5.133 visninger
|
Oprettet:
import af MC {{forumTopicSubject}}
hey folkens
Hvor skal man kigge for at finde MC fra tyskland til import ?
grunden til jeg vil importe er fordi at danskere tror at ALT er guld værd, og det gør tyskere ikke, så vil jeg hellere hente en meget mere velholdt cykel dernede til en langt lavere pris
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 12 Svar: 271
Ellers læs her: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/208155-indregistrerer_en_tysk_mc_
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 11
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.017
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 104 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 226 Svar: 3.256
Men det med at de er langt bedre i Tyskland??? Den må du lige uddybe!
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 12 Svar: 271
Husk også det ikke skal så meget til hvis den skal vurderes under middel. Lån af et par defekte stumper kan være en helt god idé
PS til Nicky: Det er billigere at vedligeholde biler og MC'er i Tyskland hvorfor de alt andet lige som regel er i en fornuftig stand.
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 11
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 12 Svar: 271
SKAT vurderer brugtpriserne ud fra forhandlernes priser - de tager 2/3-del af brugtpriserne (naturligvis de højeste) ved forhandlerne.
Indkøbsprisen + transport fra Tyskland skal med andre ord være BILLIG !!!
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.062
Det var sku da noget af en påstand , som jeg tvivler på du kan dokumentere
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Jeg vil gerne have fingre i en Fireblade 954. Kigger jeg på Skats køretøjsvurdering, så er der i slutningen af april betalt 38.000 i afgift på sådan en. De kan findes i Tyskland fra 3000 euro. Hvilket så vil sige, at man kan have den på gaden for 61000.
Tilsvarende står de til knapt 80.000 herhjemme (og 10.000 mere ved forhandlere). Er der noget, jeg overser i regnestykket?
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 36 Svar: 382
Og bonus er at man slipper for en masse børnefornærmede sælgere som vil have Overpriser for deres gamle cykler..
Relevant tråd http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/208155-indregistrerer_en_tysk_mc_
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 36 Svar: 382
Nej du har ikke overset noget...Go4it;)))
Men er du smart får du mailet Stelnummer fra sælger og søger afgift inden du køber;)..Pisse nemt..
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 11
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Forpligter jeg mig til noget, hvis jeg nu får stelnummeret fra sælgeren og søger afgiften (om Skat nu skal have penge på forhånd eller noget i den retning)?
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 36 Svar: 382
Folk kalder det tit at skambyde...
Det skal lige siges at det ikke kun er sælgere der er urealistiske..Skats afgiftvurderinger flyver fra højre til venstre og er under ALT KRITIK!"!!!!!!....Så det er selvfølgelig surt hvis man har købt før/under finanskrisen til overpris.
Men klager du, ryger klagen til motorankenævnet(been there,done that) der er lige et halvt Års ventetid... der er ingen justits hos Skat.dk...Desværre...
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 36 Svar: 382
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Det er slet ikke nødvendigt at bede om stelnr, da en SC50 (CBR954RR), er en niveaulistemodel, som SKAT på forhånd har vurderet markedsprisen på ( pt 65.000 i alm. handelspris for en 2002 og 68.000 for en 2003, begge før fradrag for stand). Niveaulistemodellernes vurderinger ligger fast for ca. 3 mdr's -perioder (opdateres 4 gange om året)
Iøvrigt utroligt hvor mange gange de samme fejlinformationer gentages på MCG. SKAT's vurderinger er ikke alene baseret på forhandlerpriser, hvad f.eks niveaulisterne er et godt eks. på. Og SKAT tager heller ikke 2/3 af brugtpriserne i afgift, men en variabel %-sats, der afhænger af nyprisen.
Afgift = handelspris * (9/14 - (10216/nypris))
(gældende for nypris over 42.515)
f.eks for nypris 100.000 udgør afgiften 54,07% af den vurderede markedspris
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 36 Svar: 382
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Og så selvfølgelig nogle omkostninger til at få den hentet til landet, men det er jo uvedkommende for selve delen med Skat.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Nu var det tråden samlet, jeg tænkte på, men jeg kan da godt tage en af dine -
"på 123mc.dk kan du se gennemsnits handelspris i Dk og det er den Skat.dk går efter"
Det er så ikke korrekt, f.eks for den SC50 som Søren er interesseret i, 123mc lister gennemsnitsprisen som 77.000 for en 2003'er, mens SKAT bruger 68.000 (før fradrag for stand)
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Hvis du med ubekendte faktor mener handelspris i den formel jeg angav, så er det den af SKAT vurderede handelspris i DK (evt efter fradrag for stand) med afgift. De er ligeglade med, hvad du har givet i D.
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 8 Emner: 36 Svar: 382
Kan kun tage ud fra mine egne erfaringer og jeg har haft en mailkorrespondance med en medarbejder fra skat,der havde foretaget vurderingen på cyklen. Han heviste til en på 123mc.dk
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Og det er så der, det ofte går galt - når folk tror, at deres egne erfaringer har almen gyldighed. Hvis man sammenligner niveaulistepriserne med de listede gennemsnitspriser på 123mc, er det relativt nemt at se, at der betydelige afvigelser for mange modeller. Forhandlerpriser indgår som et element i SKAT's vurderinger, men bestemt ikke alene, for nogle modeller ligger de tæt på, for andre relativt langt fra.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
For en cykel på niveaulisten kan man være meget sikker på den præcise afgift. Hvis vi f.eks tager en årgang 2003 SC50, bedømt som middel ved toldsyn, fratrækkes der 3% for stand og afrundes til nærmeste 100, her 68.000 * 0,97 = 66.000 i handelspris afrundet og afgiften bliver for nypris 225.000-
afgift = 66.000 * (9/14 - (10.216/225.000)) = 39.432
Og det er præcis det SKAT har vurderet en 2003 SC50 (middelstand) til d. 28-03-2014 (slå den evt selv op i DMR)
Det er altså for cykler på niveaulisten muligt helt præcist at beregne afgiften, inden man køber/importerer.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Findes der firmaer, der henter MC'ere i Tyskland?
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 4
maj 2006
Følger: 114 Følgere: 88 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.100
2. Skat beregner afgiften udfra de dyreste forhandlerannoncer herhjemme.
Du kan ikke spare noget ved at handle i tyskland.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
SKAT bruger i princippet al tilgængelig information, og det vil derfor være variabelt hvad det er - men SKAT bruger ikke alene forhandlerannoncer, de indgår som et variabelt element, som jeg skrev, på nogle modeller vil de udgøre en større del af den tilgængelige information og være tæt på, for andre en mindre og kan være langt fra. Den SC50 som Søren kigger efter, er et eks på, hvor galt i byen man kan gå, hvis man tror, at SKAT alene bruger forhandlerpriser, og baserer sin beslutningeproces på den forudsætning. Nej det er bestemt ikke alle cykler, der er på niveaulisterne, blot de mest importerede modeller, og det blev såmænd også kun brugt som et nemt verificerbart eks på det fejlagtige i at tro, at forhandlerannoncer alene udgør grundlaget
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Ja, det kan være dyrt at hente cykler i D., men det behøver ikke være det, jeg har i nogle tilfælde kunne hente gratis, i andre tilfælde for få hundrede kr, f.eks i forbindelse med andet ærinde i D. ( hvor dette ærinde var betalt af andre), nattog derned og prøveplade hjem og lign. Pointen er, at man ikke på forhånd kan udelukke import som en attraktiv mulighed for den enkelte, og heller ikke det omvendte, at det altid kan svare sig. Det vil afhænge af en lang række faktorer, mange stærkt afhængig af den enkeltes muligheder og formål med importen. F.eks indkøbspriser man kan opnå i henholdsvis DK/D på den ønskede model, er den overhovedet tilgængelig i DK, transportmulighed og øvrig logistik, ønske om en bestemt model/stand/farve, den afgift som SKAT vurderer på lige netop den ønskede model osv. Det må derfor være den enkelte, der gør op med sig selv, efter en grundig analyse af mulighederne, hvad der en mest rentabelt/optimalt i den konkrete situation. En del afskriver (eller det omvendte) import generelt baseret på deres egne muligheder/ønsker/erfaringer men også begrænsninger, og glemmer, at andres ditto kan være helt forskellige herfra.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Det har du naturligvis i princippet ret i, men problematikken afskiller sig vel ikke væsenligt fra den en person fra Sydlolland oplever, ved at skulle se på en cykel i Nordjylland kontra den en person fra Sønderjylland oplever ved at skulle til D. Det vil afhænge af den enkeltes evne til distancevurdering ( specifik modelkendskab) og øvrige muligheder (f.eks egen placering kontra cyklens). Personligt er jeg kun blevet en smule negativt overrasket en enkelt gang, da jeg hentede en cykel i Luebeck, og det var trods kun marginalt ( nemt/billigt at fikse de småting der var), mens jeg enten er blevet positivt overrasket eller cyklen har svaret til forventningerne i de øvrige mange tilfælde. Selvom der er en vis sandhed i, at jo længere sydpå man kommer i D., jo bedre bliver tilbuddene, sætter jeg personligt en grænse ved ca. Duisburg, længere gider jeg sjældent at køre , når det er mig selv, der skal hente.
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 25
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.028
Hvad der ligner 15k i lommen bliver ofte til 3k og man ejer nu et pænt slidt tdl. banejern
Har du prøvet at byde på en DK model ? de fleste der sælger ved godt at deres priser ikke holder i retten ( selv ypper kvalitets maskiner med næsten evighedsgaranti fra gudefabrikka H.O.N.D.A <3 )
Tror sagtens du kan få drømmen opfyldt for 70k her hjemme.. ( ellers så køb en 750k7, den er alligevel hurtigere på både bane og vej B) )
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Det lyder interessant og ikke ligefrem grotesk i deres priser, for at få en MC her til landet (cirka 250 euro ved 1000 kilometers kørsel).
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
70.000 er måske også nok lige omkring smertegrænsen for en Fireblade her i Danmark. Så vil jeg helst heller ikke give ret meget mere. For så kunne man måske ligeså godt "bare" tage en 750'er (som også er hamrende fed) og må kunne anskaffes til 70.000.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Ikke personligt, men de er talrige gange blevet anbefalet her, af folk med generelt positive erfaringer. Her er lidt -
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/143160-zweiradtransport24_de_erfaringer
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Men når nu Brian siger, at han tror, at du sagtens kan få drømmen opfyldt til 70, så finder han naturligvis bare en til dig til den pris .
Jeg var konsulent på et 1999 PC35 (CBR600 F4) -køb for ca. 1½ års tid siden, køber kunnne efter at ha' søgt i ca. ½-år ikke komme under ca. 43-45.000 efter forhandling for den stand/km-tal osv i DK som han ønskede (SKAT's niveaulistepris var 38.800), som det laveste, og jeg hjalp derfor med at finde og få en hjem fra D (flot med lavt km-tal). Den kunne indreg. for ca. 8-10.000 mindre end DK-modellerne, inkl de importspecifikke ekstraomkostninger.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Regnestykket hænger sammen, hvis den koster 4000 i euro i Tyskland og går nogenlunde lige op, hvis prisen er 5000 euro. Så kan jeg finde en i Tyskland til omkring 4000 (og det ser det ud til: http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/honda-cbr-954rr-fireblade-wehr/184267240.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=954&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT) så vil jeg da klart prøve, at arbejde lidt videre med ideen om import.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Der er også ud over Mobile, som er langt det største marked, også flere mindre og mere lokale, og ligeledes f.eks eBay, hvor man af og til kan finde gode eks. generelt lidt lavere prissat end Mobile. Mht Mobile, så skriver sælger ofte VB eller VHB i annonceteksten. Såfremt du ikke allerede er klar over det, så står det for Verhandlungsbasis (prisen kan forhandles), og i så fald kan man næsten gå ud fra, at sælger er klar til at gå 10-15% ned uden videre, nogle gange mere med de "rigtige" argumenter.
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 93 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 221 Svar: 2.688
http://www.dmcn.dk/index.php/links-samlingen/175-kob-salg-import-regler-o-s-v/104-salg-kob-brugt-reservedele
Tjek osse Autotrader i NL, eller moto.it. Der kan til tider være 1000 € at spare på visse modeller i Italien.
Og hvis den ikke skal køres hjem.
http://www.dmcn.dk/index.php/links-samlingen/175-kob-salg-import-regler-o-s-v/129-transportfirmaer-ved-import
import af MC