{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Yamaha XV 1100?
  • #1   31. jan Bare gi gas, kender 3 med dem og de anbefaler alle 3.

• #3   31. jan En XV 1100 er en driftsikker mc og køre rigtig fint og en hel del bedre end din GS 500, dog har de et problem med deres starter.... men ellers en god mc til langture.....

• #5   31. jan Okay... Hvad er problemet med den starter? Er det på alle modeller? smiley

• #7   31. jan Hmmm...: the XV1100 and the XV750 (1989 and up) do not present the starter system flaws found in the earlier Viragos.
    Kilde: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yamaha_XV1100

• #9   31. jan Det er samme problem på XV750 til XV1100

Dårlig konstrueret motorkonstruktion - og den blev endnu mere ringe på XVS1100 med åbent kardan træk. Har selv haft en, engang...

XV535 og 250 eller XVS650 har ikke starter fejl, men under powered i min optik.

Skal du have større maskine, er du langt bedre stillet på en Shadow uanset årgang...

• #10   1. feb Okay... Jeg kan konkludere, at xv1100 trods alt er en god og solid maskine, at fortsætte eventyret på efter et par år på min lille gs500? :). Men hvad med reparation og reservedele?

• #11   1. feb Hvad med noget Honda i samme stil, hvis det er det, du går og drømmer om? Jeg kender ikke til deres driftsikkerhed, eller mangel på samme. Men jeg prøvede engang, en VF 700 Sabre og det var godt nok, en dejlig maskine. Lidt gammel, men Hondas V4 maskiner, er bare lækre at køre med. Nogen af årgangene, havde dog ryg for, at være særdeles tørstige

Eller hvis du vil sidde bedre: https://www.guloggratis.dk/transport/motorcykler-og-tilbehor/motorcykler/suzuki/annonce/erhverv/40062737-suzuki-vx-800

• #12   1. feb Hmm... Jo da, Honda er da fede...! Honda er vel også lidt dyrere? Jeg vil jo gerne lidt chopper-stilen - dvs. sidde lidt mere oprejst (i min noget fremskredne alder?) og også med bedre siddeplads for fruen, når hun skal med. På min nuværende Gs500 sidder man ikke helt super og lidt for "sammenpresset", synes jeg.
    Nogen Honda-forslag omkring 7-800cc? Evt andre alternativer...

• #13   1. feb Den der Suzuki VX 800, bruger Intruder motoren. Det er mit indtryk, at den holder ganske ok. VX 800 er ikke overvældende at køre. Den er småtung, men ganske retningsstabil og så har den også kardan, som bare er FEDT! Men der vel 1000 vis af muligheder.

Måske du også kunne tænke i retning, af de store/mellemstore enduro maskiner? En Africa Twin 750cc måske? Eller en Yamaha 750 Teneré ? Det er dog med kædetræk. Ellers er der jo også den klassiske Honda Transalp. Det er jo også maskiner, som man sidder oprejst på. I virkeligheden nok mere komfi, end en chopper?

• #15   1. feb Hej
    Hvad med en Suzuki VS 800 af de nyere. Samme motor som VXéren der er omtalt i tråden. De koster heller ikke en million, og søger du chopper-look kommer du langt det på en VS Kørte en vs-600 engang, og det er den mest stabile cykel jeg har kørt på. Topsimpel. Flot og utrolig nem at gøre ren. Gaffelbroen koger på alle VSéren, men det betyder ikke at resten af cyklen kommer til at koge i chromen. Den er bygget så den er supernem at holde ren og shiny. Perfekt hvis man hellere vil køre end skrue. Og vil du skrue lidt, så er den rimelig nem at bygge på med færdige customdele om vinteren. Nå, bare en ide. Ud og prøv. Man ved det først når man sidder på den. Banker hjertet hårdt, når du triller XV 1100, så er det jo ret ligegyldigt med den starter. Det er jo til at lave. Hellere den rigtige med en fejl af og til, end top-safe og røvkedelig. Sådan har jeg det.
    Men prøv, og skal du have noget at sammenligne med, så kunne VS -eren også være en ide. Der lidt hård ved røven på de lange stræk,forbremsen er ikke noget at prale af, men det betyder jo intet, når man er forelsket i den. Så er det en chopper du søger, så kunne VS800 være alternativ.

• #16   1. feb Webby, i din situation ville jeg naturligvis vælge en Honda VF750C, gerne en Super Magna eller den senere C2 (med kædetræk), men ellers er en VT1100C da vist heller ikke til at slide op og vel fysisk på størrelse med Yamsen?

• #18   1. feb Hmmm. Fedt med de mange gode ideer! Tak for det... Men egentlig er en af mine største bekymringer, om det at gå fra en 500cc til en 7-1100cc, er for vildt. Kan jeg mon tumle fx er en 1100? Eller er det bare at tage springet B):)

• #20   1. feb Moto Guzzi California 1100 , så får du hele pakken , karisma, lyd, kardan , nem vedligeholdelse/service og ses ikke på et hvert gadehjørne , samt kan bremse og styre
    Ciao

• #21   1. feb Nu er en 1100 Yamaha dragstar vist ikke i den kategori man kalder for en vild 1100, og Honda vt1100 shadow i 1996 versionen løber heller ikke væk i arrigskab, sørg for at få dem prøvet inden køb ihvertfald for tænker lidt at de begge virker ligeså dovne som en gs500...

• #22   1. feb Altså, du behøver jo ikke dreje håndtaget hurtigt i bund, første gang du kører på den større cykel, vel? Tag det stille og roligt, sørg for at dæk og bremser er i orden. - og at det ikke er for meget slup i gaskablerne, så du kan give gas jævnt. Slup i gaskablerne og evt. bremsekabel er en sikker måde at køre galt på en ny større MC smiley

• #23   4. feb Ååååhhhh, det er fint at tage sin evner og MC kørsel med, i sine overvejelser:-) Nu har jeg ikke råd, men selvom jeg HAVDE råd, så skulle jeg dælme ikke have en KTM SUPERDUKE, for det har jeg hverken evner, eller disciplin til. Og at at gå fra en GS500 og til en 1000cc, behøver ikke føles så voldsomt, som det lyder. Men HAR man lidt svært ved det (jeg kender også en, der var op over fem gange, for at få kørekortet i hus), så vil jeg næsten sige, at pas på mange af de gamle motorcykler mht bremserne. Bremserne på gamle motorcykler, er tit helt til hest. Dvs de kræver et hårdt tag i bremserne og man får hurtig fornemmelsen af, af den slet ikke har bremseevne nok, især i forhold til sin størrelse. Jeg kan huske, jeg prøvede en 1985 Honda 1100 af en art og føj nogen ringe bremser den havde. Også min egen NTV 650 fra 1990, for ikke særlig imponerende bremser.

Så glem CC et øjeblik og så hav fokus på, hvordan det føles at køre, styre OG bremse, på din kommende mc. Kør et sted hvor der er plads og hold GODT øje. Lav så nogen gode accelerationer og hård OG bløde nedbremsninger og se om du føler dig tryg ved maskinen. Det er FEDT at have "tilpas" power og du bliver vild med det tror jeg smiley

• #24   6. feb Hmm - nu er jeg så faldet over en flot Yamaha XJ900 Diversion (2001 og ca 60.000km). Hvad siger forummet til den (køreegenskaber, stabilitet osv)? Lidt noget andet end XV1100 - er den mon for vild, når man kommer fra en bette GS'er? smiley

• #26   6. feb Stor og tung og ofte brugt til tasker og langtur. Kig eventuelt også på yamaha TDM 850, fra 1996 og frem

Kommentér på:
Yamaha XV 1100?