{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Erfaringer med dækskifte forhandler vs. privat? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen,
jeg skal i gang med at sætte en ældre Yamaha XJ 750 Seca i stand og i den forbindelse skal den have nogle nye dæk på.

Det jeg gerne vil have jeres meninger og erfaringer omkring er - Kan det svare sig at købe dækkene på nettet, for efterfølgende at få lagt dem på fælgene, enten privat eller hos en forhandler? (Tænker ikke at forhandlerne måske er så vilde med det? SÅ er der nogle private på sjælland der gør sig i det?

Eller er det bare at gå til den lokale forhandler og få dem til at klare det hele?

Vh. Nicolaj


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med dækskifte forhandler vs. privat?
  • #1   11. feb 2019 Hos Mogens MC i Næstved gav jeg 200kr stykket for afmontering af gamle dæk, og montering samt afbalancering af nye dæk jeg selv havde med (og der gik flere dage imellem da jeg fik lakeret fælgene imellemtiden) smiley

  • #2   11. feb 2019 F.eks via dækonline,dk, hvor man også kan bestille dækkene, kan du samtidig vælge et sted, hvor du gerne vil have dem monteret. Priserne ser ud til, at variere en smule, men regn med 100-150 pr. dæk, så er du nok rimeligt dækket ind (høhø).

    Ikke at du nødvendigvis skal bestille dækkene dér, men du kan da bruge den til at finde et sted, der kan/vil montere dem.


  • #3   11. feb 2019 Jeg køber ved forhandleren og lader ham tjene en lille skilling. Har erfaring for, at hvis man en dag står med et akut problem, så er han ret villig til at hjælpe her og nu. Ham gnieren får måske lov til at vente til det passer forhandleren om en dag eller to.

  • #4   11. feb 2019 Køber også ved en mc forhandler og lader dem stå for det.
    Er der noget er det et samlet køb og service osv. sikkert i top ... i hvertfald hos min forhandler da.
    Købte for år tilbage ved dæk online, her var der også tilbud med montering... av det foregik på en af lavpris stederne der kan det der med bildæk. Uden komme nærmere ind på det, ja så var det noget af en voldsom oplevelse. De havde på ingen måde styr på at afmontere et hjul fra en mc.... PUHA siger jeg blot.


  • #5   11. feb 2019 Ved nethandel af et dæk til så'n en ældre cykel får forventeligt nogle gamle dæk, kan også ske hos forhandler men her er det nemmere at klage

  • #6   11. feb 2019 Da jeg fik skiftet på min, kunne jeg købe dækkene noget billigere på nettet og så betale en del ekstra for at få værkstedet til at skifte dem, eller jeg kunne købe dem lidt dyrere ved værkstedet og få monteringen med, det gav sgu næsten det samme i sidste ende, så valgte at købe dem ved værkstedet smiley
    -tog så selv hjulene af og kom ind med.


  • #8   11. feb 2019 køb ved https://www.daekleader.dk/

    de kommer direkte fra fabrikken, det sidste sæt dæk jeg fik til bilen var kun 5 uger gammel, forrige gang var de ca 7 uger, har også bestilt dæk til min motard der kom de direkte fra michelin


  • #9   11. feb 2019 Prisen for at få skiftet et sæt medbragte dæk på løse hjul hos en forhandler, svinger fra 300-800kr
    På de mere populære dækstørrelser og modeller, er der tit +1.000kr at spare ved at købe dækkende på nettet. Jeg skifter så dæk selv, men har en enkelt gang måtte overlade opgaven til sajmon.
    De 3 sidste værksteder/forhandlere jeg har gjort brug af, har jeg ikke planer om at smide flere penge ved, og de 2 større lokale har jeg ikke lyst til at støtte.


  • #10   12. feb 2019 jeg køber på mynetmoto og monterer selv. der får jeg altid helt nye dæk.
    men forvent hvis du kommer med dine egne dæk tager forhandleren ofte mere for at skifte dem.


  • #11   12. feb 2019 Hej alle sammen, vil bare sige lige sige tak for alle jeres input... smiley

  • #12   14. feb 2019 10#

    Har du gode erfaringer fra den side?
    Generelt en del billigere end alle de andre, så noget må der være galt smiley


  • #13   14. feb 2019 12> De er bestemt intet suspekt ved dem - de er bare billigere smiley

    Nogle gange kan man opleve, at et samlet sæt dæk bliver leveret på to forskellige dage. Men det er jo da hvad det er.


  • #14   14. feb 2019 #12
    jeg har handlet der flere gange. jeg får altid ny producerede dæk. Jeg har personligt kun fået mine leveret samlet. For 14 dagen siden modtog jeg mine s22 smiley
    Dog tager det 7-10 dage for levering til danmark, selvom der står noget andet smiley


Kommentér på:
Erfaringer med dækskifte forhandler vs. privat?

Annonce