889 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Honda VFR vs alle andre. Honda VFR vs alle andre.

Hej MCG.

Har siddet og kigget lidt på markedet, og det har slået mig at een MC holder prisen utrolig godt. Honda VFR maskiner virker på mig til at være en ret pristung maskine. Har blandt andet set een her på galleriet fra 91' til 50.000,-. Det er en 23 år gammel mc med 75.000 km på samvittigheden. Er mekanikken så meget bedre på denne model kontra andre maskiner?

Hvis der er noget man ikke helt forstår må man jo spørge nogen der muligvis ved det man ikke selv ved smiley

Håber nogen kan give lidt Info, evt hvis der sidder nogen som har haft en VFR og prøvet andre også.

På forhånd tak.
Henrik


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Siemens dishwasher makes annoying humming noise 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenarmatur 850 kr.
  • Ophængning af 5 ting på betonvæg 1.200 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.
  • Havearbejde, klipning af hæk m.m. 680 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda VFR vs alle andre.
  • #1   27. aug 2014 Det er fordi folk tror de er guld værd. Intet andet.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #2   27. aug 2014 Generelt... udbud og efterspørgsel!

    Men, en VFR er og bliver en herlig maskine - på alle måder! Den er bestemt ikke bedst til noget som helst, men den er hammer-go' til næsten alt... man kan tale den ned fra dens piedestal pga. f.eks. uvidenhed eller misundelse! Men fakta er, at der næppe findes mange tidligere VFR-ejere, som ikke er enige om, at det nær er den bedste MC de nogensinde har haft. Jeg tilhører denne kategori....


  • #3   27. aug 2014 Men bliver de solgt til de priser?

  • #4   27. aug 2014 Jeg synes at en VFR føles som kvalitet og kan det hele. Samt et tidløst design. Var jeg lidt lavere, så havde jeg en!!

    Men en 91'er skal koste omkring 30 og en tilsvarende CBR600 skal koste 7 mindre IMO...


  • #5   27. aug 2014 De bliver ikke solgt til 50.000kr...
    Jeg solgte en yderst velholdt og fejlfri VFR fra 91 med nyt oplangt udstødning, nye dæk og 50.000km på klokken for 36.000kr, det er en realistisk pris.
    Jeg hører helt klart også til dem der er stor fan af VFR, det er en fantastisk maskine.


  • #6   27. aug 2014 Den jeg solgte kan ses her: http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/40532-honda_vfr_rc36

  • #7   27. aug 2014 Er også lidt nysgerrig på denne sagnomspundne klassiker For et er jo at have prøvet en VFR, men noget andet er at have ejet en. For den er jo helt klart en interessant mc, nå man kigger i prisklassen op til 40k.

  • #8   27. aug 2014 Der er noget om snakken

    Så engang en reklamefilm for rc36 motoren

    Der er IKKE sparet på ingeniørkunst

    De ER alle konkurrenter fra samme årgang overlegne
    Så vidt jeg har forstået


    Var lidt af et flagskib dengang
    Grundet haltende succes blev denne mc overengineered

    Japansk politi brugte rc36'erne vel ind i det nye årtusinde


  • #10   27. aug 2014 #9

    Og jeg begynder at kunne li meget af musikken på DR P4 aka Radio Morfar, så det passer vel meget godt sammen. smiley

    En velholdt Stenhøj kompressor vil også være at fortrække i forhold til en Harald Skral model smiley

    Og nu tilbage til emnet smiley


  • #11   27. aug 2014 Men husk nu på at uanset hvor helteagtig en VFR så end er, så er en cykel fra 91 stadig et gammelt øg hvor alle slanger, lejer og affjedring kan være rådnet væk og slidt godt og grundigt op...... Bortset fra det er det nogle prægtige maskiner.

  • #12   27. aug 2014 Jeg har kørt VFR 800 og det er uden tvivl den bedste cykel jeg nogensinde har haft. Blev dog nødt til at sælge, da siddestillingen efterhånden blev lidt anstrengende grundet dårlig nakke og skulder.
    Vil du vide mere om VFR, så kig ind på www.vfr.dk
    På hjemmesiden, i højre side, findes "Shoppingguiden". Den er rigtig god at kigge i før et køb.


  • #13   27. aug 2014 Honda kunne altså bare noget tilbage i de tider. Har ikke prøvet en VFR, men kan sammenligne med min VT'er.

    Syntes efterhånden at jeg har prøvet en del motorcykler. Den der har været bedst at køre på (styreegenskaber, motorgang, komfort osv.) er uden tvivl min VT1100... og det er altså en motorcykel tilbage fra 1986.


  • #14   27. aug 2014 Havde VFR haft ca. 25 HK havde jeg også den holdende i garagen. Jeg synes det er en fed maskine, ser den godt ud og så kunne holde resten af min levetid.

  • #15   27. aug 2014 Hej.

    Tak for svarene. Jeg tænkte der måtte være mere end hvad øjet så, siden cykler med så mange år på bagen kostede så mange penge. Af hvad jeg kan læse skriver flere af jer jo at det er den bedste mc i har haft. Så noget rigtigt må de da ha gjort. Har set de har deres eget VFR forum, men at gå på gixxer.com er måske heller ikke stedet at søge objektiv kritik både godt og skidt omkring gsx-r vs the world :D.

    Jeg har for mange år siden haft en årgang 88 VFR, jeg var måske ikke den hurtigste knallert på havnen dengang, men fandt den ikke værende videre speciel. RC36 har jeg altid syntes var flot med een arm svinger, men syntes kåben ved lygterne ikke var faldet videre heldigt ud.
    VFR800 er en rigtig flot maskine, om den kører som den ser ud ved jeg ikke noget om. Ku være interessant at prøve en VFR 800 engang, er glad for min GSX-R, men kører stillingen er en anelse anstrengende.


  • #16   27. aug 2014 Jeg synes at VFR 750 fra 1994-1997 er den flotteste af dem alle.. Men smag er jo forskellig...

  • #17   27. aug 2014 VFR 750erne er gennemført på alle måder , mekanikken fejler ALDRIG - pånær enretteren som der er skrevet side op og ned om ...
    har både kørt 750 og 800 , men RC36er 1eren var den bedste - 800eren har nok 5hk mere men føles tungere og mere touringpræget og flere vibrationer

    priserne for en rc36 model 1 bør ligge optil midt i 30erne , 2eren omkring 40-50kg og VFR 800 - omkring 50-60kg og den endnu ældre rc24 bør ligge i start 20erne

    Priserne i markedet er ofte urealistiske og må være folks koner der mener mcen skal sælges , folk vælger derfor at prissætte højt da de så får fred både fra konen og salget går vel trægt nok til endnu én sæson smiley


  • #18   27. aug 2014 Urbanviking:

    Super godt indlæg, og tror du har en god pointe omkring den nogle gange lidt urealistiske pris, en vinkel jeg faktisk aldrig har tænkt over, tak for den smiley


  • #19   27. aug 2014 smiley

  • #20   27. aug 2014 #17

    Jeg syntes dine priser er sat i hvert fald 5, måske 10 for højt i forhold til hvad jeg mener de bør koste, og hvad jeg har set/hørt dem solgt for. Især hvad angår 36.2
    Men igen udbud og efterspørgsel er jo afgørende for markedet.



Kommentér på:
Honda VFR vs alle andre.

Annonce