{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.694 visninger | Oprettet:

Anmeldelse af BMW r nine t VS Moto Guzzi Griso 1200 {{forumTopicSubject}}

Hej derude

I lørdags var jeg så priviligeret at bruge 30 min på ryggen af BMW r nine t, og herefter i selvskab med Moto Guzzi Griso 1100 fra 2008, med ca 7000 km på klokken, og ny kobling ( ifølge forhandler).

Jeg har ikke kunne få oplevelsen ud af hovedet siden, særligt med henblik på en reel sammenligning med den nye Griso 1200 (har ikke prøvet) og BMW'en.

Jeg havde absolut ikke den bedste fornemmelse af Griso 1100, og min refleksion går på 2 ting:
- Den raslende og larmende kobling, med en super lille koblingspunkt gav ikke det bedste indtryk.
- Følelsen af at mangle lidt træk. Misforstå mig ikke, Griso'en kunne fint vise 3 cifre på speedometer, og omdrejningstælleren bevægede sig også villigt, men der manglede lidt: nu skal jeg spænde op i mavemusklerne og kæmpe for ikke at smile overstadigt under min mellem acceleration fra 60 til 120 i 3 og 4 gear.

Mit dilemma er, jeg synes Griso 1200 er vanvittigt fed. BMW er også fed, men der er bare mere "umpf" over Griso'en. Så ødelægge køreoplevelsen af Griso 1100 det lidt for Moto Guzzi.

Spørgsmål: er der nogle der har prøvet Griso 1200, og mener I overhovedet det er en relavant sammenligning?
Støjer koblingen også her, og giver den smil i mellem acceleration, uden at skulle pines i høje RPM.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Anmeldelse af BMW r nine t VS Moto Guzzi Griso 1200

Annonce