{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Yamaha fzr 1000cc årgang 1989 hjælp
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 238 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.819
    #2   26. nov Det er en gammel hund - dog er det ikke selve cyklen du som sådan skal være bange for, men antallet af tidligere ejere, og kvaliteten af den vedligeholdelse der er udført på den.

    Alene på grund af alderen, er det langt fra unormalt at forgaflen er rusten på inderbenene, og at bagdæmperen skal serviceres. Det første ville være en dealbreaker i min verden - nummer to kan man betale sig fra, hvis ikke der findes en opgradering som er til at betale.
    Karburatorerne og indsugnings gummierne kræver med al sandsynlighed også noget kærlighed / rens / service / udskiftning. Hvis ikke den tager gassen knivskarpt når den er driftvarm og har en rolig / præcis tomgang, er der lidt at tage fat i allerede der. Den må ikke være træg på gassen, og den må ikke tøve med at falde ned i tomgang når du slipper den igen.
    Lad være med at lade sælger spise dig af med "sådan har den altid gjort", for det skal den IKKE.
    Så er der selvfølgelig alle de andre ting, som er aldersbetonede, som udtørrede hjullejer, møre simmerringe / o-ringe diverse steder, irede stik, møre ledninger osv.
    Laderegulatoren kan være lidt sløj, så du skal teste om den lader ordentligt. 13,6 volt eller derover, når motoren snurrer 2500rpm eller mere - gerne tæt på 14 volt, og det måles på batteripolerne...

    Generelt er den bygget solidt, så igen... Vedligeholdelse...

    Olietyvene mørner over tid, så forvent et forholdsvist højt olieforbrug - det er mere reglen end undtagelsen. Det er lidt tidskrævende at grave sig ned til dem, og hvis topstykket skal af, skal motoren ud af stellet.
    Koblingen er lidt bøvet bygget, så pladerne mangler smørelse, som så gør at den kan hugge ved igangsætning - men det er nemt at modificere selv hvis man kan finde ud af at skille den slags ad.

    For sin alder, er den ret velkørende. Det var den første serieproducerede MC som kunne køre "300" km/t, så den er ret fin i høj fart - det var dog tættere på 285 i den virkelige verden.

    Så gammel en MC, kan være svær at skaffe visse reservedele til, så i min verden bør din beslutning for eller imod at købe den, være om du kan lave ALT selv.
    Kan du ikke det, bliver den nemt et dyrt bekendtskab. Kan du det, så er der umiddelbart ikke noget at være bange for.

    Husk at man sidder lidt ekstremt på den. Der er ikke langt fra sædet ned til fodhvilerne, og der er langt fra sædet og frem til clipons'ene - så der er god belastning på håndleddene. Hævede clipons ville være at foretrække for de fleste mennesker.


  • #3   27. nov God forklaring, der egentlig dækker over stort set alle sportscykler fra den periode

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 238 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.819
    #4   27. nov Ja der er ikke meget galt.

  • #5   27. nov de har ry for og æde 1l,olie pr 1000km ca

  • #6   27. nov havde en gammel skolekammerat der havde sådan en model. Den skulle have lidt olie engang imellem, nok noget der ligner 1 ltr pr 1000 km. Den gik rigtig godt, dog kort på ltr. indtil vi fandt ud af den kørte alt for fed, nålene var hævet helt, så de fik 2 hak ned. Så gik den 2 længere på litteren. Tilgengæld smed den ikke en paddehattesky som den tidligere havde gjort når han gav den bundgas. Men ja det er en gammel maskine, der nok har set sin del af krigen. Så gør op med dig selv om det er sagen, - som sagt kan der nemt skulle ofres en del.

  • #7   8. dec Hej folkens. Denne fzr er en rigtig god og fin gammel racer , der er ret kvik og den gør hvad man ber den om . Men det som Sajmon skriver om topfart er da lige til den optimistiske side . Data fra den gang er nogle steder 270 km/t og andre steder 275 km/t nok med en lille kanøjser som pilot . Her er fakta ! 260 km/t ( gps ) som er utroligt tæt på det uret viser . 2-5 km mere på uret det er lidt svært at se da nålen er lidt urolig i den fart det er først nu at yamaha r1 med ca. 200 hk skriver 300 km/t på toppen .mvh. Henrik

  • #8   8. dec Iøvrigt er det ikke så meget med alderen at gøre hvor meget der skal ofres på en brugt cykel , det er mere hvad det er for en klovn der har haft den

Kommentér på:
Yamaha fzr 1000cc årgang 1989 hjælp