{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Martin N
Martin N
Tilmeldt:
31. okt 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Tilbudsportal for reparation af motorcykler {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er personligt stor tilhænger af diverse tilbudsportaler, hvor man kan få et antal tilbud på en specifik opgave. Derfor har jeg også været på udkig efter sådan en løsning i forbindelse med en reparation af min motorcykel, men har ikke kunne finde dette.

Jeg har derfor nedenstående spørgsmål, jeg gerne vil høre jeres mening om:
- Er det en løsning i kunne finde på at bruge?
- Tror i der er et marked for det?
- Har i nogle ideer der kunne være gode til sådan en portal?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbudsportal for reparation af motorcykler
  • #1   31. okt 2018 Jeg bruger altid en autoriseret forhandler, så tilbud er nok ikke særlig aktuelt for mig.
    Til min KTM er der så få forhandlere, at en evt. besparelse ved en reparation måske vil blive brugt på ekstra benzin. Aktuelt får jeg alt lavet i Tyskland.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   31. okt 2018 1. Aldrig nogensinde kunne jeg finde på at bruge det. Mange MC mekanikere har i forvejen et ret blakket ry, så at de skal sidde og underbyde hinanden, er et skridt i den forkerte retning.
    Jeg skruer selv, af samme årsag.

    2. Der er sikkert et marked for det, for ret mange mennesker tror stadig at prisen er det vigtigste.

    3. Ingen ideer.


  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   31. okt 2018 Hej Matthias,
    Tak for din tilbagemelding! Mon ikke der kunne være en prisforskel på den enkelte reparation selvom det er autoriserede forhandlere?

    God pointe med få forhandlere/værksteder, det vil naturligvis være en udfordring man eventuelt skulle køre langt for. Tror du generelt at der er for få mc værksteder, til at det kan lade sig gøre?


  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #4   31. okt 2018 Hej Sajmon,
    Kunne man eventuelt indføre et rating system af de enkelte værksteder, for at forhåbentligt at kunne få et korrekt billede af deres arbejde? For de personer der ikke selv kan skrue i maskinen tænker jeg det kunne være relevant smiley


  • #5   31. okt 2018 Lige med KTM er der nok kun 2 - 3 forhandlere i DK, så der er langt mellem dem. Jeg tvivler på det kan lønne sig at køre fra Sønderjylland til Sjælland. Så skal det være en større omgang der skal laves.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   31. okt 2018 Det kan man sikkert, men gider man virkelig bruge tid på det?

    Det virker jo ikke en skid på f.eks trustpilot, for der kan forhandleren bare betale sig fra en dårlig bedømmelse - så forsvinder den.


  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #7   31. okt 2018 Det skal naturligvis være retvisende før det giver mening.. Men nej, det er ikke sikkert folk vil bruge tiden på det smiley

  • #8   31. okt 2018 Ville ikke bruge det, har prøvet autobutler med et alm service og ingen af tilbudene ku bruges, ikke pga pris, men det virkede bare så copy paste tilbud, ikke engang hvad jeg sku bruge.

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #9   31. okt 2018 Hej Marcus,
    Var det service af motorcykel? Så vidt jeg har kunne læse mig frem til dækker autobutler nemlig kun reparation af biler.

    Har dog kun haft gode erfaringer med autobutler ved reparation af min bil.


  • #10   31. okt 2018 Den er der ikke mønt i, find en anden måde af få folk til lommerne på, det er vist både nemt og populært at tage røven på et firma der hedder skat, og chancen for at de finder ud af det er nærmest ikke eksisterende smiley

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   31. okt 2018 Hej Tom,
    Hehe smiley Kunne du finde på at bruge sådan en løsning?


  • #12   31. okt 2018 Nej.
    Nej.
    Nej.

    Har dårlig erfaring når første kriterie er “billigst” og der er håndværkere involveret smiley


  • #13   31. okt 2018 Du får hvad du betaler for....
    Har oplevet flere gange folk har siddet og brokket sig over DIV
    mekanikers arbejde herinde,
    De har troet de fik lavet hele verden for små penge,, hvor de
    så har fået pis og lort ud af at skulle spare nogle få kr.......
    En god mekaniker tager sin pris for sit arbejde,,,,


  • #15   1. nov 2018 Det vigtigste for mig er at jeg stoler på min mekaniker, ikke om det koster nogen 100 hundrede kroner fra eller til. Dermed ikke sagt at de dyreste er de bedste, det er som regel hos de store værksteder, at jeg oplever, at tingene ikke bliver gjort ordentligt. Et lille værksted hvor ejeren selv skruer, der ved man at han lever af at de lokale kunder kommer igen smiley

  • #16   1. nov 2018 Hej Martin N.
    Har du undersøgt om der overhovedet er interesse hos MC værkstederne? smiley


  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   1. nov 2018 Tak for jeres input. Det lyder til at der er en grund, til at det ikke eksisterer på nuværende tidspunkt smiley Og nej, jeg har ikke hørt om der er interesse hos MC værkstederne.

  • #20   3. nov 2018 Det er vel ok og ret relevant at lave sådan en forespørgsel i netop dette forum? Uanset om man har MC pt., tænker jeg.

  • Martin N
    Martin N Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #21   3. nov 2018 Hej Hans Henrik
    Jeg skal have lavet et stort service på min MC inden der skal plader på næste år, hvis det er vigtigt for dig at vide smiley I denne forbindelse kom jeg blot på ovenstående ide.


  • #22   3. nov 2018 Det er også almindelig kendt at autobutlers ikke samarbejder med alt for billige værksteder, eller rettere, de får besked på at hæve prisen hvis de vil være med.

Kommentér på:
Tilbudsportal for reparation af motorcykler

Annonce