{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.705 visninger | Oprettet:

YH
YH
Tilmeldt:
20. jul 2012
Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 5

Salg af MC i vintertiden, som skal synes ved om.reg. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Står og skal sælge en motorcykel, der skal synes ved omregistrering.

Kan det virkelig passe at den nye ejer vil blive indkaldt til syn med det samme? Eller venter de med indkaldelsen til marts måned hvor den forsikringsmæssigt må køre igen? Måske noget form for dispensation man kan søge?

Vh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af MC i vintertiden, som skal synes ved om.reg.
  • #1   9. jan 2018 Motorcykler bliver ikke indkaldt til syn.
    Lader du pladen sidde på, så har den nye ejer 21 dage til at få motorcyklen omregistreret eller afmeldt. Og en omregistrering kan kun ske såfremt der er et gyldigt syn for motorcyklen.
    Piller du pladen af og afmelder den, så bestemmer køber selv hvornår han vil syne g indregistrere den.


  • #2   9. jan 2018 Tror han mener hvis køber vil undgå at piller pladerne af smiley

  • YH
    YH Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 5
    #3   9. jan 2018 Som Rasmus H siger, så er det for at undgå at miste pladerne.

  • #4   9. jan 2018 Evt hug 1000kr af prisen og så behold pladen. Eller slå halv skade. Det sparer jer begge 2 for en masse besvær med at skal have den synet her og nu.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   9. jan 2018 Eller lej en trailer og kør den til syn - eller ring til forsikringsselskabet og få en dag eller 3 med forsikring så den kan køres til syn nu.

    Den skal synes før den kan omregistreres.


  • #7   9. jan 2018 Har hørt en historie om at nogle forsikringer skulle dække med ansvar ved kørsel i vintersæsonen, selvom der kun er købt de normale 9 mdr. Har dog ikke tjekket at det passer i den virkelige verden, men er det korrekt, kunne de jo være at din forsikring fungerer på denne måde, og så kan du køre den til syn.

  • #9   9. jan 2018 Jeg ved at hos GF dækker ansvarsforsikringen 12 måneder om året. Det gør min i hvertfald. Og ellers kan man vel hurtigt få fat i en varevogn eller lignende og køre den til syn.

  • #11   9. jan 2018 Du kan heller ikke have et indregistreret køretøj uden det er lovpligtigt ansvars forsikret.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   9. jan 2018 #10 - De fleste synshaller har da prøveplader - man behøver blot ringe og spørge forud, hvis man er i tvivl.

  • #14   9. jan 2018 Man kan ikke få prøveplader til en indregistreret mc.
    Hvis i kan få handlen afsluttet, så få forsikringen ændret til helårsdækning og kør så til syn.
    Efter syn omregistreres til køber. Den indbetalte forsikringspræmie får man så retur fra selskabet. Dog minus de få dage man har brugt siden den blev ændret til helårsdækning.


  • #15   9. jan 2018 Som jeg forstår dit spørgsmål, er det kun det,at køber ikke betaler forsikring for at køre Dec-Marts, der hindrer ham i at køre nu. Da jeg købte brugt sidste år, tog sælger og jeg hen og fik den synet med det samme. Og hvis i begge har jeres NemId med, ordner i osse lige omregistreringen sammen. Så skal i ikke tænke mere over det. (Altså, uden at de nuværende plader skal af.)
    Men hvad er det for en cykel, du er ved at sælge?
    Undskyld, hvis jeg misforstår, og bare bidrager til forvirringen.


  • YH
    YH Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 5
    #16   9. jan 2018 Tak for jeres svar, har mere eller mindre fået svaret mit spørgsmål. smiley
    Det er en GSXR 250 det drejer sig om.


Kommentér på:
Salg af MC i vintertiden, som skal synes ved om.reg.

Annonce