{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Straf for mc kørsel under 18 år.
  • #1   3. feb Det er det. 7000-7500 kr. i bøde. Så det er nok en dårlig ide.

• #2   3. feb Hvis du skal være helt ærlig over for dig selv hvad tror du så der sker ?

• ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 13 Emner: 3 Svar: 46
    #3   3. feb Sansynligvis kører man ret hurtigt galt og ender sine dage i en rullestol.Oveni kommer en stor bøde, så lad hellere være med det.

• #4   3. feb Hvis du spør fordi du vil opveje risikoen, hvis du kører og bliver taget af pannerne: Det skulle ikke undre mig, om de kan udsætte hvornår du så kan tage kortet eller sådan noget. Du ville da ihvertfald få en bøde. Og risikere at de tager din cykel vel også.
    Men det var ikke det jeg ville sige, som var: Lad venligst være med at køre, hvis du ikke har fået den lovpligtige undervisning. For din egen og alle andre på vejen, som du risikerer at komme i et uheld med. Med deraf følgende skader osv som jo altid ordnes af forsikringsselskaberne.....Men hov.....du har jo ikke nogen ansvar eller anden forsikring. For du har ikke kørekort endnu. Så de 500k som der er ødelagt for, må du betale af egen lomme. Og så snakker vi ikke engang om, hvis der skulle ske personskade på nogen....for så er du helt og aldeles fucked økonomisk de næste mange år.
    Så lad vær med at kør, hvis du ikke har kortet endnu!!! (Også selvom det måske synes somom at der er 100 år til, at du kan tage det....)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 238 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.921
    #5   4. feb Hvis der er ansvar på cyklen, så dækker den, og afhængig af hvordan du kører, kan de i 99,9% af tilfældene ikke kræve erstatning.

Men hvor dum er du? Køre i trafikken på en MC uden bare helt basal undervisning?

Panserne er de sidste du skal bekymre dig om.

• #6   4. feb eneste rigtige svar er.

prøv det og så finder du ud af det. evt ring til politiet og spørg dem.

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   4. feb Det er bare fordi jeg kender en del der gør, jeg køre selv scooter så ville bare høre hvad der ville ske. Altså om kortet blev udsat i fremtiden

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    feb 2019

#8   4. feb MT hvis den står i min fars navn, og han har forsikring osv. Så dækker de det stadig, "da jeg bare stjålet min fars mc, jeg har ikke fået lov til det" eller det soger vi jo bare.

• #9   4. feb Du kender en del der gør det! Den omgangskreds burde seriøst have nogen på hovedet.

• #10   4. feb Stjålet = plet i straffeattesten.
    Meget meget dumt valg.

• #11   4. feb Hvis du har stjålet din fars motorcykel, bliver du stadig sigtet for brugstyveri.

• #12   4. feb Eller det siger vi bare??? Vi som i dig og din far... Som altså er med på du låner hans mc. Din far skulle seriøst have nogen på lampen.

• #13   4. feb Det er lidt sjovt med mellemrum kommer der en 16-17 årig som spørger hvad der sker hvis man køre uden kort og når vedkommet høre straffen kommer der alle mulige ideer til hvordan man kan slippe fra DIV bøder fra den 16-17 .....
    Du får Bøde for manglende kørekort,,Bøde for tyveri... + en plet på straffeattesten ...Muligvis udsættelse af dit kommende kørekort..... endnu værre kan det gå hvis du laver en ulykke... så kan du virkelig komme økonomisk på røven resten af dit liv.....
    HURRA....

• #15   4. feb Darwin

• #16   4. feb Da jeg var 16-17år kørte jeg på min tunede Yamaha 4-gear. Naboens søn havde en Suzuki, og den var åbenbart sværere at tune for han endte med at købe en gammel Mz 150cc som han så jordede mig på.

Forsikringsmæssigt tror jeg nu han havde fat i den lange ende, for min ansvarsforsikring på knallerten dækkede ikke når den var tunet, derimod var hans MZ forsikret da den jo var en motorcykel med plader.

Begge dele var ånssvagt, men vi boede på landet og var udødelige. Det endte dog med jeg blev klippet af en bil der drejede ind foran mig imens jeg fræsede afsted med 50km/t . Det var een af de gange jeg havde hjelm på, og det er årsagen til jeg kan skrive her i dag.

Yamaha'en blev lovlig igen (inden politet kom dagen efter) og mine tunstumper konfiskeret af min far. Så kom sommeren, og pludselig var vi begge 18 år og kunne køre MC lovligt. Jeg købte en Honda 350F og han en Suzuki GS 450... så han jordede mig igen

• #17   4. feb Kør nu bare på din scooter lidt i nu og så tag det kort til MC når du må, alt andet er lort. Problemet er at man tror man er Konge i den alder. Hør godt efter hvad de garvede ældre herre siger herinde.

• #18   4. feb Køb en flyver, så slipper du for at holde for rødt.

• #19   4. feb Doh!!!

• #20   4. feb Et godt teoretisk spørgsmål, få altid nogle gode teoretiske svar.
    Du risikeret at kortet bliver udsat. Alt efter omstændighederne og om det er sket før.

• #21   4. feb Og hvis du "låner" din fars MC så får din far også en bøde for at have gjort nøglen let tilgængelig for en person uden kørekort

• #22   4. feb Er der ikke en cross-bane eller lignende i nærheden? Langt bedre end at køre galt ude i trafikken.

• #23   4. feb Er Google gået i stykker hos jer?

• #24   5. feb 1 Skift omgangskreds
    2 snak med mor (om far)
    3 tag kortet og vær det gode eksempel

• #25   6. feb Hvor dum kan et barn være, så dum.

• Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 21
    #26   6. feb der er os de samtaler mellem komunen og forældre der følger med kriminelle under 18 nej hold dig til en knallert 30 og find nogen mere fornuftige venner

• #27   6. feb Jeg blev taget på mc da jeg var 17 og igang med at tage kørekort.

Det kostede 250 kr i bøde.

( det var så i 1979, og der er åbentbart sket lidt siden??????????)

• #28   6. feb # 27- ja i 79 der var det nærmest det wilde vesten

• Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 38
    #29   6. feb I 1973 da jeg var 15 og udødelig, gjorde man det bare.....
    MEN... motorcykler idag er lidt vildere end den Vespa grand delux, jeg lå og trillede rundt på.
    OG trafikken er også en hel del tættere. Det vi kaldte "tæt trafik" dengang er det, der hedder "en stille søndag morgen" idag.
    SÅ LAD VÆRE MED AT KØRE FØR DU HAR PAPPET.
    Du risikerer, at du lige pludselig finder ud af, at du alligevel ikke er udødelig......

• Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    aug 2018

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 32
    #30   8. feb #1 - Det er det. 7000-7500 kr. i bøde. Så det er nok en dårlig ide.

Der er en grund for at man skal være 18 år... og det er dét som du bliver straffet for og ikke at du som sådan ikke har kørekort til en MC....

Hvad gør at du tror det er smart at køre på offentlig vej, når du ikke er 18 år ?
    At du kan køre på en crosser på en lukket bane med andre cross maskiner er én ting, men på offentlige veje sker der mange andre ting som du ikke er trænnet til...
    Hvor dø i en alder af 14-17 år, når du kan vente til du er 18 år ?

• Brian H
    Brian H Tilmeldt:
    aug 2018

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 32
    #31   8. feb #8 - Det er på dét grundlag... med det du skriver her... at du ikke er moden nok til at forstå hvad du kan udsætte andre for... det handler nemlig ikke om hvis... men hvornår du bliver stoppet af politiet eller en uforudset forhindring som krydser din vej !
    Det handler ikke om du bliver opdaget... men om hvorvidt du kan gøre andre invalide, fordi du syntes at du sagtens kan køre på en MC nu !
    Der findes voksne på X antal år som ikke burde køre på en MC, så vent med alt det "sjove" til du kan gøre det lovligt... til den tid er det kun dit ansvar og ikke dine forældres.... hader du dine forældre så meget at du vil gøre det mod dem ?

• #32   13. feb Banekørsel er en go mulighed for at komme ud på mc. Der er bare et minus du bliver bidt af det....

• Flemming C
    Flemming C Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 13
    #33   14. feb Det er så dumt et spørgsmål at det ikke kan besvares.
    Du spiller roulette med vores liv!!!!

• #34   14. feb Det er jo ikke meget “talkback” fra trådstarter, så mon ikke det bare er en lille snottet curlingunge der higer efter lidt opmærksomhed

• #35   14. feb #Han forlod sgu nok sin tråd og glemte alt om Mcgall, da han havde læst kommentar nr 1.

• #36   14. feb Tror jeg nu ikke - tilmeldt 03-02.... samme dag, hvor tråden blev startet.
    Det er ikke andet end en lille troll

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    feb 2019

#37   17. feb Hej allesammen, denne tråd har været fantastisk grin at læse igennem. Selvfølgelig kører min omkreds ikke på mc og jeg har heller tænkt mig at gøre, før jeg har papiret.

• Christian T
    Christian T Tilmeldt:
    feb 2019

#38   17. feb Søren R man kan vel godt kalde det en troll, men skulle bare se folks mening om sagen, det var det værd:):):):):)

• #39   18. feb Tja - fint du indrømmer.

Du skal nok ikke forvente den store hjælp, hvis du fremover skulle komme til at stå i lort til halsen og søger efter råd her

• #40   18. feb Ud stemme sendt

• #41   18. feb Christian T: Det er fint nok, ikke noget problem med mig. Jeg er bare glad for at du ikke er den torsk jeg først troede du va, som var på vej ud og sætte dit og andres liv mere på spil, end nødvendigt er. Hyg dig!

Kommentér på:
Straf for mc kørsel under 18 år.