{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

Nyt tiltag mod afgifter af MC'er. {{forumTopicSubject}}



Appel til danske motorcyklister!



Sidste års Sæson står for mange som den værste.

Mange er blevet taget i politiets og T&S´ razziaer på deres cykler, og står i dag i det uvisse om de risikerer ekstra afgifter og bøder på deres motorcykler. Hvad de vil opnå med denne diskriminering af motorcyklister for tiden skal være usagt, men det er ved at være for meget af det gode.

Derfor er det på tide vi får samlet os i én gruppe, uanset mærke af motorcykel, der kan råbe politikere og myndigheder op.

Forhåbentlig kan vi indgå et samarbejde om at udarbejde et nyt forenklet regelsæt, alle kan forstå og forholde sig til.

Grundideen og hovedformålene i denne interessegruppe vil være at forenkle og standardisere regelsæt vedrørende ombygning, renovering og identitetsskift, samt at bistå med kyndige folk som advokater og motorsagkyndige i uoverensstemmelser.

De love der findes i dag er tvetydige og hovedsagelige beregnet på firehjulede køretøjer.

Der skal ikke være så store forskelle toldregionerne imellem. I øjeblikket er det sådan, at én ting kan være afgiftsfri i en region og ikke i en anden. Der skal være en ensartethed, - som selv ansatte ved T&S selv efterlyser.

Glem gamle fordomme der evt. måtte være motorcyklister imellem og tilkendegiv jeres støtte.

Jo flere vi står sammen, jo nemmere kan vi få myndighederne i tale.




F.D.M.C
fdmc@fdmc.dk
www.fdmc.dk


POW
www.harley-stumpemarkede.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt tiltag mod afgifter af MC'er.
  • #1   28. jan 2005 Hørt!!!!
    Louie


  • #2   28. jan 2005 kan kun slå mig til også. der er så mange huller i systemet, så ingen ved noget. bare meld, mig og brødre skal nok komme

  • #3   29. jan 2005 Hej Pow

    Jeg er ikke helt med på hvad du mener,

    er det bøder/afg. for at køre fornøjelsestur med prøveplader, eller for at flytte en plade fra indreg. MC til ikke reg. MC?. for der synes jeg ikke reglerne er uklare eller urimelige.
    Jeg ved der blev lavet mange check af om stelnr. passede til reg. oplysninger på nummerpladen sidste år, det kan jeg ikke se noget forkert i , det er lissom at køre for stærkt: alle ved det koster hvis man bliver opdaget
    og hvis chancen for at blive opdaget er lille vover man da lige pelsen.
    Jeg ved det fordi min egen knægt hentede en cykel til reservedele i tyskland, men syntes det var nemmere at flytte pladen, selvom jeg fortalte ham hvad der kunne ske, både forsikrngsmæssigt og bøde/afg. først da han havde været gennem razzia'en ved Mosten(heldigvis på min MC) trængte det ordenligt ind i hovedet på ham , at der var hold i det jeg gik og fortalte, og pladen røg på plads hvor den hørte hjemme.


    Jan


  • #4   29. jan 2005 Vi er ude på at få harmoniseter div. told distrikter til at følge samme regler.
    I dag kan du betale for noget i Odense og ikke i Kolding.
    Vi vil naturligvis også forsøge at få sat afgifterne ned på MC'er.
    Ligesom at du ikke skal betale ekstra for at forbædre f.eks dine bremser,
    SVINDEL vil vi ikke have med at gøre.
    Jeg kender også til de eksempler du nævner, men det bliver deres ejen sag.
    Men hvis du bliver uretfærdigt behandlet, vil vi kikke på om du skal have økonomisk støtte til en advokat osv.
    Men det kommer senere hvis der er opbakning omkring dette tiltag.
    Så jeg vil opfordre jer alle om at gå ind i vores gæstebog og skrive et par ord.
    MVH.
    www.fdmc.dk


  • #5   29. jan 2005 Vi betaler også mere i afgift end bilerne gør....
    Op til 15.000kr ca. betaler man 105% i afgift på en mc..
    Den grænse er op til 55.000kr ca... på en bil...
    På min egen mc, ville jeg aldrig have betalt mere end 105% i afgift, hvis reglerne var ens for biler og mc'er..


  • #6   27. feb 2013 Vil I vide mere omkring afgift og syn, så kig på http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm


Kommentér på:
Nyt tiltag mod afgifter af MC'er.

Annonce