{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Oprindelsesland - kvalitetsspørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hey mc galleri
Kigger på splinterny mc, honda cb650f og suzuki gsxs750
Begge er med stålstel, suzukien har meget mere udstyr, men også højere pris.
Hondaen er bygget i thailand og suzukien i japan.
Hvad tænker i mht kvalitet?

Kommentarer på:  Oprindelsesland - kvalitetsspørgsmål
  • #1   7. aug Honda er altid kvalitet.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 232 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 64 Svar: 18.845
    #2   7. aug Suzuki er altid kvalitet, og Honda er også kvalitet.

• #3   7. aug Jeg har pt en suzuki gsxf650 fra 08', og den har ikke været problemfri, skal jeg lige hilse og sige.
    Så derfor lokkede det lidt at skifte til honda. Og så så jeg bare lige at den er bygget i thailand, men det mener i ikke gør nogen forskel? Der er også 5års garanti, så et eller andet må den da kunne.

• #4   7. aug Jeg ville prøve en Honda. Hvis det skal være en japser.

• Sajmon ™

#5   7. aug Havde du den fra ny?

• #6   7. aug Nej jeg er 2 ejer. Købte den med 15.000km på klokken for 4mdr siden, og den har rundt regnet kostet mig for 10.000kr i rep nu.

• #7   7. aug Tror ikke der er den helt store forskel på kvaliteten af japanske cykler.
    Japanerne går op i skidtet og særligt deres navn, derfor skal man heller ikke være bange for at de er bygget i andre lande.

• #8   7. aug cb650f er nok mere behagelig på motorvejen pga kåben .motormæssigt havde jeg taget gsxs750.

• Sajmon ™

#9   7. aug #6 - Så har jeg lidt svært ved at se at man kan give cyklen skylden, når du ikke kender dens historik.

• #10   7. aug #8
    De er begge uden kåbe

• #11   7. aug Man kan ødelægge meget på 15000km

• #12   7. aug På 15.000km er bremseskiver blevet skæve, forgaffel pakninger gået, lamdasonde stået af, ensretter, og rust i tank..

• #13   7. aug damn...

• #14   7. aug #10 du har ret det er Fa der er med kåbe.
    http://www.mp-motorcykler.dk/mc/7801.html

• #15   7. aug Og det er udover de øvrige 6000kr jeg har brugt på kædekit, dæk, olie og filter, luftfilter, og stort service med ventilcheck. Alt lavet ved autoriseret suzuki værksted.

• #16   7. aug Den er pænere uden kåbe og med guldfælge

• #17   7. aug tag ud og prøv begge. mp har begge modeller.

• #18   7. aug Så det er i hvert fald ikke MIG som ikke passer mine ting.

• Sajmon ™

#19   7. aug Ja 15.000 på 10 år, er omkring 1500km om året, så der er meget stilstand. Potentielt kan den have kørt de 15.000 det første år, og stået siden da - det ved du jo ikke.
    Tilføj fugtigt dansk klima og dårlig rengøring før man parkerer cyklen - så sker det der nemt, på nær spændingsregulatoren - de går bare på alle cykler før eller siden.

Som Rene siger, er det ret nemt at ødelægge en MC på 15.000km...

• #20   7. aug Jamen du har ret, Sajmon. Jeg er bare født under en uheldig stjerne. Jeg vil i hvert fald købe nyt fremover.
    Men gsxs 750 fra japan eller cb 650 f fra thailand, hvad ville du snuppe?

• Sajmon ™

#21   7. aug Den du synes er fedest af de to, når du har prøvet en tur på dem begge - gerne længere ture end 20 minutter.

Ingen af os kan vælge for dig, og der er ingen grund til at skele til hvor de er bygget.

Personligt synes jeg begge er røvkedelige, men det er fordi de har 4 cylindre. Triumph Street Triple ville være mere interessant for mig, hvis ikke en SV1000 med lidt affjedrings opgraderinger - men dem kender jeg også ud og ind.
    (Jeg er den forkerte at spørge)

• #22   7. aug Ved to så anerkendte mærker er det nok ligegyldigt. Hvis ikke de blev produceret i ordentlig kvalitet, så ville de nok tage produktionen hjem til Japan.
    Enkelte BMW bliver produceret i Kina. Det bliver de garanteret kun når kvaliteten er OK.

• #23   7. aug Jeg ved godt du er til 2 cylindre og ingen kåber
    Jeg har skam kigget på street triple, men prisen løber alligevel deropad for en ny.. Det passer mig glimrende omkring 100.000kr.
    Hælder mest til cb650f, jeg må lige ud og prøve dem igen..

• #24   7. aug Har lige valgt i næsten samme segment. Hondaen var ikke i spil da den bare udstråler “kedelig” i min verden. Suzukien mindede alt fir meget om den gsxr jeg skulle af med (omend den har en fantastisk motor)
    Jeg endte med street tripple, mt09 og duke 790. Det blev til en duke fordi den er lille,smal og har en lækker elektronikpakke og en dejlig bølle agtig måde at kører på.... Tror ikke det det kan analyseres som det kloge valg, med mindre smilets størrelse er afgørende faktor

• Sajmon ™

#25   7. aug Er der andre faktorer da?

• #26   7. aug Duke 790 er også en fed cykel.det er prisen dog også 50000kr dyrere.
    og forgaffel der ikke kan justeres

• #27   7. aug Produktionsland er ligegyldigt, det er kvalitetskontrollen der er afgørende. Og den har sjældent fejlet noget hos Honda.

• #28   7. aug Jeg synes ikke en ktm 790 er køn fra nogle som helst vinkler, men det er heldigvis smag og behag
    Og den er også lidt dyr til mig.. - Var jeg oppe i de der 150-60-70 tusinde kroner, så ville jeg tage en street triple r. Jeg synes deres gearskift er noget der er værd at skrive hjem om

• #29   7. aug Men den gsxr du skulle af med brian, har det ellers været en fornøjelse at eje den? Jeg hører hvad i siger mht at honda og suzuki er lige godt, men erfaringer er bare rare at høre..

• #30   7. aug #22: Deter kun enkelte motorer BMW får lavet i Kina. G310 serien er indisk produceret

• #31   7. aug Det er sgu hip som hap ,.....hele lortet er made in Taiwan......

• #32   8. aug Den gsxr er den bedste cykel jeg har ejet !

• #33   8. aug Hvis dit valgt er mellem Honda Cb650f og suzuki Gsxs750, så ville jeg ikke tvivle på kvaliteten på nogen af dem. På Honda'en kan kvaliteten føles højere/lækre (ligesom Audi kontra Toyota), og den vil nok også holde længst, men det vil være et teoretisk spørgmål, da den sikkert er solgt inden.
    Men hvorfor ikke vælge noget der er pivsjovt at køre på? KTM Duke 690 med oceaner af karakter og fræk som en slagterhund. Hvis du ikke køre alt for lange ture, så vil med garanti sidde med et kæmpe smil i hjelmen konstant...

• #34   8. aug Jeg tænker om der kan være fusket med km på den cykel..? 15.000km på 10år er dæleme ikke meget, og hvis man ikke har papirer med service og km løbende, og den ikke har været til syn, hvem ved så hvad den reelt har kørt.

• #35   8. aug Jeg forstår ikke, hvorfor det altid er Honda eller Suzuki som diskuteres, når det snakkes problemfri japaner. Rent statistisk har Yamaha færrest fejl per km. Personligt synes jeg, at MT'erne er nogle rigtig gode alternativer til dem du kigger på.

Skulle jeg vælge mellem de 2 nævnte modeller, ville jeg vælge den, som jeg fandt mig bedst til rette på, og som gjorde det bedst set ud fra mit kørselsmønster, de fleste mc'er er mega fede på prøveturen, kunsten er at lure, om de også er det til hverdag. Typisk ville jeg ende med Honda, jeg synes bare der er et eller andet over de maskiner de laver, som ikke kan forklares. Andre har det sådan med andre mærker.

• #36   8. aug Yamaha plejede at få meget produceret i taiwan.
    Taiwan er sidenhen blevet for selvstændigt og for dyre at få produceret hos. Derfor er thailand blevet japans nye kilde til billig arbejdskraft. Som ikke er feudalkommunistisk
    Thailændere er et fint nok folkefærd til den slags. Ligesom taiwanesere på mange måder

• #37   8. aug #33
    Jeg kører mellem 25 og 30.000km om året på min mc
    Der er ikke fusket med km.
    Den er 1 ejers, gået 15.000km. Jeg var ude og prøvekøre i en hel time, alt var godt.
    Men på de efterfølgende 13.000km på 2mdr, er alt så gået galt stortset.
    Derfor er jeg tæt på at hoppe på honda vognen igen, fremfor suzuki, som har været mit dyreste bekendtskab ever.
    Jeg vil gerne blive omkring 100.000kr, og en yamaha mt09tracer(som er den eneste der siger mig noget), koster en slat mere end 100.

• #38   8. aug Men netop fordi jeg bruger min mc hver dag hele året rundt, går jeg lidt op i kvaliteten på de forskellige maskiner.
    Jeg finder det lidt svært at finde en mc som holder til daglig brug hele året rundt, så længe jeg ikke har råd til en gs1200(som jeg forøvrigt ikke gad eje).

• #39   8. aug De sidste 3 dage har min gsx650 holdt nede i gården, med olie overalt på motoren, ned af forrørene og ned i kåben. Den kan godt starte, men skyder som sagt olien ud et sted, og bliver mega varm og lugter. Den har gået 28.000km. Jeg afventer svar fra forhandleren lige nu. Jeg har bedt ham om at tage den tilbage, eller få lavet min motor 100%, en gang for alle.
    Så vi må se hvad der sker. Hvis han er på tværs og mine 50.000 er fløjet ud af vinduet, så skal jeg nok oplyse jer navnet på forhandleren. Men hvis han får fikset hele situationen, så vil jeg ikke skabe noget dårligt omdømme. Han er som sådan meget flink, bare svær at få fat i, og så er det desværre en mandags cykel jeg har købt af ham.

• #40   9. aug Vfr
    De ka både bruges til sjov kørsel, beundre den, køre i vand og den trækker som en isbryder.
    Og så holder de for evigt.
    Sådan rundt regnet.
    Ikke at du ska ha dig en vfr. Men kvaliteten.. jeg går også op i det da jeg kører hver dag hele året på div
    Maskiner

• #41   10. aug Synes du er lidt hård over for en cykel der har stået opbevaret i ti år under ukendte forhold. De fleste af de 10000kr dyre fejl du nævner, skyldes højst sandsynligt alderen og forkert opbevaring. Og så er det sgu knap så vigtigt at den kun har kørt 15.000km. Suzukien har ståltank, ligesom en honda, og en halvfyldt eller tom tank kombineret med kondens, skaber problemer med rust. Skiven er ikke blevet skæv af at køre 15.000km, men af en skivebremselås man har glemt at afmontere. Forgaffel pakdåser bliver også gamle og stive, og hvis der så endda er kommet rust på gaffelbenet, så skal det gå galt. Derudover er din idé om én cykel til helårsbrug måske ikke det smarteste. Vinterkørsel slider utroligt hårdt på alle cykler, både kinesiske, japanske og tyske, medmindre du er ekstrem flittig til rengøring og vedligeholdelse. Jeg havde købt en knap så dyr cykel til sommerbrug, og en billig havelåge til vinterkørsel.

Kommentér på:
Oprindelsesland - kvalitetsspørgsmål