{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

Sidespejl sidder fuldstændig forkert - hvordan retter jeg det? {{forumTopicSubject}}

Har lige skiftet sidespejl på min Yamaha XJ600, da det gamle var ubrueligt.

Når jeg skruer det i, ender det med at sidde fast i en hel forkert position, direkte fremad, i steder for ud til siden til venstre, som det skal.

Der sidder en skrueanordning/møtrik af en art lige ovenover (se billede), men den har ingen funktion. Den kan blot skrues op og ned ca. 1 centimeter, men jeg kan ikke få den til at have indvirkning på, hvornår spejlet "strammer sig fast" det korrekte sted.

Ved nogle, om jeg gør noget galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sidespejl sidder fuldstændig forkert - hvordan retter jeg det?
  • #2   26. maj 2018 Jamen omtalte møtrik er vel det, som får spejlet til at sidde fast? Hvorfor kan du ikke løsne den lidt, dreje spejlet og stramme igen?
    Der er måske for meget stang på spejlet? Det ser helt mærkeligt ud, ihvertfald smiley
    Men ikke lisså mærkeligt som at køre rundt med spejlet strittende ud i den forkerte retning, selvfølgelig...;-)


  • #3   26. maj 2018 #1: Jeg tror da ikke, at det sidder fast for ham?!

  • #5   26. maj 2018 Hvis det der volder problemer, så skynd dig at smide alt dit værktøj ud inden du ødelægger en masse smiley

  • #6   26. maj 2018 Nix, det virker ikke sådan. Selvom jeg drejer spejlet, til der hvor det skal sidde, og derefter skruer omløberen ned, så sidder sejlet stadig løst, og sidder først fast når jeg strammer det (og ender dermed med at sidde forkert).

  • #7   26. maj 2018 Yamaha’ s sorte serie af spejle, skal monteres modsat. Det er motorcyklen, der skal drejes ind under spejlet indtil det er i position.
    smiley


  • #8   26. maj 2018 #7: JA! Det giver....mening?!

  • #9   26. maj 2018 Jeg tror altså bare at du skal nørkle lidt med det. Med mindre, at tingene ikke passer sammen.....så kan du jo nørkle løs....
    Eller følge Toms råd. Det gjorde jeg, og jeg har ikke ødelagt en skid siden....!?


  • #11   26. maj 2018 Jeg er godt klar over hvordan selve systemet virker, med at spænde den øverste møtrik - så langt er jeg med ??

    Nu ser det dog ud til at gevindet på selve cyklen er ødelagt, fordi jeg har drejet til - så jeg må vist ud og have et nyt komplet koblingsgreb nu smiley
    Damn...


  • #12   26. maj 2018 Hvis det er et originalt Yamaha spejl, så skal du være opmærksom på om det er monteret med linksgevind. Det er en særegen ting for Yamaha

  • #13   26. maj 2018 Der var linksgevind på det højre spejl. Ikke på det venstre her smiley

  • ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #14   26. maj 2018 Hvis du nu gør det omvendt og sætter spejlet forkert, inden du spænder det.Så sidder det nok rigtigt, når du har spændt det.

  • #15   26. maj 2018 Du skal bruge 2 skrue/fast nøgler der passer på møtrikkerne.
    først skruer du det lidt fast og placere det i den retning du vil/skal have det, så bruger du den ene fast/skrue nøgle på den øverste møtrik og holder igen mens du spønder den nederste møtrik med den anden skrue/fast nøgle ( også kendt som kontra spænding ).
    Er gevindet lidt medtaget kan rør tætnings tape måske bruges som en lappe løsning indtil du får et gevind skær og laver et nyt gevind.


  • #16   26. maj 2018 #15
    Tak for tippet med tætningstapen som midlertidig løsning, Peter!


  • #18   27. maj 2018 Haha, tror ikke gaffa hjælper lige her smiley
    Har givet den en klat loctite, og så må jeg se. Ellers er jeg nok ude i et nyt gevind.


  • #19   29. maj 2018 Det' Leth ville nok bruge Wienerkalk eller tredobbelt salmiakspiritus.

    Men kan du ikke bare sætte en skive på? Så spænder den måske, når den skal.


  • #20   29. maj 2018 Tror det var gevindet, som var blevet meget træt. Jeg har hjulpet det på vej med noget loctite, og lige nu holder det som det skal smiley

Kommentér på:
Sidespejl sidder fuldstændig forkert - hvordan retter jeg det?

Annonce