udseende i forhold til de andre.hvorfor valgte du mteren fra?
    Personligt er jeg stadig helt vild med shiveren, det eneste der er med den er de fleste snakker om el fejl ved den? Og prisen er også lige i overkanten stadig:(
    Mt 03 er design mæssigt, klart en favorit, men jeg er lidt nervøs for jeg bliver træt af den:(
    Er6n og gsr 600 er favoritter lige nu grundet pris motor og design:)

• #43   2. nov 2013 Uhh det er sku svært:) men jeg bliver nødt til at prøve dem alle næste år!
    Gsr600 tiltaler mig pga, udseende, hk og at suzuki generelt er billige at reparere på:) minus er nok at den ser en smule "kedelig" ud.
    Mt-03 . Udseende!! Moment og lyd, lave vægt og sving egenskaber! Minus er de få hk!
    Shiver: udseende, lyd fra et par bulder Potter! Vægt og generelt hele pakken! Minus her er pris og aprilias el ry:(
    Er 6n: pris i forhold til kørte km og generelt hvad man får for pengene. Lever op til de fleste af mine krav, har ok hk og fint moment så den skal ikke tæves som gsr skal. Minus er nok at uden lidt lir så ligner den lidt en "tøse" cykel:)

Men jeg må bare ud og prøve lidt til næste år:)

• #44   2. nov 2013 For at vær rigtig flink, kan jeg smide en mere i puljen.
    Kawasaki Versys 650. Den er tæt på at matche MT03 på sjov, men med flere kræfter.

• #45   2. nov 2013 Versys er bare ikke mig. Synes ikke den er særlig pæn og sædehøjden passer mig ikke så godt:(
    Men er er-6n ikke lige så sjov??

• Sajmon ™

#46   2. nov 2013 Ingen af dem er sjove, og er ret flade i motorkarakteristikken.

• #47   2. nov 2013 Det lyder da kedeligt:)
    Men altså jeg må ud og prøve dem. Ville bare gerne lige hære om der var nogle af dem der har store fejl eller dyre reperationer:)
    Men glæder mig godt nok til st prøve mt-03:) og de andre selvfølgelig.

• #48   2. nov 2013 Begge er sjove, jeg foretrækker bare Versys pga kørestillingen og det brede styr giver mere overblik og kontrol.

• #49   2. nov 2013 Vil godt give Christian ret i at Gsr'ern er lidt træls i sving når man lukker for gassen og går på igen, så kommer den i et lille ryk som om det er en kontakt man lige tænder for lidt træls men vender man sig til! Angående wheelie med 150+ er ingen problem på en Gsr 600 den kan nem trækker en en wheelie i 3 gear med 150+ hvis man arbejder lidt for det!.
    Sajmon hvorfor mener du de er kedelig er det fordi det ikke skræller og banker og vibrere helt vildt?

• Sajmon ™

#50   2. nov 2013 Motorkarakteristikken er flad og der er ingen fun factor i dem.

De lyder som en texas fræser fra 80'erne, sådan nogle R2'ere.

• #51   2. nov 2013 Kan en gsr 600 hive den på hjul med 150 i timen??
    En vigtig del ved dem er også, at det er en jeg gerne skulle blive en endnu dygtigere køre på:) wheelies, nedlægninger og æde svingene hurtigt:) så alt sette skal cyklen også gerne kunne til ug:)

• #52   3. nov 2013 Hehe ok syntes da ellers de lyder godt Altså fræseren! smiley
    Mathias det kan den sagtens hvis man står op, det er meget nemt i 3 gear!

• #53   3. nov 2013 Vildt:) det må du lige filme engang!

• #54   3. nov 2013 Hehe kig i video om en halv time det er en video jeg har fundet det er selvfølgelig ikke mig der kører!

• #55   3. nov 2013 Det gør sig iøvrigt gældende ved de fleste Mc'er det er kun lige en Gsr smiley

• #56   3. nov 2013 *ikke kun Gsr

Kommentér på:
Ned i kubik men nyere, hvilken mc skal vælges??

Annonce