{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Støj. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Det debateres for tiden en del i pressen angående støj fra mc'er.
I min optik er det vesentlige hvordan den kører.At søge opmerksomhed med masse lyd er vel temmelig barnlig....
Trist at nogle af kritikerne ikke har begreb om hvilke retningslinier som ligger til grund for de forskellige mc'ers max db og derfor kommer med krav om f.eks. max 82db fra alle mc'er.
Om debatten kører af sporet (enten med assistanse fra uvettige motorcyklister eller fra indignerte borgere) kan det ende op som nogle steder i nord Tyskland,hvor det er forbudt at køre mc.
Mvh.
TW.

Kommentarer på:  Støj.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 238 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.821
    #1   10. okt Den kører ikke bedre bare fordi den larmer mere.

Hvis bare den nuværende lovgivning blev overholdt, var der ingen diskussion.

• #2   10. okt vil ikke sige kawasaki h2 sx kører dårligt, den larmer da ikke forfærdeligt

• #3   10. okt Så skal den lige op igen hva

• Lars  V
    Lars V Tilmeldt:
    feb 2015

Følger: 5 Emner: 5 Svar: 15
    #4   11. okt En Harley uden "lyd", er som en Irish Cofee uden Whiskey.

• #5   11. okt En Harley støjer fra udstødningen for at man ikke kan høre alt det andet der rasler og skramler.

• #6   12. okt Det er måske af samme grund at andre sætter larmepotter på deres mc De har jo alletiders undskyldning ved at påstå: loud pipes saves lives

• #7   12. okt Din sidste sætning er vist nok aldrig bevist?

• #8   12. okt @ #0, Har kørt meget i Tyskland..
    De lukkede veje for MC, du tænker på - er det ikke bare de mindre i beboelseskvarterer, med tids begrænsning.. du tænker på..?
    Eller at MC under 149ccm slet ikke må køre på motorvejene..?
    Jeg har ikke stødt på landeveje hvor det er totalt forbudt..! ?

• #9   12. okt

• #11   12. okt Ja - præcis Matthias
    Vi er enige..

• #12   12. okt Det har du nok ret i Henrik A.
    Pointen min med inlægget var at rette søgelyset mod endringe på mc'er som ikke er kosmetiske,men børnagtig og skaber unødige konflikter.

• #13   12. okt

• #14   12. okt "12 Børnagtige ? Arr Thorgræm det skal du så ikke bestemme

• #15   12. okt #8
    "Jeg har ikke stødt på landeveje hvor det er totalt forbudt..!"
    Så har du bare været heldig ikke at støde på dem - det er jeg for et par år siden. Det var GPS ikke glad for.
    Der er strækninger, der er spærret for mc 24/7 alle årets dage eller i de sjove måneder og det er ikke kun i bebygget område, men også skønne naturstrækninger ude på landet......
    Det skulle vi ikke gerne få her i DK....

• #16   12. okt #7
    Nej, nemlig - og den tror jeg heller ikke på, men for dem, der skal dække over noget skramlen fra mc´en er det jo en praktisk undskyldning

• #17   13. okt Mon ikke at det giver sig selv, regeringen har jo lige fremført en plan om at afskaffe alle køretøjer der kører på benzin og diesel. Så er det slut med MC, og mon ikke at dem der er fra "gamle dage" bliver belagt med så stor en vægtafgift at det kun er folketingsmedlemmer og royale der har råde til den slags! Jeg glæder mig så bare til at se hvordan hele transportsektoren skal foregå, der er vist lyse tider for producenter af hestevogne og opdrættere af bryggerheste, for lastbiler bliver jo forbudt, med mindre de kører på el, og så kan de ikke have mere last end en lille skolepige kan bære, resten af pladsen er fyldt med batterier! Jeg kunne også forstille mig at landbruget fik "lidt" udfordringer, men det er nok småting i forhold til hvad militæret er oppe imod, gad vide hvor langt en kampvogn der vejer 70 tons kører på en opladning? Vi slipper vel så til gengæld for at købe nye jagerfly, med mindre Duracell har udstyret dem med helt nyudviklede batterier!
    Nu er min mening jo som bekendt ikke meget værd, men jeg tror faktisk godt at benzin kan være skadelig, prøv at læse den her
    https://ekstrabladet.dk/112/vanvittigt-doedsfald-kvinde-paa-stoffer-pumpede-benzin-ind-i-anus/7352170

• #18   14. okt Helt enig Tom.
    El-drevne køretøjer er en blindgyde. Det vil måske i et vist omfang kunne bruges til personbiler, men til alt andet er det ikke fremtiden. Jeg forestiller mig en lastbil, der vejer 40 tons med en lasteevne på et par tons (i dag ca 30 tons)
    Jeg mener snarere at fremtiden ligger i brug af hydrogen, hvis ikke det må være benzin eller diesel. Alle former for nukendte køretøjer - biler, mc lastbiler/busser, tog, fly, skibe og kampvogne kan drives af hydrogen og tankning er lige så hurtig som benzin/diesel og vi kan nøjes med opsætning af hydrogentanke ved de bestående tankstationer. Dvs der skal ikke opsættes lade-/tankestationer overalt i byer og på land.
    Grunden til at bilproducenterne bygger el-biler er jo at politikerne presser dem på tiden mht udledning og så er den hurtige (og mindst risikable for producenterne rent økonomisk) løsning jo at producere el-biler.......indtil de får gennemtestet hydrogenkøretøjer og det er de godt igang med.
    En mc på hydrogen vil køre som en benzindrevet, så det ændrer ikke noget for os, bortset fra, at den drypper lidt vand ud af udstødningen...
    Iøvrigt er det ikke vores regering, der bestemmer om det er slut med benzin/diesel. Hvis ikke de kan få mindst Tyskland med på ideen om afskaffelse af benzin/diesel, så er producenterne nok ligeglade med det lille danske marked - men så kan vi jo købe en trædecykel.

• #19   14. okt Uden at kende noget til processen, så skal det være temmelig omkostningstungt at fremstille hydrogen, så efter forlydender, så er det nok ikke fremtiden i større målestok.

• #20   14. okt Ja, der er et stort energitab ved fremstilling af hydrogen, men den kan jo fremstilles med overskudsproduktion fra vindmøller.
    Hvis vi skal være uafhængige af fossile brændstoffer, skal der opsættes rigtig mange vindmøller og/eller solpaneler. Da vi skal have tilstrækkelige mængder energi, når der er vindstille og ingen sol, så vil vi i lange perioder få en voldsom overproduktion af el, som vil kunne bruges til hydrogenfremstilling. Det vil så og sige være "gratis".

• #21   14. okt Hej igen.
    Som så mange gange her på siden tager et temas indhold en uforudset drejning.
    I dette tilfældet synes jeg det giver mening.
    Energiforbruget har kommet i fokus eftersom poweren har gået ud af den oprindelige debatten.
    For mig ser det ud til at eneste vej for menneskerasen at overleve de neste 200 år er at drosle alvorig ned for forbruget. Jo højere forbrug,jo mere skal der drosles.
    Så er det vel oplagt at mc'er står for hug ganske højt op på listen. Beklageligvis.
    Af en eller flere grunde magter vi ikke at tage ind over os at dette store spørgsmål er stillet til hver af os. Jeg ved ikke hvorfor.
    TW.

Kommentér på:
Støj.