{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.908 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om chrom.. {{forumTopicSubject}}

Jeg var inde i en forretning med auto-plejemidler i dag. Jeg spurgte efter noget til at pudse chrom i, og ekspedienten stak mig en tube autosol i hånden. For mig er autosol altså et slibemiddel man bruger på foreks. alu,,og ikke et pudsemiddel til chrome. Ekspedienten mente seriøs at det var autosol jeg skulle bruge, men min chrom skal sgu ikke slibes, det skal pudses. Så mit spørgsmål er, hvad bruger i til jeres chrom?
Mvh. Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om chrom..
  • #1   25. okt 2006 ehh kig på autosol tuben... der står det er til chrom og ikke alu (men det er stadig perfekt til alu) men ellers kan man vist både bruge coca cola eller fedt? jeg bruger autosol, men det kan godt slide din chrome belægning af hvis du sidder og pudser og pudser det samme sted. så det er noget man skal bruge med omtanke... på chrom.

  • #2   25. okt 2006 Autosol

  • #3   25. okt 2006 jonas greve W
    Ja, jeg har set hvad der står, men hvis man vil pudse sin bils lak, så bruger man jo heller ikke et slibemiddel..Det er kun til at give den sidste finish efter vask,,ikke for at slibe..Så autosol dur ikke.


  • #4   25. okt 2006 På crom kan man bruge sprit til, at fjerne snavs og evt. efterpudse med voks.

    Alex.


  • #5   25. okt 2006 På crom dur autosol sgu ikke. Man ridser og og gør den mat og i længden fjerne man helt cromen med autosolen.

    Alex..


  • #6   25. okt 2006 alex... jeg kan give dig ret i at autosol langsomt sliber chromen af men at den undervejs vil gøre den mat eller ridse den. der er jeg uenig. og det er ikke fordi min mc ikke bliver pudset..

  • #7   25. okt 2006 Man polerer netop ved at fjerne det øverste lag. Min bil er lige blevet poleret af en proffiesionel, og der sliber de den først med vandslibningspapir.
    I alle polervoks er der slibemiddel i. Man kan også få voks uden slibemiddel, men det polerer ikke ligeså godt og er bare til for at give en vandafvisende og beskyttende overflade.

    Den med at autosol sliber crom af..... Tjaeee, hvis man polerer det samme sted i timevis og bruger en 25 tuber, så skal man nok komme derned...

    /
    Jesper


  • #8   25. okt 2006 nu har jeg lige prøvet at bruge en poler pude på en motor med 1400 omd/min. og har brugt Autosol og har poleret et sideskjold i 5-10 min. og er ikke kommer igennem endnu, og kromet skinner som et spejl. Så om du polere i hånden med Autosol i 50 år tror jeg ikke der sker nogen.. Krom er så hårdt at du kan bruge stål uld uden det risser..
    håber det er svar nok ..


  • #9   25. okt 2006 men du kan da bare bruge en microfiber klud så er du da sikker på at kromen ikke flyver af... det er kun hvis det er T-hansen krom, det skal man slet ikke røre ved, for så er det både risset og skamferet smiley

  • #11   25. okt 2006 Alex:

    hvis du er i stand til at fjerne/ødelægge din chrom med almindelig manuel polering(eller om du vil slibning)med autosol så er du hyperaktiv, eller også handler det o meget dårlig chrom.

    Til hejmmepolering er autosol product of choice smiley

    Jeg har aldrig anvendt andet, og har endnu aldrig set en slibeskade forårsaget af dette produkt og en blød klud!





Kommentér på:
Spørgsmål om chrom..

Annonce