{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere tyveri/overfald/røveri.
  • #2   19. aug 2018 Hvad snakker du om?!

  • #3   19. aug 2018 Folk der går med styrthjelm er sgu nogle sataner - godt vi fik det burkaforbud smiley

  • #4   19. aug 2018 Hvis man nu gjorde som i de arabiske lande. Stjæler du ryger hånden. Så kom vi mange af de ting til livs og folk ville nok tænke sig ekstra om. Hjælper jo ikke at du får en dom på 1 måned eller sådan noget. Du kan jo bare gå ud og stjæle igen. Lige meget hvilken person du er.

  • #5   19. aug 2018 har en makker der lige har fået dom på 1.5 måned for at forsvare hans MC som var ved at blive stjålet..
    Hvad siger i til den.
    Jeg siger selvtægt ja tak.!
    Ryd borgen, nye kræfter må til.!


  • #6   19. aug 2018 #4: Så du fra 5 min inde i videoen og et minut eller to frem....At straf ikke hjælper, er ihvertfald ikke et argument jeg kan bruge til en skid, hvis(når) vi får sådanne forhold her i Dk: At de unge rødder er skideliglade med andre....river folk af scootere der kører. Hende i starten, som får et par på skærmen fordi hun holder fast....Og røvhullerne er kolde nok til at holde og råbe af offer og tililende og skal næsten fysisk flyttes før de forsvinder ned i deres rottehul.....Så er vi langt ude over rehabilitering osv. Det skal bare straffes hårdt. Af med hånden eller en fod, ville være fint med mig f.eks tredie gang de laver sådan noget....Sagen er bare, at så er det alligevel skatteborgerne som skal betale til resten af deres ophold i samfundet. OG de penge bliver nok mindre til andre som er uden skyld i deres handikap, kender jeg vores samfund ret....

  • #7   19. aug 2018 #5: Det skal fanme ikke kaldes selvtægt, at en gerningsmand får et par skrammer. Den grænse burde ihvertfald flyttes af samfundet. Målet af magt skal selvfølgelig stå mål med tyvens adfærd i.a en ikke aggresiv tyv som lægger sig ned ikke bare må smadres straffrit af tililende. Men idag, får man dom hvis man klapper sådan en tyv EEN (1) på skallen. Også hvis vedkommende og hans 2-3 venner står med din ødelagte lås i hænderne......Og DET holder ihvertfald ikke længere her i 2018.....Det er jo helt bagvendt at forbryderen, bliver han taget på fersk gerning, med sin opførsel og køligt overblik kan vende situationen så han bliver betragtet som offer.....Godnat Danmark....Og sov godt siger jeg bare....
    .Men ultralydsmanden: Ved du, hvem vi skal stemme på, så der bliver gjort noget ved disse ting.....UDEN at magthaverne samtidig ødelægger alle mulige andre ting i samfundets strukturer. Jeg er pisse nervøs for, at bliver der taget fat på sådanne ting, vil det også gå ud over alle os, som hører til samme socialgruppe som de skide forbrydere....nemlig gruppe 3-5. (Se f.eks deres geniale ghettoplan. Når jeg engang skal flytte til Ålb igen, kan kommunen bestemme hvor jeg ikke må bo fordi jeg er på overførselsindkomst. Selvom jeg betaler til boligforening som alle andre, og der dukker en lejlighed op som jeg ku ha råd til, kan kommunen, med lov i hånd, sætte foden ned....)


  • #8   19. aug 2018 Men deres efterfølgende rettigheder skal også derved forsvinden, hvis du laver noget kriminelt Ala det og sådan. De kan flyttes, det kan vi godt være enige om. Når du går alene er du en svans, når du går i gruppe er du sej, føler mange sig. Det hjælper ikke de kommer ind at sidde, for så sidder de alligevel sammen med deres gruppe, får mere respekt på gaden og flere forretningsforbindelser.

    Vi skal ikke give kriminelle rettigheder hvis de laver sådan noget eller anden hård kriminelitet. De skal blive lovløse, ligesom en politiker skal blive det, vis de lyver, stjæler eller snyder samfundet.

    Og man kan ikke give nogen hudfarve skylden der, flere er nordiske i udseende der.


  • #9   19. aug 2018 Men som du selv er inde på, isolerer vi bare røvhullerne med deres egne....og så tør jeg ikke tænke på hvordan det helt generelle billede vil ændre sig. Men det ville ikke blive i den retning som vi nok er enige i at håbe på. Ikke dermed sagt, at vores nuværende behandlig af forbrydere er ret smart....
    Hvad angår det med hudfarven, har jeg ikke rigtig lyst til at kommentere lige nu.....men jeg ved, hvad jeg ser....Og hvis en pæredansk møgunge begår et overfald, er det ligeså forkert som enhver anden nationalitet der begår samme forbrydelse. MEN vedkommende med anden nationalitet er i et andet land, end det som vedkommende kommer fra. Og det gør det i mine øjne mere forargeligt. Nøjagtigt som hvis det modsatte var tilfældet. Og det uanset at offeret vel føler samme smerte eller lider samme tab, om overgrebet begåes af hvid eller brun.


  • #10   19. aug 2018 Det kan godt nok blive en lang dialog,men man kan vel starte med at kigge på vilken baggrund folk har,så får man nogen gange en forståelse for hvorfor de gør som de gør,og den hjælp der skal til for at ændre,den finder vi ikke nogen steder pga økonomi.

  • #11   19. aug 2018 Det har du ret i, SOS. Men hvis dagligdags kriminalitet er bare i nærheden af, hvad jeg så i ovenstående video, altså her i DK....så er den slags rehabiliterende straf bare ikke godtnok. Heller ikke selvom vi havde afsat pengene til det.
    Det synes jeg er sammenligneligt med de sidste 20 års fliygtninge/indvandrerpolitik....som kun er slået mere fejl i et andet land....Sverige.
    Plus det, at der må være en grænse for, hvor meget tålmod og hvor mange udgifter man som land kan være bekendt at bruge på nyttesløse projekter. For husk på, at ALT muligt andet i samfundet bliver tvunget til at bidrage med deres del af kagen.....Med økonomi....og arbejdsløse. Og ældre som ikke bliver ordentligt passet. Og i den mildere ende, ting, som ikke er totalt privatiserede endnu som f.eks kultur.
    Jeg ved godt, at når politikerne vil opnå et eller andet, er de fulde af garantier for, at dette og hint skam ikke bliver taget af kasser på andre områder....Men samtidig erkender de, at der kun er ET bundlinje-beløb som er til rådighed. Magthavernes løfter er med andre ord bullshit. Og det mærkes den dag idag på ret store grupper af befolkningen. Grupper, som ikke tilhører den øverste halvdel af de sociale grupper, og som behandles ok her i DK. Men som år for år bliver lidt dårligere stillet.
    Jeg går ikke ind for, i virkeligheden, at ødelægge de kriminelle så meget, at de ikke kan klare sig selv efter en straf. For så er vi lige vidt....Men den pædagogiske rehabilitering som vi har som erklæret mål her i landet....den er tiden og udviklingen altså løbet fra.


  • #12   19. aug 2018 #4 ja, det vil sikkert give god mening med arabiske straffe til gerningsmændene.... de fleste i videoen ligner ikke rødhårede fregnede englændere.

    London er i øvrigt ikke kun plaget af mc tyverier, alle typer simple forbrydelser eksploderer.... og det er ikke pga. Brexit...

    London har allerede en muslimsk borgmester der mener (muslimsk) terror er "part of the parcel living in a big city".... Londonistan, here we come


  • #13   20. aug 2018 Per: Det er de tilstande jeg frygter efterhånden. Og selvom at det er så logisk, at det gør ondt, at: Des flere fra væsentligt forskellige kulturer der kommer til et land med en given, ret homogen kultur.....jo mere bliver den homogene kultur....uhomogen, med hvad der deraf følger. Og at tilkommerne så ovenikøbet har nogle forhold som ikke er de bedste, gør ikke sandsyneligheden for kriminalitet mindre.....selvfølgelig. Men det er modigt af dig at skrive det så direkte, per. For kendsgerningerne, er der stadig mange, som har til gode at vågne op til dåd, til. Og nogle af dem, bliver meget aggressive, når de tror de spotter en racist.

  • Ove F
    Ove F Tilmeldt:
    jun 2005

    Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 17
    #14   23. aug 2018 #4
    Du har ret. Så kunne perkerne endelig komme til at give en hånd med. smiley


  • #15   23. aug 2018 Parkerne....altså de, som parkerer? Jeg ved, at du ikke kommenterer på på noget som jeg har skrevet. Men derfor kan jeg vel godt svare alligevel. Du kan jo bare lade være med at læse, smiley ikk
    Jeg tror altså, at vi nok skal holde det til, at det kunne være hvilken som helst kultur, som bare er tilstrækkelig anderledes (læs: voldsparat,) -ifht kulturen, som bliver oversvømmet. Så føler "de, som parkerer" sig ikke ramt ydeligere, heller. Og min opfattelse er altså, undskyld mig, at "de som parkerer" er yderst følsomme. Endda nærtagende. Og så risikerer vi, at tungen og ikke hånden ryger sig en tur en dag.


  • #20   8. okt 2018 Når der er ligeså mange tilskuere som gerningsmænd, vil jeg vædde på, at den enkelte tilskuer er bange for at resten af tilskuerne forbliver tilskuere, selvom den ene blander sig. Folk er ikke vant til og forberedt på volden. Hverken fysisk eller mentalt. Derfor lader mange sig passivere hvis en enkelt stiller sig op og råber trusler af dem....Den almindelige gennemsnitsborger går simpelthen i en trance som kan sammenlignes med chok-tilstanden man kan komme i, hvis man udsættes for f.eks trafikuheld eller et groft fysisk overgreb.(tror jeg...)

  • #21   8. okt 2018 @20 plus det faktum at lovlig nødværge er så diffust defineret at folk der hjælper i sådan en situation ofte ender med at blive tiltalt for vold og selvtægt.

    Faktisk er det ren win-win for politiet: De får fanget nogle (godt nok de forkerte) og samtidig slipper de selv for at konfrontere de virkelige voldsmænd.... i ved dem der går med en lommekniv der er længere end 7cm.... dem har politiet jo respekt for!


  • #24   9. okt 2018 Per: Det er så grotest, at offeret risikerer at ende med at dømmes som gerningsmænd. Inden for rimelighedens grænse, altså. Det samme mht indbrud i sit hjem....man skal dælme tænke sig om, inden man sætter en bjørnefælde op ved bagdøren...

  • #25   9. okt 2018 Det vil altid være op til domstolene at afgøre, om en borgers indgreb er nødvendigt og rimeligt, Men hvad er nødvendigt det kommer jo an på hvilken situation man står i hvis det var i mit hjem hvor det ville have bekostning af familien frem for den ubudne gæst så ville jeg tage straffen for at anvende det nødvendige som vil gøre at de ikke kom igen.

  • #26   9. okt 2018 Hvis du har den mindste mistanke om at nogen vil gå i fælden, så er du i ond tro, og får en dom for det.

  • #27   9. okt 2018 Allan: Ja, det er helt sikkert. Men en bjørnefælde er måske også liiiidt i overkanten.
    Sos: Det er netop "problemet." I en tilspidset situation, har man nok ikke så meget tid til at overveje frem og tilbage. Og er det et indbrud vi snakker om, er jeg ret sikker på, at man kan påkalde sig sin rolle som husets og familiens beskytter så tosset man vil. Man vil sikkert blive straffet, hvis man gør spor andet end at holde vedkommende tilbage. Og det er jeg faktisk ikke engang sikker på, at man ikke kan blive straffet for.
    Men det er jo heldigvis også hypotetisk, ikke. Og skulle det ske for os, gør man jo som man gør i situationen. Man når ikke at tænke mange sekunder over det. DET er jeg sikker på...


Kommentér på:
Mere tyveri/overfald/røveri.

Annonce