{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Atter en ting mc,ister nu skal være obs på... :(
  • #1   19. apr 2018 det er altid godt med lidt ekstra spænding ude på vejene smiley

  • #2   19. apr 2018 De overser vel også fodgængere og cyklister?

    Helt alvorligt tror jeg (Som Tesla også har udtalt ifm. deres seneste uheld) deres autopilot funktion REDER flere liv end det tager...

    Vi har vel alle oplevet uopmærksome billister... Hvem ville i helst møde i trafikken?


  • #4   19. apr 2018 Ah. Der vel de færreste, der lukker øjnene, bare fordi der er adaptiv fartpilot på. De adaptive fartpilot jeg har prøvet bremser i laaang tid inden forankørende, så man opdager vel hurtigt, hvis der er noget galt - som fx at den ikke opfatter en motorcykel.

  • #6   20. apr 2018 At tænde lyset er ikke en aktiv del af kørslen, og derfor nok (desværre) let at glemme. De fleste husker at styre, accelerere og bremse løbende. Lad os håbe de bliver ved med det.

  • #8   20. apr 2018 Jeg er desværre nødt til at erklære mig enig med ham den sure.

  • #9   20. apr 2018 Så må vi vel bare køre lidt stærkere,så vi ikke blive indhentet af de farlige biler. smiley

  • #10   20. apr 2018 #9: Den er jeg ihvertfald i båd med. (Hvis jeg kommer på vejen igen.)

  • #11   20. apr 2018 hellere kom galt af sted end slet ikke at komme af sted smiley

  • #13   20. apr 2018 Op på hesten igen

  • #14   20. apr 2018 @7 - mener du i ramme alvor, at en gammel Kadett skulle være mere sikker for nogen? Ja, røvsygt, når folk med nyere biler kører rundt uden baglys i tåge eller i skumringen - men at se de gamle lig, der skramler rundt på motorvejen med lys i trekvart forlygte og alligevel kører 150, det er i mine øjne noget mere skræmmende.

    Kan være du har en pointe i, at nogle af de moderne funktioner gør os mere magelige og uopmærksomme, men netto, så kan der vist ikke være tvivl om, at det nye udstyr har en gavnligt effekt. .

    Den automatiske nødbremse i min bil har i hvert fald et par gange forhindret mig i at klappe op bag i en forankørende. Jeg er så til gengæld selv to gange blevet påkørt bagfra. Til gengæld vil jeg godt indrømme, at bakkamera + sensorer i bilen har betydet, at jeg aldrig drejer hovedet, når jeg bakker - så lidt magelig er jeg trods alt blevet smiley


  • #16   20. apr 2018 Enig mht. curlinglovgivning.. . Og meget andet curling i øvrigt. Men nogle gange er teknologien sgu bare bedre end "old fashion". Og det tror jeg den er ift. sikkerhed. Nogle gange svigter 0'erne og 1-tallerne. Men det gør ham bag rattet også.

    Men jeg kan da godt give dit ret i, at ikke alt nødvendigvis er bedre. Pros and cons.. . Men af en eller anden grund interesserer det os meget mere, når en selvkørende Google-bil kører en fodgænger ned end når 100 berusede bilister gør det samme.


  • #18   20. apr 2018 WARNING: aldeles udokumenterede og spekulative formodninger på vej:

    Den sammenhæng tror jeg ikke på. At sætte sig ind i en bil eller på en MC i spirituspåvirket tilstand må tilskrives noget personlighedsmæssigt; manglende ansvarsfølelse, manglende forståelse for de mulige konsekvenser, dumhed, psykisk ustabilitet, depression - eller bare for meget alkohol. Ikke hvilken bil man kører i. Tror ikke på en rationel årsag ("min bil klarer den for mig") til en så irrationel handling.


  • #20   20. apr 2018 Nej, aldrig.

Kommentér på:
Atter en ting mc,ister nu skal være obs på... :(

Annonce