{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

mikkel p
mikkel p
Tilmeldt:
23. jun 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

Første Mc! {{forumTopicSubject}}

Jeg står nu i den situation at jeg skal ud og have min første mc!

og der kom jeg til at tænke på om det at starte på en, fx, 500ccm maskine i forhold til en 125/250 ccm maskine har noget at sige i forhold til en køre evner senere hen?

og om det har noget at sige at man starter på en touring/sportstouring (gs500) i forhold til en fx yzf r125 eller cbr 250r, hvis man senere gerne vil have en supersport (cbr 600 rr)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første Mc!
  • #1   30. apr 2014 Jeg vil mene at det ikke har noget at sige. gs500 er en glimrende maskine som du kan lære en masse på.

    Hvis du er 22 år, synes jeg ikke du skal købe en 125cc. Jeg har selv en 250cc som jeg er godt tilfreds med, men hvis du gerne vil køre motorvej (Zzzzzz) så er den ikke idéel.


  • #2   30. apr 2014 Igen så kan vi ikke generelisere med cc. Nogle 250cc maskiner kan give baghjul til 750cc maskiner.

    Men en GS500 er en typisk begyndermaskine. Som 22 årig ville jeg heller ikke gå efter en lille 125cc eller sløv 250cc(selvom de rigtige modeller selvfølgelig kan være hurtige). Men det er fornuftigt at du ikke hopper ud på en 600cc 100hk+ maskine som begynder smiley


  • #3   30. apr 2014 Køb du bare en rr til at starte med hvis din alder tillader det!
    De er noget så letkørte. Og farten bestemmes altså af in højre hånd, uanset hvilken maskine du kører på! smiley


  • mikkel p
    mikkel p Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #4   30. apr 2014 Tak for svarene smiley

    Jeg er 22 så jeg har stadig de 48 hk at gøre godt med smiley

    Men farten er ikke så vigtig for mig i starten da jeg tilgodeser køreevner over hastighed. Så kan man altid få en supersport senere hen når ens evner tillader dette.

    men ser ud som om at det så generalt ville være bedst at få fat i en 500ccm maskine at lære på og at overgangen for den til en supersport om nogle år ville gå uden gnidninger?


  • #5   30. apr 2014 Hvis det er køregenskaber/køreglæde, så sørg for at få en relativ let motorcykel. Der er ikke noget værre end at kæmpe med en tung mc og når man så ikke kompenseres med mange hestekræfter, så kan det være ligegyldigt.

    Når det er sagt så er det jo smag og behag. Mange er ganske glade for at køre på 50hk choppere som typisk er ret tunge/klodsede. Det er noget du skal gøre op med dig selv, men er det en frisk, styrevillig mc, så sørg for at have et øje på vægten smiley


  • #7   30. apr 2014 Mit råd er at du ikke køber for småt. Jeg ville nok købe en 600-650cc og så få den droslet. Når du nu nævner gs500 som en mulighed, så ville jeg nok kigge efter en Bandit eller en ER6..

  • #8   30. apr 2014 Personligt ville jeg ikke drosle. Køb hellere en MC der passer med det samme. Hvem siger du ikke vil have en anden MC om 2 år når du må pille droslingen af? Så hellere køb noget der passer på de 48hk nu og så sælg det om 2 år når du vil have noget størrer. Det er de færreste der beholder deres første MC hele livet.

  • mikkel p
    mikkel p Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #9   30. apr 2014 #leif
    da målet er en 600ccm supersport i sidste ende og da jeg endnu i 2 år er bundet til 48 hk bliver det ikke en supersport allerede smiley

    #nikolaj
    ja var derfor jeg tænkte en gs500 skulle være det oplagte valg da den er driftsikker vel og den ikke er så forfærdelig dyr i anskaffelse


  • #10   30. apr 2014 Da du er 22 vil jeg også anbefale at du køber noget du kan lovligt drosle ned fra max 96HK.
    Når du så bliver gammel nok, og føler du har fået erfaring nok til at få det store kørekort, så kan du jo vælge at fjerne droslingen og vupti din MC synes nu vild som aldrig før, og så kan du jo køre lidt med det til du føler du har brug for flere heste.. Når det behov kommer køber du så bare en ny cykel og sælger den gamle smiley


  • #11   30. apr 2014 Tænk mest (hvis jeg tør sige det:-) på, hvordan du bedst befinder dig, på en eller anden MC. En sport maskine, er ikke for alle, alene pga kørestillingen. Tag ud til en forhandler og sæt dig op på forskellige MCer og føl dig lidt frem. Er du til massiv accelration, så kræver det selv sagt heste og gerne en masse reps. Såkaldt "hygge mc", hvor det ikke er vigtigt med en masse km i timen, så er en knallert som min (virago 535) ganske god. Personligt savner jeg da lidt mere GRUNT, fra tid til anden, meeeen sådan er det jo:-)

    Hvordan er dit temperament? Er du cooooool og kølig kaj, der "bare" vil cruice, eller er du hard core Guy Martin, eller Rossi?, eller midt i mellem?

    Havde JEG råd, så ville jeg nok tage en mellemting. Det kunne være en Yamaha Fazer 600, med respektable 98 hk på motoren og en "afslappet" kørestilling..

    Hvor banker dit MC hjerte?


  • mikkel p
    mikkel p Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #13   1. maj 2014 #claus L
    Mit hjerte ligger helt klart hos supersport, især en gsxr 600 er DRØMME cyklen smiley


Kommentér på:
Første Mc!

Annonce