{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.133 visninger | Oprettet:

import af MC {{forumTopicSubject}}

hey folkens

Hvor skal man kigge for at finde MC fra tyskland til import ?
grunden til jeg vil importe er fordi at danskere tror at ALT er guld værd, og det gør tyskere ikke, så vil jeg hellere hente en meget mere velholdt cykel dernede til en langt lavere pris smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  import af MC
  • #1   13. apr 2014 SKAT er til orientering urealistiske med deres vurderinger af brugte MC'er.

    Ellers læs her: http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/208155-indregistrerer_en_tysk_mc_


  • #2   13. apr 2014 det virker bare som om det godt kan betale sig. man kan spare lidt penge + de er langt bedre dernede


  • #3   13. apr 2014 Hvorfor tror du de er bedre i Tyskland ?? Tyskerne er langt bedre til at spole speedo tilbage, men det er nok ikke det du mener smiley

  • #4   13. apr 2014 Der er ikke det store og spare... Men det finder du nok ud af...:-)

    Men det med at de er langt bedre i Tyskland??? Den må du lige uddybe!


  • #5   13. apr 2014 Du skal søge om et bindende svar (300) hvis du vil være helt sikker i din sag.

    Husk også det ikke skal så meget til hvis den skal vurderes under middel. Lån af et par defekte stumper kan være en helt god idé smiley smiley

    PS til Nicky: Det er billigere at vedligeholde biler og MC'er i Tyskland hvorfor de alt andet lige som regel er i en fornuftig stand.


  • #6   13. apr 2014 jamen jeg tænker bare at jeg kan få en fx. Suzuki SV650S dernede til 7000 kr, som vil koste ca 10-14 i afgift, og så har man sku en fin cykel, og folk i dk vil have 35+ og så har de gået 30000 mere end dem fra tyskland

  • #7   13. apr 2014 Det er jo lige nøjagtigt dér hvor fælden ligger, Michael.

    SKAT vurderer brugtpriserne ud fra forhandlernes priser - de tager 2/3-del af brugtpriserne (naturligvis de højeste) ved forhandlerne.

    Indkøbsprisen + transport fra Tyskland skal med andre ord være BILLIG !!!


  • #8   13. apr 2014 michael l

    Det var sku da noget af en påstand smiley , som jeg tvivler på du kan dokumentere


  • #9   13. apr 2014 Jeg er altså også nødt til at spørge.

    Jeg vil gerne have fingre i en Fireblade 954. Kigger jeg på Skats køretøjsvurdering, så er der i slutningen af april betalt 38.000 i afgift på sådan en. De kan findes i Tyskland fra 3000 euro. Hvilket så vil sige, at man kan have den på gaden for 61000.

    Tilsvarende står de til knapt 80.000 herhjemme (og 10.000 mere ved forhandlere). Er der noget, jeg overser i regnestykket?


  • #10   13. apr 2014 Der er meget forskelligt. Som udgangspunkt kan det Altid betale sig på cykler der har et par år på bagen.. på 123mc.dk kan du se gennemsnits handelspris i Dk og det er den Skat.dk går efter... Kan varmt anbefale dig at handle i tyskland på feks Mobile.de.. Udbudet er større, cyklerne er billigere og det er pisse nemt at afgiftvurdere, man skal blot bruge Nemid og stelnummer på Skats hjemmeside og du har svar inden en uge.

    Og bonus er at man slipper for en masse børnefornærmede sælgere som vil have Overpriser for deres gamle cykler..

    Relevant tråd http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/208155-indregistrerer_en_tysk_mc_


  • #11   13. apr 2014 Søren...
    Nej du har ikke overset noget...Go4it;)))
    Men er du smart får du mailet Stelnummer fra sælger og søger afgift inden du køber;)..Pisse nemt..


  • #12   13. apr 2014 så i mener at jeg skal kunne forhandle de MC'er vi har herhjemme ned i en fair pris så jeg ikke behøver tænke på at importere en ?

  • #13   13. apr 2014 Snedigt! Så må jeg lige have formuleret mig på tysk og skrevet til sælger smiley

    Forpligter jeg mig til noget, hvis jeg nu får stelnummeret fra sælgeren og søger afgiften (om Skat nu skal have penge på forhånd eller noget i den retning)?


  • #14   13. apr 2014 Det er svært at forhandle med en, der i forvejen har købt sin cykel for Dyrt...
    Folk kalder det tit at skambyde...

    Det skal lige siges at det ikke kun er sælgere der er urealistiske..Skats afgiftvurderinger flyver fra højre til venstre og er under ALT KRITIK!"!!!!!!....Så det er selvfølgelig surt hvis man har købt før/under finanskrisen til overpris.

    Men klager du, ryger klagen til motorankenævnet(been there,done that) der er lige et halvt Års ventetid... der er ingen justits hos Skat.dk...Desværre...


  • #15   13. apr 2014 Søren...Nej du forpligter dig ikke til noget....Go4It;)))

  • #16   13. apr 2014 Søren Bøgh N -

    Det er slet ikke nødvendigt at bede om stelnr, da en SC50 (CBR954RR), er en niveaulistemodel, som SKAT på forhånd har vurderet markedsprisen på ( pt 65.000 i alm. handelspris for en 2002 og 68.000 for en 2003, begge før fradrag for stand). Niveaulistemodellernes vurderinger ligger fast for ca. 3 mdr's -perioder (opdateres 4 gange om året)

    Iøvrigt utroligt hvor mange gange de samme fejlinformationer gentages på MCG. SKAT's vurderinger er ikke alene baseret på forhandlerpriser, hvad f.eks niveaulisterne er et godt eks. på. Og SKAT tager heller ikke 2/3 af brugtpriserne i afgift, men en variabel %-sats, der afhænger af nyprisen.

    Afgift = handelspris * (9/14 - (10216/nypris))
    (gældende for nypris over 42.515)

    f.eks for nypris 100.000 udgør afgiften 54,07% af den vurderede markedspris


  • #17   13. apr 2014 Hvis det er mig du mynter fejlinformationerne på, så beskriv venligst i tråden hvor jeg har skrevet noget forkert;)..

  • #18   14. apr 2014 Så den 'ubekendte faktor' er reelt blot købsprisen i Tyskland (plus/minus stand og om det er 2002 eller 2003)?

    Og så selvfølgelig nogle omkostninger til at få den hentet til landet, men det er jo uvedkommende for selve delen med Skat.


  • #19   14. apr 2014 Martin l -

    Nu var det tråden samlet, jeg tænkte på, men jeg kan da godt tage en af dine -

    "på 123mc.dk kan du se gennemsnits handelspris i Dk og det er den Skat.dk går efter"

    Det er så ikke korrekt, f.eks for den SC50 som Søren er interesseret i, 123mc lister gennemsnitsprisen som 77.000 for en 2003'er, mens SKAT bruger 68.000 (før fradrag for stand)


  • #20   14. apr 2014 Søren Bøgh N -

    Hvis du med ubekendte faktor mener handelspris i den formel jeg angav, så er det den af SKAT vurderede handelspris i DK (evt efter fradrag for stand) med afgift. De er ligeglade med, hvad du har givet i D.


  • #21   14. apr 2014 Michael;)..
    Kan kun tage ud fra mine egne erfaringer og jeg har haft en mailkorrespondance med en medarbejder fra skat,der havde foretaget vurderingen på cyklen. Han heviste til en på 123mc.dk


  • #22   14. apr 2014 Michael S> Jeg fik det skrevet meget kringlet. Men jeg mente, at man er nogenlunde sikker på hvor meget afgiften bliver (indenfor et par tusinde) ved blot at hente en MC og så betale afgiften, som Skat forlanger - altså uden at gøre noget på forhånd.

  • #23   14. apr 2014 Martin l -

    Og det er så der, det ofte går galt - når folk tror, at deres egne erfaringer har almen gyldighed. Hvis man sammenligner niveaulistepriserne med de listede gennemsnitspriser på 123mc, er det relativt nemt at se, at der betydelige afvigelser for mange modeller. Forhandlerpriser indgår som et element i SKAT's vurderinger, men bestemt ikke alene, for nogle modeller ligger de tæt på, for andre relativt langt fra.


  • #24   14. apr 2014 Søren Bøgh N -

    For en cykel på niveaulisten kan man være meget sikker på den præcise afgift. Hvis vi f.eks tager en årgang 2003 SC50, bedømt som middel ved toldsyn, fratrækkes der 3% for stand og afrundes til nærmeste 100, her 68.000 * 0,97 = 66.000 i handelspris afrundet og afgiften bliver for nypris 225.000-

    afgift = 66.000 * (9/14 - (10.216/225.000)) = 39.432

    Og det er præcis det SKAT har vurderet en 2003 SC50 (middelstand) til d. 28-03-2014 (slå den evt selv op i DMR)

    Det er altså for cykler på niveaulisten muligt helt præcist at beregne afgiften, inden man køber/importerer.


  • #25   14. apr 2014 Michael > Ja, det var det, jeg ville frem til (og som du var bedre til at få beskrevet end mig). Så er det jo pludselig interessant at overveje import.

    Findes der firmaer, der henter MC'ere i Tyskland?


  • Rasmus I
    Rasmus I Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 4
    #26   14. apr 2014 Har lige modtaget svar fra skat, der har de som grundlag brugt annoncer fra 123mc og dba. (De har sendt mig et brev, med 4 A4 ark, med annoncer fra de 2 hjemmesider, og overstreget de pågældende motorcykler) . Desuden så er det jo lang fra alle motorcykler der er at finde på skats niveaulister...

  • #27   14. apr 2014 1. Tyskerne er skide ligeglade med deres motorcykler. Det de kalder perfekt stand er oftest det vi kalder langt under middel herhjemme.
    2. Skat beregner afgiften udfra de dyreste forhandlerannoncer herhjemme.

    Du kan ikke spare noget ved at handle i tyskland.


  • #29   14. apr 2014 Rasmus l -

    SKAT bruger i princippet al tilgængelig information, og det vil derfor være variabelt hvad det er - men SKAT bruger ikke alene forhandlerannoncer, de indgår som et variabelt element, som jeg skrev, på nogle modeller vil de udgøre en større del af den tilgængelige information og være tæt på, for andre en mindre og kan være langt fra. Den SC50 som Søren kigger efter, er et eks på, hvor galt i byen man kan gå, hvis man tror, at SKAT alene bruger forhandlerpriser, og baserer sin beslutningeproces på den forudsætning. Nej det er bestemt ikke alle cykler, der er på niveaulisterne, blot de mest importerede modeller, og det blev såmænd også kun brugt som et nemt verificerbart eks på det fejlagtige i at tro, at forhandlerannoncer alene udgør grundlaget


  • #30   14. apr 2014 Rc51 -

    Ja, det kan være dyrt at hente cykler i D., men det behøver ikke være det, jeg har i nogle tilfælde kunne hente gratis, i andre tilfælde for få hundrede kr, f.eks i forbindelse med andet ærinde i D. ( hvor dette ærinde var betalt af andre), nattog derned og prøveplade hjem og lign. Pointen er, at man ikke på forhånd kan udelukke import som en attraktiv mulighed for den enkelte, og heller ikke det omvendte, at det altid kan svare sig. Det vil afhænge af en lang række faktorer, mange stærkt afhængig af den enkeltes muligheder og formål med importen. F.eks indkøbspriser man kan opnå i henholdsvis DK/D på den ønskede model, er den overhovedet tilgængelig i DK, transportmulighed og øvrig logistik, ønske om en bestemt model/stand/farve, den afgift som SKAT vurderer på lige netop den ønskede model osv. Det må derfor være den enkelte, der gør op med sig selv, efter en grundig analyse af mulighederne, hvad der en mest rentabelt/optimalt i den konkrete situation. En del afskriver (eller det omvendte) import generelt baseret på deres egne muligheder/ønsker/erfaringer men også begrænsninger, og glemmer, at andres ditto kan være helt forskellige herfra.


  • #32   14. apr 2014 Rc51 -

    Det har du naturligvis i princippet ret i, men problematikken afskiller sig vel ikke væsenligt fra den en person fra Sydlolland oplever, ved at skulle se på en cykel i Nordjylland kontra den en person fra Sønderjylland oplever ved at skulle til D. Det vil afhænge af den enkeltes evne til distancevurdering ( specifik modelkendskab) og øvrige muligheder (f.eks egen placering kontra cyklens). Personligt er jeg kun blevet en smule negativt overrasket en enkelt gang, da jeg hentede en cykel i Luebeck, og det var trods kun marginalt ( nemt/billigt at fikse de småting der var), mens jeg enten er blevet positivt overrasket eller cyklen har svaret til forventningerne i de øvrige mange tilfælde. Selvom der er en vis sandhed i, at jo længere sydpå man kommer i D., jo bedre bliver tilbuddene, sætter jeg personligt en grænse ved ca. Duisburg, længere gider jeg sjældent at køre smiley , når det er mig selv, der skal hente.


  • #33   18. apr 2014 min erfaring med skat og afgift på Mc er, at de er sat i verden for en ting, nemlig at gøre livet så surt som muligt for lovlydige borgere! og tro mig, de har al den tid til rådighed i hele verden og de er til enhver tid klar til at skide dig et stykke!

  • #34   18. apr 2014 @Søren.
    Hvad der ligner 15k i lommen bliver ofte til 3k og man ejer nu et pænt slidt tdl. banejern smiley
    Har du prøvet at byde på en DK model ? de fleste der sælger ved godt at deres priser ikke holder i retten ( selv ypper kvalitets maskiner med næsten evighedsgaranti fra gudefabrikka H.O.N.D.A smiley <3 smiley )
    Tror sagtens du kan få drømmen opfyldt for 70k her hjemme.. ( ellers så køb en 750k7, den er alligevel hurtigere på både bane og vej smiley B) )


  • #35   18. apr 2014 Er der nogen, der kender dem her: (link fjernet) ?

    Det lyder interessant og ikke ligefrem grotesk i deres priser, for at få en MC her til landet (cirka 250 euro ved 1000 kilometers kørsel).


  • #36   18. apr 2014 Brian S> Ja, en smule. Så får man typisk at vide, at prisen er fast. Og jeg gider simpelthen ikke køre ud at kigge på noget, som sælger ikke er interesseret i, at handle om. Omvendt set forventer jeg heller ikke, at der skal fastlægges pris på forhånd, men et kategorisk nej - så kigger jeg bare andre steder. Desværre er der ikke så mange 954'ere til salg her i landet.

    70.000 er måske også nok lige omkring smertegrænsen for en Fireblade her i Danmark. Så vil jeg helst heller ikke give ret meget mere. For så kunne man måske ligeså godt "bare" tage en 750'er (som også er hamrende fed) og må kunne anskaffes til 70.000.


  • #37   18. apr 2014 Søren Bøgh N -

    Ikke personligt, men de er talrige gange blevet anbefalet her, af folk med generelt positive erfaringer. Her er lidt -

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/143160-zweiradtransport24_de_erfaringer


  • #38   18. apr 2014 Michael S> Takker - jeg havde godt på fornemmelsen, at det måtte være et ganske godt firma med det ry de holder sig.

  • #39   18. apr 2014 Søren Bøgh N -

    Men når nu Brian siger, at han tror, at du sagtens kan få drømmen opfyldt til 70, så finder han naturligvis bare en til dig til den pris smiley .

    Jeg var konsulent på et 1999 PC35 (CBR600 F4) -køb for ca. 1½ års tid siden, køber kunnne efter at ha' søgt i ca. ½-år ikke komme under ca. 43-45.000 efter forhandling for den stand/km-tal osv i DK som han ønskede (SKAT's niveaulistepris var 38.800), som det laveste, og jeg hjalp derfor med at finde og få en hjem fra D (flot med lavt km-tal). Den kunne indreg. for ca. 8-10.000 mindre end DK-modellerne, inkl de importspecifikke ekstraomkostninger.


  • #40   18. apr 2014 Det er også nogenlunde den prisbesparelse jeg kan regne mig frem til, når det hele er regnet med. Så kan det jo godt betale sig.

    Regnestykket hænger sammen, hvis den koster 4000 i euro i Tyskland og går nogenlunde lige op, hvis prisen er 5000 euro. Så kan jeg finde en i Tyskland til omkring 4000 (og det ser det ud til: http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/honda-cbr-954rr-fireblade-wehr/184267240.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=954&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT) så vil jeg da klart prøve, at arbejde lidt videre med ideen om import.


  • #41   18. apr 2014 Søren Bøgh N -

    Der er også ud over Mobile, som er langt det største marked, også flere mindre og mere lokale, og ligeledes f.eks eBay, hvor man af og til kan finde gode eks. generelt lidt lavere prissat end Mobile. Mht Mobile, så skriver sælger ofte VB eller VHB i annonceteksten. Såfremt du ikke allerede er klar over det, så står det for Verhandlungsbasis (prisen kan forhandles), og i så fald kan man næsten gå ud fra, at sælger er klar til at gå 10-15% ned uden videre, nogle gange mere med de "rigtige" argumenter.


  • #42   18. apr 2014 For at svare på trådstarters spm:
    http://www.dmcn.dk/index.php/links-samlingen/175-kob-salg-import-regler-o-s-v/104-salg-kob-brugt-reservedele
    Tjek osse Autotrader i NL, eller moto.it. Der kan til tider være 1000 € at spare på visse modeller i Italien.

    Og hvis den ikke skal køres hjem.
    http://www.dmcn.dk/index.php/links-samlingen/175-kob-salg-import-regler-o-s-v/129-transportfirmaer-ved-import


Kommentér på:
import af MC

Annonce